Belang van Sociale Media voor ondernemers

Refresh Interactive @pyotr opent de klantendag met visieTijdens de eerste klantendag van Refresh Interactive was ik uitgenodigd door Pieter van Osch om een presentatie te geven over verkeer naar je website via Social Media.

Net voordat het tijd was voor de presentatie stuitte ik op dit artikel en presentatie van Shelly Kramer What does Social Media and Blogging DO for my bottom line?. Deze presentatie heb ik gedeeld met de deelnemers.

Op basis van dit idee heb ik deze presentatie gemaakt:

Conclusie

  • Actief in sociale netwerken = meer klanten
  • Meer pagina’s in Google = meer klanten
  • Meer bloggen = meer klanten

Wil je meer klanten?

Wordt dan actief in bloggen, LinkedIn, Facebook, Twitter.

Links naar de 2 rapporten die zijn gebruikt voor de presentatie:
The State of Inbound Marketing
The State of Inbound Lead Generation

Door Erno Hannink

Erno is de businesscoach die ondernemers helpt om de lange termijn doelen sneller te realiseren. Ondernemers die het beter willen doen voor de planeet, maatschappij en zichzelf. Met zijn ondersteuning en tips helpt hij je dagelijkse doelen te kiezen zodat je de lange termijn doelen eindelijk gaat realiseren. Test zijn coaching een week lang gratis uit met deze code ERNOHANNINKWEEK op dit platform -> ga naar coach.me. Sluit je aan bij de community van ondernemers die iets bijzonders doen.

5 reacties

    1. OK Ron, ik sta er wel voor open hoor. Voor mij komen de opdrachten uit Twitter, LinkedIn, Facebook, blog en nieuwsbrief. Overigens wordt Hyves wel een keer gemeld, over de gemiddelde leeftijd. Vraag voor jou: Wat is het belang van Hyves voor ondernemers die klanten willen? Wat is je eigen vervaring?

  1. Voor mij komen de webopdrachten ook uit die hoek.
    Maar, ik zie redelijk succes in de hoek van de schoonheidsspecialisten, masseurs, pedicures, etc. En dan blijkt het toch om een wat oudere doelgroep te gaan.
    Hyves kent veel mogelijkheden van fan-pagina’s, zodat je als je b.v. werkzaam bent in een sportbranche je via deze pagina’s kunt profileren.
    In een aantal discussies die ik met jonge twintigers heb gehad wordt FB afgedaan als saai, onoverzichtelijk, slechte UI. “En er zit toch niemand op.” Waarschijnlijk kip en ei verhaal. En wordt Hyves als veel dynamischer gezien.
    Ook wordt Twitter in die discussies afgedaan als zijnde onzin.

    Omdat Hyves uitsluitend nationaal is (en dat ook zal blijven heb in een gesprek met hun begrepen) is er een uitstekende gelegenheid om je in bepaalde segmenten op de fan/grouppages je als deskundige te profileren. Ik doe dat b.v. op alle pagina’s die met wielrennen te maken heeft. Het aloude kennis delen dus.

    Ik vermoed dat in de hoek van de social-media experts de functie van Hyves wat onderschat wordt. Nu Hyves zich langzaam aan het inwerken is in micro-payments en geo-location is het wel de moeite waard om in de gaten te houden.

Reacties zijn gesloten.