Kiezen voor een doelgroep is doodeng: Meer klanten aantrekken zonder te veranderen in een urenfabriek

Waarom kiezen mensen zoals jij en ik niet?
Of waarom kiezen we wel,
maar gaan we niet 100% voor de keuze?

Uit angst.
Het is doodeng om te kiezen.
Want als je iets kiest moet je ook iets missen.
Je mist misschien mensen, opdrachten en geld.
Je bent op zoek naar meer omzet juist, niet minder.
Door stap voor stap te kiezen durf je het wel.

Koop nu
Download Inkijk

Je hinkt op twee gedachten

Je weet niet hoe je dit duidelijk moet maken.
Twee verschillende klanten. Twee verschillende diensten.
Dat zie je ook op de website.
Je wil duidelijkheid zonder één van beide te verliezen.

Door te kiezen voor jouw doelklant wordt het duidelijk.

Hoe doe je dat?
Hoe krijg je de kenmerken en de woorden waarmee je de doelgroep duidelijk maakt?

Iedereen vertelt je dat je moet kiezen

want daarmee trek je heel veel nieuwe klanten aan.

Je kent de verhalen waarom je moet kiezen.
Wat ze niet vertellen is hoe je dat moet doen.

Ik hoef je niet meer te overtuigen dat je moet kiezen.
Dat weet je onderhand wel.
Wat weet je nog niet?

Hoe?!
Hoe doe je dat?

Daarvoor introduceer ik:

Het Handboek hyperspecialisatie

Het handboek “Handboek Hyperspecialisatie – Meer klanten zonder te veranderen in een urenfabriek” helpt je bij het kiezen van jouw ideale klant. Het geeft je inzicht en vertrouwen. Inzicht in jezelf en jouw bedrijf. Vertrouwen in de keuze voor jouw doelklant. Veel kleiner dan een doelgroep. Het geeft je de woorden die jouw ideale klant begrijpt en aantrekt.

Klanten aantrekken – Door jouw keuze overal te verspreiden. Door jouw uniekheid te delen met de wereld, op je website, tijdens het netwerken, in je e-mails trek je precies de juiste klant aan. Niet iedereen, maar die ene.

Die ideale klant die graag met jou werkt. Waar jij graag mee werkt. Die op tijd betaald. Die met anderen over jou praat zonder dat je er om vraagt. Die resultaat boekt.

Die klant. Die trek je graag aan.

Het juiste product – Als je eenmaal weet wie je ideale klant is kun je precies uitvinden wat ze raakt. Wat ze uit de slaap houdt. Waar je ze wakker voor mag maken. Haar angsten en dromen. Haar doelen.

Dan weet je ook precies wat ze nodig heeft om de volgende stap te zetten. Maak dat product, geef waarde en vraag de juiste prijs. Één klant + één probleem + één oplossing.

Wat zit er in het Handboek Hyperspecialisatie? En hoe help het jou?

Waarom doelklant: Een introductie waarin ik uitleg waarom we gaan van doelgroep naar doelklant. Een introductie in hyperspecialisatie met voorbeelden.

Deel 1: Inzicht

De voorbereiding: Begin bij jezelf. Duidelijkheid over waar jij voor staat en wat je wel en niet wil zien in de klant.

Doelen stellen voor jezelf en je bedrijf: Jouw richting bepalen en doelen vastleggen. Grootse doelen. Een doel waarvan je denkt nee dat kan niet, maar stiekem er op rekent dat het je gaat lukken. En praktische doelen voor het komend jaar.

Wat is jouw missie: het belang van je levensdoel en hoe je deze achterhaald. Ik stel graag mijn bedrijf in dienst van mijn levensmissie.

Deel 2: Kiezen

Je kiest de doelklant: de keuze voor jouw doelklant voor je belangrijkste product. Één klant + één probleem + één oplossing = aandacht = hyperspecialisatie. Waarmee krijg je de aandacht. De vragen die je gebruikt om een compleet beeld te krijgen van je doelklant.

