Meer abonnees in je nieuwsbrief – plaats het inschrijfformulier vaker op je site

De website ernohannink.nl wordt grondig veranderd zoals je misschien al hebt gemerkt. Het eerst wat je opvalt is een ander uiterlijk. Dit is opgezet met Genesis (aff) en het Focus thema.

nieuw ontwerp eernohannink.nlDe belangrijkste Oproep tot Actie (Call to Action) is een abonnement op mijn nieuwsbrief. Ik wil dat zo veel mogelijk mensen in mijn doelgroep, de zelfstandige professional, zich abonneren op de nieuwsbrief.

Ik weet zeker dat het percentage abonnees ten opzichte van het aantal bezoekers omhoog kan. Verder denk ik ook dat het aantal bezoekers naar de site omhoog kan.

Tips om je site te verbeteren

Eind april was ik in Chicago voor SOBCon daar sprak Derek Halpern. Voor dit evenement had ik nooit van Derek gehoord. Gelukkig heeft Liz Strauss (@lizstrauss) hier verandering in gebracht.

Tijdens zijn presentatie heb ik heel wat notities gemaakt. Te veel om hier even op te schrijven. OK, ok, een aantal van Derek’s tips dan.
Tips om je site snel te verbeteren.

  • Een groot deel van de mensen verlaten je site door design problemen (dit terwijl de inhoud het belangrijkste is toch?)
  • Lettertype te klein (design probleem). Klein lettertype is onbetrouwbaar. Kies 14 of 15 pt
  • Te lange blokken tekst (onbetrouwbaar). Alle alinea’s zijn 3-4 regels. De eerste alinea van de pagina/artikel is 2-3 regels en korte zinnen.
  • Site te bedrijfsachtig (corporate) is onbetrouwbaar. Maak de site persoonlijk.
  • Een professioneel WordPress design heb je al voor US$ 50,00, beter voor zoekmachine (DIY, WooThemes,StudioPress, Headway, iThemes)
  • Met een toename van 0.1 seconde in de laadtijd is een afname in verkoop te zien (gebruik W3 Total Cache)


En nog meer veel meer tips staan in mijn notitieblok. Deze ga ik beslist de komende tijd met je delen maar dan in afzonderlijke artikelen en wat ik er mee gedaan heb en hopelijk ook het effect.

Video’s vol met tips voor meer resultaat van je site

Derek Halpern heeft recent 2 bekende sites ‘gekraakt’. Samen met de eigenaar is hij door de site gelopen en heeft verschillende punten opgenoemd waar de site kan worden verbeterd. Dan bedoel ik beter kan omzetten naar actie.

Zo is er deze video opname van SmartPassiveIncome: Smart Passive Income Gets Critiqued – Conversion Strategies with Derek Halpern.

Smart Passive Income

De belangrijke punten in de video waarmee ik aan de slag ben gegaan:

  1. De 3 elementen van een about (over mij) pagina die voor meer inschrijvingen zorgt
  2. Andere pagina’s waar je een inschrijfformulier kunt plaatsen
  3. Een andere indeling van de sidebar (rechterkant)
  4. Waar de sidebar moet verdwijnen

In een eerder interview met Chris Brogan (Website tips) zie je hoe Derek de website van Kitchen Table Companies aanpakt.

Kitchen Table Companies

Houd bij welk formulier is gebruikt

Voor mijn nieuwsbrief gebruik ik Aweber (aff). Een handige optie die ze al langer gebruiken maar ik nu pas echt gebruik is het veld Ad tracking. Hiermee kun je dus zien waar iemand zich geabonneerd heeft.

Zo kan ik nu precies zien welk effect deze aanmeldformulieren hebben op de verschillende plekken in de website. Ook kan ik in de toekomst zien welke aanmeldingen het meest succesvol zijn.

Wil je Derek Halpern (@derekhalpern) volgen ga dan naar social triggers.

Nieuwsbrief met korting
Een andere tip heb ik zelf ervaren op de site van ithemes. Zij geven je korting op hun producten als je abonneert op de nieuwsbrief.
Dit had een dubbel effect merkte ik. Uiteraard heb ik me geabonneerd op de nieuwsbrief en niet lang daarna kocht ik ook het thema. Een win-win situatie.

Aantal abonnees op eh.nl in de afgelopen maand

Nu is het goed te weten hoeveel nieuwe abonnees ik per dag en per maand er bij krijg zodat je de resultaten kunt volgen.

Mijn nieuwsbrief abonnees van 15 mei tot en met 14 juni (halve dag).

Niet bevestigt: 43
Afgemeld: 3 (klopt niet helemaal – na verzending van de nieuwsbrief op 8 juni hebben zich 35 mensen afgemeld)
Geabonneerd: 188 (dit ligt normaal rond de 200 – 250)

Benieuwd hoe dit afloopt? Volg de site en ik zal de resultaten regelmatig delen.
Zelf een goede tip voor meer nieuwsbrief abonnees? Deel het met ons.

Lees de reacties (Laat van je horen)

Handboek Hyperspecialisatie

Handboek Hyperspecialisatie - Meer klanten zonder te veranderen in een urenfabriekMeer klanten zonder te veranderen in een urenfabriek

Waarom kiezen mensen zoals jij en ik niet? Of waarom kiezen we wel, maar gaan we niet 100% voor de keuze? Uit angst.

Je mist misschien mensen, opdrachten en geld.
Vind daarom in 6 weken jouw doelklant met dit handboek.

"Het Handboek Hyperspecialisatie van Erno Hannink heeft mij een aantal waardevolle inzichten gegeven over hoe je kiest voor de ideale klant en daarmee duidelijkheid biedt voor jezelf en je klant. De tools die hij aanreikt om daarachter te komen vind ik erg vernieuwend en goed gevonden."
Josje Feller
Eigenaar Vrouw & Passie en www.josjefeller.nl

Bestel mijn nieuwste boek Handboek Hyperspecialisatie (2014).


Meer informatie

Interessant? Schrijf je dan nu in voor gratis artikelen via e-mail

aweber

"Disclosure of Material Connection: Some of the links in the post above are "affiliate links." This means if you click on the link and purchase the item, I will receive an affiliate commission. Regardless, I only recommend products or services I use personally and believe will add value to my readers. I am disclosing this in accordance with the Federal Trade Commission`s 16 CFR, Part 255: "Guides Concerning the Use of Endorsements and Testimonials in Advertising."

Geef jouw mening

*

Meer klanten zonder te veranderen in een urenfabriek?Lees hier