Het beste van decideforimpact.com in 2014

Een overzicht van de beste, favoriete, meest gelezen artikelen dit jaar.

In 2014 schreef ik 58 artikelen voor decideforimpact.com. Ongeveer 1 artikel per week. Het was niet mijn beste blogjaar. Voor 2015 goede plannen en ideeën voor meer focus op het schrijven en publiceren.

Het beste van 2014 op decideforimpact.com

Overigens was decideforimpact.com niet de enige plek waar ik artikelen schreef. Natuurlijk zijn er ook mijn e-mails naar de abonnees. Het online platform The Vault. Op no1coachingbusiness.com, Medium, coachloper.nl, sparkeducation.nl, Facebook en LinkedIn. Het is wel de belangrijkste plek voor mij, mijn Power Platform.


In totaal schreef ik, sinds 6 okt 2006 op decideforimpact.com, 512 artikelen en zijn er 3.286 reacties gepubliceerd.
Er waren ook ongeveer 100.000 spamreacties in die tijd die voor het grootste deel automatisch werden verwijderd.

 

Top 10 artikelen uit 2014

Dit zijn artikelen die in 2014 online zijn gekomen op decideforimpact.com en de meeste lezers hebben gehad in 2014.

1. Een overzicht van handige foto sites
Een overzicht van de sites waar je ‘gratis’ foto’s kunt downloaden om te gebruiken in je blog, op Facebook of voor je quotes wat je maar wil.

De mooiste gratis foto’s voor jouw sociale media
/gratis-fotos-sociale-media/ – 5 aug 2014

 

2. Maximaal 3 prioriteiten per dag
Zelf gebruikte ik de afgelopen jaren veel lijstjes met allemaal todo’s. Afgelopen jaar heb ik dit terug gebracht naar een nummer één doel voor de dag en 2 andere doelen voor die dag. Dit is het voorbeeld hoe ik dit nu organiseer.

Krijg je te weinig gedaan? Kies maximaal 3 prioriteiten per dag
/maximaal-prioriteiten-dag/ – 2 jan 2014

 

3. Facebook verwijderd profielen
Een actueel onderwerp. De laatste tijd verwijderd Facebook steeds meer profielen die niet kloppen volgens de voorwaarden. Er kwamen steeds meer vragen over. Tijd voor een artikel met uitleg.

Jouw Facebook profiel verwijderd en omgezet naar pagina
/facebook-profiel-verwijderd-community-pagina/ 23 dec 2014

 

4. Hoe stuur je een goede uitnodiging om te verbinden op LinkedIn
Na vragen over hoe ik zo veel connecties heb gekregen in LinkedIn. Ook ontvang ik steeds meer uitnodigingen in LinkedIn zonder persoonlijke boodschap. De kans op accepteren van jouw uitnodiging is veel groter met een persoonlijke boodschap.

LinkedIn uitnodiging versturen die wel wordt geaccepteerd
/linkedin-uitnodiging-geaccepteerd/
  8 sep 2014

 

5. Mijn misvatting over talent
Niet alleen die van mij, maar ook die van anderen. Eén van de topboeken die ik las in 2014, The Talent Code. Ik heb er enorm veel van geleerd en direct gebruikt voor mijzelf en bij klanten.

De misvatting over talent – 3 regels om talent te ontwi…
/misvatting-talent-3-regels/
  13 okt 2014

 

6. Meer klanten op je website – 10 tips
Nog steeds een van de meest gestelde vragen, “Hoe krijg ik meer klanten op mijn site?” Het lijkt zo lastig, zeker als je maar een paar bezoekers per dag op je site krijgt.

Te weinig klanten op je website? Verbeter dit snel – 10 tips
/weinig-klanten-website-snel-meer-schrijven/
  27 nov 2014

 

7. Jouw merk
Zichtbaarheid, voor veel coaches een lastig ding. Je hebt iets te doen in de wereld maar bent niet zichtbaar. Hoe zien de klanten jou? Ben je herkenbaar zoals jij gezien wilt worden?

Ben je herkenbaar? Zien de mensen het merk Jou?
/herkenbaar/
 6 aug 2014

 

8. Het Werkboek 2015 – een impressie
Een bijzonder moment aan het einde van dit jaar. Het Werkboek 2015 lag op mijn bureau. In deze video laat ik zien wat er in zit. In de week erna verkocht ik 100 van deze werkboeken om je jaarplan in uit te werken.