Direct aandacht: Een zin waarmee jij direct de aandacht krijgt van de ideale klant en van andere mensen. Met deze zin wordt het eenvoudig voor mensen die niet je doelklant zijn, de juiste mensen naar jou door te verwijzen.

Producten maken voor je ideale klant: Een ideale klant die jij gaat aantrekken en producten gaat verkopen die zij wensen. Zodat je meer kunt verkopen, aan meer klanten, meer aan dezelfde klant en voor hogere prijzen.

Ieder onderdeel heeft één of meerdere acties waarvoor je telkens een week de ruimte krijgt. Zo heb je in 6 weken de keuze gemaakt, kun je deze verspreiden en heb je een product voor de doelklant.

Je leert van alle fouten die ik al gemaakt heb. Zoals, een te grote doelgroep en geen duidelijk keuze voor je ideale klant. De nieuwe keuze niet duidelijk naar buiten brengen. Gebruik het in jouw voordeel.

Wat is er anders aan dit handboek?

Het “Handboek Hyperspecialisatie” is geen gewoon e-boek over waarom je de doelgroep kiest. Het is een methode waardoor je tijdens het lezen ook de acties uitvoert. Het helpt je te kiezen voor jouw klant. Het helpt je bij een duidelijke focus. Hierdoor wordt het voor jouw ideale klant eenvoudig om te kiezen voor jou.

Het bedenken van producten en de tiensecondenboodschap zijn bijzondere momenten in de handboek. Je krijgt hiermee de middelen waardoor je duidelijk wordt voor precies die klant waarmee jij het meeste plezier hebt.

Je haalt uit jezelf en je bedrijf wat er in zit. Je kunt met de handboek de wereld laten zien wat jij in je mars hebt!

“De inkomsten zijn het afgelopen jaar met 40% gestegen en ik werk nog steeds niet meer dan 25 uur per week en maar 9 maanden per jaar”

“Aanleiding voor mijn doelgroep – ouders van hoogbegaafde kinderen in de leeftijd van 0 tot 12 – waren mijn eigen kinderen. Ik kwam er achter dat er in Nederland te weinig tot geen kennis is over hoogbegaafdheid. Gaande weg heb ik me gespecialiseerd in het adviseren over zeer jonge kinderen 0-4 jaar en over uitzonderlijk begaafde kinderen (die 145 of meer op een IQ test scoren). Ik ben bezig uitzonderlijk begaafde kinderen mijn te TOPIC maken. Hoe smaller de niche, hoe meer aantrekkingskracht. Als je nagaat dat er ongeveer 3% mensen hoogbegaafd zijn, maar daarvan ongeveer 0,5% uitzonderlijk begaafd, dan is mijn niche erg klein. Tot nu toe werkt het.


De inkomsten zijn het afgelopen jaar met 40% gestegen en ik werk nog steeds niet meer dan 25 uur per week en maar 9 maanden per jaar. Ik heb met de adviezen van Erno mijn werk, mijn diensten, de producten en mijn tijd zo ingedeeld dat ik meer klanten kan helpen, dat zij resultaten zien en tevreden zijn.”

Renata Hamsikova
Renata Hamsikova ieku.nl

“Het voordeel wat ik wel ondervonden heb van de marketing boodschap met de smalle doelgroep is dat men deze makkelijker onthoudt en men makkelijker associaties maakt met kansen.

Dus in plaats van: “Hallo ik ben facilitator  of ik ben coach etc…” Dit activeert de gedachte van de toehoorder niet. Ze horen het woord coach en dat kennen ze. Dus ze horen het niet echt meer. Ze doen in hun gedachten er ook niet echt iets mee. Maar als je een specifieke doelgroep probleem oplossing noemt, gaan mensen daar sneller in hun gedachte wat mee doen. En dan heb je sneller een gesprek over of dat iets voor hen betekent of dat ze een ander kennen. Dit verschil heb ik tijdens netwerken echt gemerkt. Dit houd ik er dus ook absoluut in! En dit zou ik jouw nieuwe “leerlingen” ook echt willen meegeven.”

