Online Resultaat School

Dit is de eerste volledig gratis Online Resultaat School voor jou.
Mijn inzichten als Online Sales Funnel Expert met jou gedeeld in één overzicht.

De lessen in deze school gaan over:

  1. Introductie in Online Resultaat en Online Sales Funnels
  2. De doelklant – wie help jij het beste
  3. Case Studies – voorbeelden van ondernemers met online resultaat
  4. Bouw jouw Power Platform – de combinatie van een website en blog
  5. Bouw jouw Lasting List – de lijst met contactgegevens van leads
  6. Bouw jouw Narrow Network – kies het online platform waar jij opvalt
  7. Meer resultaat met online Video – mensen maken contact met jou
  8. Meer resultaat met een Podcast – overal luisteren naar jouw expertise
  9. Sales Funnels – bezoekers krijgen en omzetten naar klanten, geautomatiseerd
  10. Copywriting – schrijven met resultaat
  11. Verkooppagina’s – meer verkopen

Via de Online Resultaat School heb je direct toegang tot het onderwerp waarin jij nu online de volgende stap wilt zetten.

Vul hieronder je naam en e-mailadres in en je krijgt de lessen van de door jou gekozen onderwerpen in je mailbox.

Opmerking: de lessen in deze Online Resultaat School zijn bedoeld voor ondernemers en organisaties die naar meer resultaat uit online verlangen. Je hebt een goed product of dienst die je al verkoopt aan klanten.

De lessen gaan vooral over het hoe en waarom. De details over wat je precies moet doen worden niet behandeld. Dat is immers werk voor jouw team en jij hebt al genoeg te doen.

Waarom is het dan toch handig om deze lessen te leren als druk bezette ondernemer? Omdat je leert waarom deze onderdelen belangrijk zijn voor jouw bedrijf. En hoe je meer klanten krijgt met online of meer presentaties of meer van waar jij meer van wil…

Meer resultaat via online.

Introductie in Online Resultaat

De doelklant

Hyperspecialisatie planning

Deze 2 fases en de 3 stappen in iedere fase van de vakantie hebben veel weg van de stappen in het handboek Hyperspecialisatie. Een aantal onderdelen uit dat handboek ga ik je geven in deze serie.
In het volgende onderdeel vertel ik wat hyperspecialisatie is en hoe het jou gaat helpen.

Ga naar de planning.

Wat is hyperspecialisatie?

1 klant + 1 probleem = hyperspecialisatie.

Je gaat op zoek naar 1 klant die een bijzonder probleem heeft.

Lees nu wat hyperspecialisatie is.

Waarom van doelgroep naar doelklant?

Een doelgroep wat is dit eigenlijk? Een groep van mensen. Meestal samengebracht op basis van demografische gegevens (leeftijd, geslacht, opleiding, levensomstandigheden en meer).

Lees nu hoe je van doelgroep naar doelklant gaat.

Waarom kiezen we niet?

Waarom kiezen mensen zoals jij en ik niet? Of waarom kiezen we wel, maar gaan we niet 100% voor de keuze. Uit angst. Het is doodeng om te kiezen. Want als je iets kiest moet je ook iets missen. Je mist misschien mensen, opdrachten en geld.

Lees nu waarom het belangrijk is om te kiezen.

De doelklant

Na alle voorbereidingen is het tijd voor belangrijke actie. Je begrijpt waarom hyperspecialisatie belangrijk is. Maar hoe bepaal je nu wie je doelklant is. Hoe leg je de doelklant vast. Hoe omschrijf je de doelklant als iemand aan je vraagt voor wie werk je?

Lees nu hoe je de doelklant omschrijft

Problemen

In een gesprek met jouw doelklant wil je zoveel mogelijk leren over de problemen van de doelklant en wat ze als het grootste probleem ervaart. Hoe ze jouw oplossing hebben ervaren als een acceptabele oplossing voor hun probleem.

Lees waar het juist belangrijk is om de problemen van je doelklant te achterhalen.

Direct aandacht van je doelklant

Je moet er vanuit gaan dat jouw doelklant alle informatie die op ze af komt negeert. Alles. Zelfs jouw met zorg geschreven e-mails of de mooie flyer die je liet maken. Er wordt geen bewuste aandacht aan besteed. Totdat er iets voorbij komt dat over haar of zijn probleem gaat. Dan krijg je de aandacht.

Lees hoe jij de aandacht van je doeklant trekt.

Tiensecondenboodschap

De tiensecondenboodschap is waarmee je heel snel de “Is dit interessant voor mij?” -vraag beantwoordt. Deze zin is jouw pasklare antwoord als iemand tijdens een netwerkevenement aan je vraagt “Wat doe je?”