Impressies van het werkboek 2015 voor jouw jaarplan
/impressie-jaarplan-werkboek-2015/ 14 dec 2014

 

9. Nettowaarde verhogen
In 2014 las ik veel over geld. Wat is het? Hoe werkt het? Wat is een goede strategie? Waarom heeft de één veel geld, verliest een ander veel geld en hebben anderen bijna nooit geld.

10 tips om jouw nettowaarde te verhogen
/nettowaarde-verhogen/
  11 jun 2014

 

10. Shelfie
Het idee van Frank Meeuwsen via Lifehacker.nl – een foto van je boeken top 5 op je boekenplank.

Mijn eerste #shelfie en mijn boeken top 5
/boeken-top-5-shelfie/
  10 jan 2014

 

Mijn persoonlijke top 10 van 2014

Dit zijn mijn favoriete artikelen. Al heb ik hier de meest gelezen artikelen uit 2014 weggelaten waar natuurlijk ook een aantal favorieten van mij tussen zitten.

World Domination Summit 2014 WDS2014 Focus Start

Mooie momenten

Twee hele bijzondere momenten in 2014 voor mij en mijn bedrijf.

1. Het verhaal over een bijzondere week in Portland.
https://decideforimpact.com/world-domination-summit-2014/ – 3 – 23 jul 2014 – Dit werd ook MijnMoment voor 2014

2. De prijs die ik in april kreeg overhandigd – No.2 in het overzicht het Beste Social Media Bedrijf van de Achterhoek.
https://decideforimpact.com/beste-social-media-bedrijf-achterhoek-bsmba-2014/ 14 apr 2014

Naast natuurlijk het publiceren van het Handboek Hyperspecialisatie en het Werkboek 2015.

Mijn favorieten zijn vaak hele persoonlijke artikelen 

1. Mastermind groep om grootse doelen te realiseren
De mastermind groepen waar ik in zit zijn belangrijk voor mij en mijn bedrijf. Een uitleg over een mastermind en mijn ervaringen gedeeld.

https://decideforimpact.com/mastermind-groep-grootse-doelen/ – 10  reacties – 18 sep 2014

2. De ‘succes, geld en scheiding’ waarheid
Mijn waarheid. Niet de waarheid zoals ik heb ervaren.

https://decideforimpact.com/succes-geld-scheiding-waarheid/   5 jun 2014

3. Uurtje-factuurtje – jouw ketting naar meer verdienen
Waar het bij veel coaches en andere zelfstandigen mis gaat. Het opzetten van de diensten en bepalen van de prijs.

https://decideforimpact.com/uurtje-factuurtje-ketting-verdienen/

4. 10 dingen die succesvolle coaches doen
Dit was de presentatie van Nienke Lokhorst tijdens haar eigen evenement in oktober 2014.

https://decideforimpact.com/10-dingen-succesvolle-coaches-doen/ – 2 reacties – 12 nov 2014

5. Wat zou jij doen als geld geen rol speelde?
Geld speelde een belangrijke rol voor mij in 2014. Focus op geldgenerende doelen. Veel lezen over geld. Nadenken over de rol van geld in mijn leven.

https://decideforimpact.com/geld-geen-rol/ – 14 reacties – 11 aug 2014

6. Hoe kom je in contact met je doelklant – voor de introverte coach
Een vraag uit de praktijk, van mijn klanten, uitgewerkt naar de oplossing voor introverte coaches.

https://decideforimpact.com/netwerken-doelklant-introverte-coach/ – 3 reacties – 3 jul 2014

7. De haters die je uit de grijze middenmoot houden
Ik wil coaches helpen zichtbaar te worden. Ik wil ze nummer 1 maken in hun niche. Opvallen speelt hierin een belangrijke rol. En dan gebeurt waar we allemaal moeite mee hebben. De haters staan op. Ze vallen jou aan, alleen al omdat je zichtbaar bent.

https://decideforimpact.com/haters-grijze-middenmoot/ – 3 reacties – 17 jun 2014

8. Daring Deadlines
Doelen en resultaten niet alleen voor jezelf houden. Mijn spannende doelen, gedeeld met iedereen.

https://decideforimpact.com/daring-deadlines/ 30 jun 2014

9. 14 redenen voor opschrijven van jouw doelen voor 2015
Doelen opschrijven en delen houd me wel bezig dit jaar. Het heeft veel gebracht ook afgelopen jaar. Niet alleen toen ik ze opschreef in december 2013. Ook bij het aanscherpen in de zomer en nog een omzet spurt tot het einde van het jaar.