Yvonne Lemmens
Yvonne Lemmens LemmensFaciliteert.nl

Het Handboek Hyperspecialisatie is uitermate geschikt als je dé ideale klant voor jouw bedrijf wilt aantrekken, zodat je je onderscheidt van je concurrenten en een zeer rendabele klantenkring opbouwt. Het boek onderscheidt zich van andere boeken op dit gebied doordat alle kennis die je opdoet onmiddellijk praktisch toepasbaar is. Het eerste deel geeft je inzicht in waar jij en je bedrijf voor staan en welke doelen je wilt en kunt bereiken. Het tweede deel helpt je kiezen voor jouw ideale klant en leert je hoe je die klant naar jou toe kan laten komen en hoe je de juiste prijs voor jouw producten krijgt.


Door het lezen van het boek heb ik mijn ideale klant gevonden – de vrouwelijke ondernemer in de overgang – en dat past zo goed bij me dat ik me niet kan voorstellen dat het ooit anders is geweest.


Alles valt op zijn plek en ik vind mijn werk leuker dan ooit te voren.

Florence Gaillard-Groeneveld
Florence Gaillard-Groeneveld www.florencegaillard.nl

Hyperspecialisatie... ik vond het maar niks. De boodschap was zo tegengesteld aan mijn gevoel: ik wilde mensen niet uitsluiten van mijn oplossing! Ik wilde juist iedereen die baat kon hebben bij mijn methodiek bereiken!

Helaas wees de praktijk uit dat die aanpak niet het juiste effect had. Ik had voor iedereen een ‘maatwerk’verhaal en -aanbod van Heldere Zaken. Het was te diffuus, niet alleen voor mijn klanten maar ook voor mij. Te weinig zichtbaarheid geeft te weinig klanten, dat was me wel duidelijk.


Uiteindelijk heeft Erno mij overtuigt dat hyperspecialisatie de oplossing is om mijn doelgroep te bereiken. Ik moet kiezen... en dan heel duidelijk naar buiten brengen wat je levert en voor wie.

Simpel gezegd maar – in ieder geval voor mij – een moeilijke stap. Het Handboek Hyperspecialisatie was voor mij een steun in de rug.

Wanneer ik weer twijfelde en iedereen van dienst wilde zijn, kon ik in het Handboek Hyperspecialisatie de onderbouwing van mijn keuze en aanpak vinden. Precies wat ik nodig had.

Inmiddels pak ik het Handboek niet meer zo vaak. Ik merk het effect van de hyperspecialisatie-aanpak en twijfel veel minder.


Wil je ook deze stap zetten, dan is het Handboek Hyperspecialisatie een hele goede start voor de onderbouwing van je keuze.

Vieve ter Laak
Vieve ter Laak www.heldere-zaken.nl

Het Handboek Hyperspecialisatie van Erno Hannink heeft mij een aantal waardevolle inzichten gegeven over hoe je kiest voor de ideale klant en daarmee duidelijkheid biedt voor jezelf en je klant.

De tools die hij aanreikt om daarachter te komen vind ik erg vernieuwend en goed gevonden.

Josje Feller
Josje Feller Vrouw & Passie en www.josjefeller.nl

Het Handboek Hyperspecialisatie is geen leesboek, het is vooral een doe-boek. Het vraagt om lef en moed het te lezen en er ook daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.

Als je écht stappen wilt zetten met je bedrijf, moet je beginnen bij de basis. Dat doe je door helder te hebben wie je ideale klant is. Je doelgroep nog meer te vernauwen, zodat je jouw ideale klant persoonlijk aanspreekt.

Aan de hand van praktische voorbeelden neemt Erno je bij de hand om stap voor stap dat hele proces te doorlopen. De duidelijke opdrachten in het boek zorgen voor de nodige inzichten om verder te gaan met je bedrijf op een manier die ik als verrassend ervaar. Door de duidelijke en directe taal van Erno ben je ook beter in staat de juiste prijs voor jouw producten te vragen.