Lees hier hoe je met een tiensecondenboodschap een ‘vertel me meer’ moment creëert.

Van dienst naar product

We gaan uit van de doelklant. Je weet waar ze staat. Je kent haar probleem. Ze is gedreven om het probleem op te lossen. Jij hebt ervaring en expertise. Je hebt verstand van jouw oplossing. Op dat gebied ben je één van de betere in de markt. Voor je doelklant ben je de beste in de markt voor haar probleem. Daar twijfel ik niet over. Dat hoef jij dus ook niet te doen.

Lees hier hoe je van dienst naar product gaat.

Wat is het waard

Je kent jouw doelklant. Je weet het probleem, hoe de doelklant zich voelt als het probleem is opgelost. Hoeveel tijd ze besparen. Hoeveel extra omzet ze gaan realiseren. Hoeveel kosten ze besparen. Hoeveel meer ze verdienen op de korte en op de lange termijn. De kansen die ontstaan voor de medewerkers. Ook dat is jouw expertise. Het kost misschien even moeite om er voor de eerste keer zo naar te kijken.

Lees hier hoe je de waarde van je product berekend.

– wie help jij het beste

Doelgroep

Niche

Doelklant

10 seconden regel

Bepaal je prijs

Case Studies

– voorbeelden van ondernemers met online resultaat

De beste case studies

Bouw jouw Power Platform

– de combinatie van een website en blog

Website

Hosting

Blog

WordPress

CMS

Pagina’s

Artikelen

SEO optimalisatie pagina’s en artikelen

Keywords

Pagina’s die niet mogen ontbreken

Home

Over

Contact

Product

Persoonlijk verhaal

Website voorbeelden

Opdracht 1

Opdracht 2

Bouw jouw Lasting List

– de lijst met contactgegevens van leads

Opt in

Aweber

Autorespond

Active  Campaign

MailChimp

Emails opmaak – templates

Onderwerp regel

Body

Afbeeldingen

Abonnees krijgen

Copy

Persoonlijk verhaal

Opdracht 1

Opdracht 2

Bouw jouw Narrow Network

– kies het online platform waar jij opvalt

 

 

LinkedIn

LinkedIn Profiel

Bedrijfsprofiel

LinkedIn 10 punten om direct te verbeteren

LinkedIn connecties

LinkedIn Leads

Social Selling

Persoonlijk verhaal

Opdracht 1

Opdracht 2

Facebook

Facebook Persoonlijk Profiel

Facebook zakelijke pagina

Facebook groep

Facebook advertenties

Interactie voor meer bereik

Persoonlijk verhaal

Opdracht 1

Opdracht 2

Twitter

Twitter Profiel

Twitter advertenties

Interactie voor meer bereik

Persoonlijk verhaal

Opdracht 1

Opdracht 2

Instagram

Instagram Profiel

Hashtags

Video

Stories

Instagram advertenties

Interactie voor meer bereik

Persoonlijk verhaal

Opdracht 1

Opdracht 2

Meer resultaat met online Video

– mensen maken contact met jou

Vlog

Youtube

Business

Apparatuur

Geluid

Licht

Camera

Opnemen beeldscherm

Webinar

Live

Vimeo

Youtube

Facebook video

Instagram

Boeken

Persoonlijk verhaal

Opdracht 1

Opdracht 2

Meer resultaat met een Podcast

– overal luisteren naar jouw expertise

Microfoon

iTunes

Skype opnemen

Editen

Opnemen op locatie

Uitnodigen gasten

SOP

Publiceren

Platformen

WordPress plugin

Verspreiden

Boeken

Websites

Persoonlijk verhaal

Opdracht 1

Opdracht 2

Sales Funnels

– bezoekers krijgen en omzetten naar klanten, geautomatiseerd

Wat is een sales funnel

Meest succesvolle funnels

Belangrijkste e-mails sequences

Active Campaign

MailChimp

Bestellen

Autorespond

Payment providers

WordPress en Woocommerce

Webinar

Everwebinar

Give away (SNAP)

Boeken

Website

Persoonlijk verhaal

Opdracht 1

Opdracht 2

Copywriting

– schrijven met resultaat

Belangrijk

Persoonlijk

Verhalen

Zoekwoorden

Kopregel

Indeling

Opmaak

Lengte en frequentie

Goeie websites

Goede voorbeelden

Boeken

Persoonlijk verhaal

Opdracht 1

Opdracht 2

Verkooppagina’s

– meer verkopen

Copy

Indeling

Afeeldingen

Video

Voorbeelden

Oproep tot Actie (CTA)

Testimonials

OptimizePress

Leadpages

Thrive

Goeie voorbeelden

Boeken

Persoonlijk verhaal

Opdracht 1

Opdracht 2