Aandacht voor je gezin

Hoe bouw je een gezin en een bedrijf tegelijkertijd

5 pilaren gezin en ondernemerschap balansDit is een van de vijf pilaren uit Gezin en Ondernemerschap Balans voor Coaches: Aandacht voor je gezin.

Een van de belangrijke onderdelen voor mij. Naast aandacht voor jezelf en je bedrijf maak je tijd en ruimte voor je gezin.
Bespreek met je partner wat het doel is van je bedrijf. Wat wil je er mee bereiken. Bespreek ook je financiële doelen van je bedrijf, op de korte en lange termijn. Zo weet je partner wat hij/zij kan verwachten.

Blijf in contact met je partner over je bedrijf. Hoe staat het er voor en welke ontwikkelingen verwacht je. Wat zijn de te verwachten inkomsten voor de komende tijd. Doe dit als het goed gaat want zo kun je de successen delen.

Doe dit zeker ook als het wat tegenvalt. Mijn ervaring is dat je partner andere inzichten heeft dan jij en soms met verrassende ideëen komt om iets te veranderen. Al kost het soms wat moeite om het echt te horen.

Begin met aandacht voor je gezin
de eerste stappen

Financieel onafhankelijk als ondernemer wat betekent dat voor jou? Hoef je dan niet meer te werken? Wat betekent dat voor jouw bedrijf? Je geld of je leven.

Wanneer je de kinderen betrekt en leert over je bedrijf, begrijpen ze beter wat je doet. Dit ondersteunt het gezin bij groei van je bedrijf.

Drie tips om tijd vrij te maken als zelfstandig professional waarmee je ruimte krijgt voor je gezien. Gebruik wat je al gemaakt hebt.

Voor zelfstandigen is het belangrijk vakantie te nemen – het is gezonder en maakt ons gelukkiger. Ga vaker kort weg en laad de batterij op.

Martin Varsavsky oprichter en CEO van FON, vader, inversteerder, professor legt uit hoe het allemaal doet en 12 weken vakantie per jaar houd. Bekijk zijn presentatie in deze video.

En er komen nog meer artikelen over gezin en ondernemerschap.
Wil je updates over deze artikelen ontvangen vul dan hieronder je e-mail adres en naam in.

Meer leren over aandacht voor je gezin en andere tips, abonneer dan nu op mijn e-mails en je krijgt ze

Kiezen voor een doelgroep is doodengHandboek Hyperspecialisatie