Sinds ik met het Handboek Hyperspecialisatie aan de slag ging ga ik het ondernemen pas écht leuk vinden. En dat is nu, een paar maanden verder, al terug te zien in mijn omzetcijfers!


Kortom: als je je klant en jezelf als ondernemer écht serieus wilt nemen, moet je dit boek lezen.

Sonja Broekhuizen
Sonja Broekhuizen www.sonjabroekhuizen.nl

Waarom je niet moet wachten

  • Maximaal aantal bonussen

    Voor het Handboek Hyperspecialisatie met de superbonus zijn maximaal 100 plekken gereserveerd. Bestel het handboek met de bonus (het beste aanbod) dus nu.

  • Oefeningen en vertrouwen

    Met het handboek krijg je oefeningen en het vertrouwen dat jij gaat kiezen voor jouw doelklant. Je leert stap voor stap wat belangrijk is voor jou en je bedrijf. Hierdoor krijg je het vertrouwen dat je kiest voor de doelklant die past bij jou en je bedrijf.

  • Geen risico

    Er is een 30-dagen ‘Erno-garantie’ voor het “Handboek Hyperspecialisatie”. Je loopt dus geen enkel risico en hebt ruim de tijd om de informatie tot je te nemen. Mocht de informatie in dit handboek niet passen, stuur mij dan gerust een e-mail of bel. Ik geef je dan zonder vertraging of vragen je geld terug.

    En weet dat er al duizenden mensen zijn die een boek of een training van mij hebben gebruikt voor hun bedrijf.

fade-leftfade-rightVeel gestelde vragen

In welk formaat is dit handboek? +

Het Handboek is te lezen met een gratis PDF lezer (o.a. Acrobat Reader). Je kunt het lezen op een iPad, Mac, PC etc.

Hoe wordt de informatie geleverd? +

Nadat de betaling is voldaan krijg je een e-mail. In deze e-mail vind je de link. Klik je op de link dan start de download van jouw handboek direct.

Kan ik betalen met Ideal, Paypal, Credit Card of Overmaken? +

Je kunt betalen met Ideal, Paypal, met credit card en overmaken via de bank. Je krijgt een factuur voor je bedrijf. De snelste methode is Ideal. Je krijgt dan direct toegang tot jouw handboek.

Is de betaling veilig? +

Nadat je hebt geklikt op de “Bestel nu” knop, ga je naar een veilig gedeelte van mijn site. Je klikt hier op ‘Afrekenen’. Hier voer je de bedrijfsgegevens in. Dan kies je de betaalmethode. Kies je voor Ideal dan ga je naar het beveiligde gedeelte van jouw bank. Kies je voor Paypal dan ga je naar het beveiligde deel van Paypal. Kies je voor overmaken dan krijg je de factuur met de betalingsgegevens via een e-mail. Is de betaling afgerond dan krijg je vanzelf de e-mail met de informatie over het handboek en de bonus.

Kan ik het bekijken op een PC of Mac? +


macpcKan ik het handboek lezen op een Mac of PC? Ja, dat kan. Het PDF bestand is op de iPad, Mac en PC te spelen.

Wanneer kan ik beginnen? +

Zodra de betaling is ontvangen krijg jij een e-mail met daarin de benodigde informatie over het downloaden van jouw handboek. Je kunt dan direct beginnen.

Is het handboek geschikt als je geen coach bent? +

Kan ik dit handboek ook gebruiken als ik geen coach ben, maar wel een trainer, therapeut, spreker, zelfstandige? Zoals al mijn producten is dit handboek speciaal opgezet voor coaches met een coachingsbedrijf. Natuurlijk kun je dit ook gebruiken voor jouw bedrijf, je moet dan soms de tekst vertalen naar jouw bedrijf. Ja, ook jij kunt dit handboek gebruiken voor het kiezen van jouw ideale klant en meer klanten.

Is er een garantie? +

Ja, er is een 30-dagen ‘Erno-garantie’. Als dit product niet is wat je er van verwacht krijg jij het geld van mij terug. Zonder vragen. Ben je niet tevreden met dit boek, dan stuur je mij een e-mail of je belt me. Je krijgt het geld zonder aarzeling terug.