https://decideforimpact.com/opschrijven-doelen/ 17 dec 2014

10. Liever iets nieuws starten dan bestaande doelen realiseren
Het Shiny Object syndroom is iets waar ik regelmatig last van heb. Ik ontwikkel liever iets nieuws dan dat ik nog een paar passen extra zet om mijn bestaande projecten af te ronden. Of om nog extra inzet te geven om het omzet doel voor het project wel te halen.

https://decideforimpact.com/nieuw-starten-doelen-realiseren/ 25 jun 2014

 

 

De meeste gelezen artikelen in 2014

Dit zijn de toppers in 2014, en al veel langer. Dit zijn artikelen die al lang op decideforimpact.com staan en nog steeds veel verkeer krijgen uit de zoekmachines en andere sites.

Het zijn vaak lange artikelen met uitgebreide uitleg. Vaak over Facebook en een paar over LinkedIn.
Je ziet er achter het aantal keren dat het bezocht is en wanneer het gepubliceerd is.

Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?
/welke-type-facebook-pagina-kies-je-voor-jouw-bedrijf-meer-keuze/
33,897 feb 2011
25 tips voor meer fans en volgers in je Facebook pagina
/25-tips-voor-meer-fans-en-volgers-op-je-facebook-pagina/
31,443 feb 2011
Persoonlijk profiel omzetten naar een Facebook pagina
/persoonlijk-profiel-omzetten-naar-een-facebook-pagina/
23,488 apr 2011
De perfecte profielfoto voor Twitter, Facebook, LinkedIn, Google en meer – 5 tips
/de-perfecte-profielfoto-voor-twitter-facebook-linkedin-google-en-meer-5-tips/
23,034 jul 2011
YouTube video in Facebook pagina in 3 stappen
/youtube-video-facebook-pagina-5-stappen/
21,826 jul 2010
Hoe maak ik een profielpagina op LinkedIn om klanten te krijgen
/27-tips-voor-een-perfecte-profielpagina-in-linkedin-om-klanten-te-krijgen/
17,956 feb 2008
21 belangrijke tips voor je bedrijf met nieuwe Facebook pagina opmaak
/21-tips-voor-nieuwe-facebook-pagina-opmaak/
17,697 mrt 2011
10 top websites met WordPress
/10-top-websites-wordpress-cms/
17,316 jul 2008
De Link naar je Facebook pagina
/link-naar-mijn-facebook-pagina/
16,083 aug 2010
Tip: voeg een beheerder toe aan je Facebook pagina of groep
/doen-beheerder-toevoegen-aan-je-facebook-pagina-facebook-groep/
13,055 feb 2011
Weg met de saaie LinkedIn Samenvatting – opvallen met deze tips
/linkedin-samenvatting/
12,813 feb 2013
7 tips voor meer verkeer en Likes op je zakelijke Facebook pagina
/verkeer-likes-facebook-pagina/
12,082 jun 2012
Bucket list of emmerlijst – creëer actief je eigen leven
/bucket-list-of-emmerlijst-creeer-actief-je-eigen-leven/
10,840 sep 2011
Beginnen op LinkedIn – een online netwerk opbouwen
/beginnen-op-linkedin-een-online-netwerk-opbouwen/
10,718 jun 2009

 

De statistieken

Deze statistieken voor 2014 komen allemaal uit Clicky (aff).

Een overzicht van het verkeer en de bezoekers.

ehnl-2014-verkeer-2

Hoe komt dat verkeer op decideforimpact.com? Het overgrote deel komt via de zoekmachines. Hier komt ook een groot deel van de nieuwe inschrijvingen op mijn Lasting List vandaan.

ehnl-2014-bronnen

De landen van waar de meeste bezoekers komen:

ehnl-2014-landen

De top sites die voor verkeer zorgen naar een artikel op mijn site.

 

ehnl-2014-incoming

De sites die verkeer krijgen via mijn artikelen. Veel heeft te maken met Facebook en LinkedIn.

ehnl-2014-out

Door Erno Hannink

Erno is de businesscoach die ondernemers helpt om de lange termijn doelen sneller te realiseren. Ondernemers die het beter willen doen voor de planeet, maatschappij en zichzelf. Met zijn ondersteuning en tips helpt hij je dagelijkse doelen te kiezen zodat je de lange termijn doelen eindelijk gaat realiseren. Test zijn coaching een week lang gratis uit met deze code ERNOHANNINKWEEK op dit platform -> ga naar coach.me. Sluit je aan bij de community van ondernemers die iets bijzonders doen.