Krijg ik ondersteuning? +

Dat ligt er aan wat voor soort ondersteuning je bedoelt. Alles is veelvuldig getest en werkt. Het handboek is de standaard en het welbekende formaat (PDF) die werkt op de PC en Mac. Mocht het niet werken voor jou kun je me altijd een e-mail sturen en help ik je snel. Maak je gebruik van de bonus versie dan krijg je antwoord op je vragen tijdens de strategiesessie.

fade-leftfade-rightWat ga je leren in het handboek

Waarom kiezen voor de doelklant jouw belangrijkste keuze is.

  • Waarom we niet durven te kiezen voor een kleine doelgroep. Maar, belangrijker nog,
  • Hoe jij deze angst gaat omzeilen om juist jouw doelklant te vinden.
  • Leren waar mensen naar zoeken als ze jou voor het eerst ontmoeten.
  • Hoe jij gevonden wordt op het internet als de doelgroep naar jouw oplossing zoekt.

We kijken eerst naar onszelf voordat we de keuze voor de ideale klant maken.

  • Waarom je kernwaarden de eerste stap zijn naar duidelijkheid van jouw klant.
  • Dat doelen vastleggen de belangrijkste weg is om ze ook te bereiken.
  • Waarom je bedrijf in dienst staat van je levensdoel.
  • Het ontdekken en vastleggen van je levensdoel geeft duidelijkheid.

De ideale klant staat voor je. Nu wil je aandacht.

  • Wat je moet zeggen als de ideale klant voor je staat zodat je de gewenste aandacht krijgt.
  • De vragen die je moet beantwoorden voor jouw tiensecondenboodschap.
  • De 4 vragen die je moet beantwoorden als iemand vraagt “Wat doe je?”
  • Een handige manier om ruimte te maken voor je nieuwe ideale klant.

Hoe je een product maakt die jouw ideale klant nodig heeft.

  • Waarom het belangrijk is dat je het verkoopproces van je diensten veranderd.
  • Hoe je veel eenvoudiger jouw diensten en producten verkoopt.Hoe je veel eenvoudiger jouw diensten en producten verkoopt.Hoe je veel eenvoudiger jouw diensten en producten verkoopt.
  • De juiste prijs bepalen voor je product zodat je klant meer resultaat behaalt.
  • Waarom hyperspecialisatie je veel meer gaat opleveren dan meer klanten.

Wat krijg je

Het Handboek Hyperspecialisatie

Meer klanten zonder te veranderen in een urenfabriek

In PDF, ePub en fysiek boek.

 

Opdrachten
Het handboek gaat om de opdrachten. Wanneer je alle opdrachten uitvoert krijg je duidelijkheid. Iedere week een sap uit het handboek en de acties uitvoeren en in 6 weken heb jij duidelijkheid over jouw doelklant en nog veel meer.

Checklist
De checklist hyperspecialisatie. De laatste controle in het boek om te zien of je alle opdrachten tot een goed einde hebt gebracht.

Werkboek
In het Handboek Hyperspecialisatie vind je in ieder onderdeel opdrachten. Wil je net als ik boeken vrij houden van aantekeningen en notities? Gebruik dan het werkboek bij dit handboek.
Dat is handig, een apart document of PDF waar je alle opdrachten direct kunt invullen en uitschrijven. Je kunt het werkboek als PDF printen of het Word document invullen.

Als lezer van het Handboek Hyperspecialisatie download je het werkboek gratis.

De bonus die je niet mag missen

Bonus – 1-op-1 strategie-sessie
strategiegesprekWanneer je alle opdrachten volgt dan kom je tot de keuze van jouw doelklant. Je hebt duidelijkheid over wat je moet zeggen wanneer mensen aan je vragen “Wat doe je?”. Je weet welke prijs je moet vragen voor het product dat jouw doelklant gaat helpen. Het kan nog zijn dat je bevestiging zoekt. In maximaal 15 minuten kijken we naar jouw keuze voor de doelklant, de tiensecondenboodschap, product en prijs.

De inhoud van deze strategie-sessie – de super bonus.

  1. Tijdens het gesprek vertel jij tot welke keuze je bent gekomen, jouw doelklant.
  2. Ik geef mijn reactie, met eventueel een aantal vragen.
  3. Dan gaan we daar dieper op in.

Voorwaarden:

  • Je hebt het boek gelezen en de opdrachten afgerond.
  • Te gebruiken tot maximaal 5 maand na aanschaf.
  • Het is voor de eerste 100 kopers. Daarna verdwijnt deze bonus.
  • De 1-op-1 duurt maximaal 15 minuten.

Waarde: € 125,00

[ahm-pricing-table id=8736 template=style1-orange]

Let op: Alle genoemde bedragen exclusief BTW.

BTW fysiek boek 6%.
BTW e-boeken 21%.

Koop de PDF met bonus voor maar € 37,00

Jouw e-boek is direct beschikbaar voor download na ontvangst van de betaling

Voor de bonus plan je een afspraak in mijn agenda. 

OF

Koop het fysieke boek nu voor maar € 28,25

Jouw boek wordt per post toegestuurd na ontvangst van de betaling.

De handeling en verzending duurt 3-5 werkdagen.
Omdat je een paar dagen moet wachten op het boek
stuur ik je alvast de ePub versie via e-mail zodat je niet langer hoeft te wachten.

OF

Koop het digitale boek nu voor maar € 25,00

Jouw e-boek is direct beschikbaar voor download na ontvangst van de betaling.

Je krijgt de ePub en de PDF versie. Dan kun je zelf kiezen.

ePub kun je gebruiken op ereaders, iPad, iPhone, Android mobiel of tablet, met Adobe Digital Editions.
ePub is goed te lezen op kleine schermen, een echt e-boek. 

De PDF versie is goed te lezen op een tablet, MacBook, PC en laptop
en in dezelfde opmaak als het fysieke boek

Eerlijk en duidelijk

Voor een boek vind je de prijs misschien wat aan de hoge kant. Als je het fysieke boek besteld is het ook nog eens een dun boek.

Het is dan ook een bijzonder boek voor jou. Het boek is niet te dik zodat je er daadwerkelijk mee aan de slag gaat.
In 6 weken jouw doelklant duidelijk. Iedere week één stap in het boek.

Dit maakt jou duidelijk en aantrekkelijker voor je ideale klant.

Kies dit boek en laat de klant jou kiezen.

Het resultaat dat jij bereikt met het toepassen van de inhoud van dit boek is veel meer waard.

Door het lastigste te doen dat er is, kiezen voor die ene klant

Verander je van een urenfabriek naar een ontspannen bedrijf

Je wil meer klanten, maar weet niet hoe.
Je wil zeker geen urenfabriek worden. Soms lijkt het daar al op.
Nu maak je de stappen om jouw keuze te maken.

Je hoeft niet alles gelijk te laten vallen

Als eerste één klant, met één probleem en één oplossing.
Alles laten vallen durf je echt niet. Maar dit durf je wel.


Als er iets misgaat tijdens de bestelling, geen paniek, het internet doet soms rare dingen :). Stuur me dan een e-mail en ik zoek het uit voor jou.

Als je nog vragen hebt die nog niet beantwoord zijn, stuur mij een e-mail en laat me weten hoe ik je kan helpen. Ik ben geïnteresseerd in jouw terugkoppeling. De feedback die je mij geeft is altijd privé. Denk er aan jouw telefoonnummer er bij te vermelden en wanneer ik je kan bellen.

Gebruik het contactformulier dat je onderaan iedere pagina vindt.

veilig betalen ideal paypal overschrijven

Belangrijk: Wat gebeurt er zodra je op de “Bestel nu” knop klikt. Je gaat naar een speciale pagina waar je de bestelling ziet. Klik dan op ‘Afrekenen’. Vul jouw gegevens in en kies de betaalmethode. Nadat de betaling is ontvangen, ontvang je een e-mail van mij met alle gegevens van het handboek.