Wat SEO bureaus je niet vertellen en de tip hoe je wel scoort

SEO.
Waarschijnlijk weet je het wel, maar voor de volledigheid leg ik het kort uit.
SEO staat voor Search Engine Optimization.

De optimalisatie van jouw website voor de zoekmachine.

Er is veel te veel focus op optimalisatie voor de zoekmachine.
De technische kant van dit deel.

Ik snap wel waarom.
Er wordt heel veel over geschreven.
Vooral door specialisten die de diensten verkopen.

scoren met seo

Het is een soort zwarte doos.
Het is technisch.
En 99% van de ondernemers heeft er geen verstand van.
En wil dat ook niet hebben.
Dan loop je dus wel een risico.
Het risico dat de experts je van alles kunnen wijsmaken.

Zoekmachines als Google en Bing vertellen niet hoe hun formules werken.
Ze gaan ons niet het geheim verklappen van hoe zij bepalen welke pagina bovenaan komt.
Logisch.
Dat is het geheim van de smid.
Belangrijker nog….
Zouden ze het wel vertellen, dan gaat ieder bureau de websites van hun klanten precies zo opzetten dat ze bovenaan komen.

Terwijl een bedrijf als Google maar één ding wil.
Het beste resultaat bovenaan.

Wat is dan het beste resultaat?
Het resultaat waar de klant met zo min mogelijk zoeken en klikken een antwoord krijgt op zijn vraag.

Hoe weten de bureaus en technici die werken aan de SEO waar ze op moeten letten?
Ze testen.
Ze leren van elkaar.
Ze analyseren pagina’s die bovenaan staan.

Dan gebruiken ze oplossingen en trucjes om pagina’s en websites daarop te optimaliseren.
Vooral gericht op de zoekmachine.

Laat ik één mythe direct uit de weg ruimen.
Je huurt een SEO bureau in om snel hoog te scoren in de zoekmachine.
Onzin.

Zoals Neil Patel zegt:

“How could any SEO agency or expert guarantee top Google rankings in this age?
Sure, there are various reasons why you might need an SEO agency, especially for keyword analysis and competitive auditing.
‘Quick rankings’ is not one of those reasons.”

SEO bureaus kunnen geen afspraken met Google maken over wie er hoog scoort.
Ook niet voor jou.
De trucjes die ze gebruiken veranderen continu.

De zoekmachine wil niets anders dan de beste resultaten bovenaan.
Geen gemanipuleerde resultaten die niet het beste zijn voor de zoeker.

Maar jij hebt een dienst of product, dus jij wil natuurlijk dat nieuwe klanten deze vinden.
En jouw nieuwe klanten zoeken in de zoekmachine.
Wil je meer bezoekers, dan moet je dus goed scoren in de zoekmachine.

Neil Patel nog een keer:
“Keyword research is still pretty relevant. But, in order to stay safe, focus on the user
intent behind the search, not just the keywords themselves.”

Het is veel belangrijker om te gaan voor de klant.
Jouw doelklanten.
Wat willen ze bereiken?
Hoe zoeken ze daar op?
Wat zoeken ze?
Waar zoeken ze de antwoorden op hun vragen?

SEO is een lange termijn activiteit.
Focus niet op de keywords.
Focus op jouw doelklant.

De zoekmachine volgt als vanzelf.
Zij volgen namelijk de bezoekers die de beste antwoorden vinden.

Wil jij meer klanten via internet?
Reserveer de Online Resultaat Analyse.
Leer wat je verandert aan je website en online activiteiten voor meer klanten.

 

Quotes van Neil Patel.

Bewaren

Bewaren

Door Erno Hannink

Erno is de businesscoach die ondernemers helpt om de lange termijn doelen sneller te realiseren. Ondernemers die het beter willen doen voor de planeet, maatschappij en zichzelf. Met zijn ondersteuning en tips helpt hij je dagelijkse doelen te kiezen zodat je de lange termijn doelen eindelijk gaat realiseren. Test zijn coaching een week lang gratis uit met deze code ERNOHANNINKWEEK op dit platform -> ga naar coach.me. Sluit je aan bij de community van ondernemers die iets bijzonders doen.

4 reacties

  1. Wel mooi dat je allerlei serieuze bureaus negatief benadrukt en dan met Neil Patel wegloopt…

    1. Hoi Roy, de serieuze bureau’s weten heel goed wat het beste is voor de klant op de korte en lange termijn. Zij verkopen geen verhalen dat ze je op No.1 scoren in Google (voor de zoekwoorden die van belang zijn voor de klant). Ze verkopen geen trucjes.

      De artikelen van Neil lees ik graag omdat hij veel deelt over wat hij test en de resultaten, goed en slecht.

      Om meer te leren en delen over SEO heb ik een serie voor de podcast opgenomen met Dave Lorrez (e-tail.be).

  2. Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen en een dikke vette streep door je bewering halen, ik ben namelijk een beta tester voor Google en ik help mensen om binnen no time hoog te scoren in de zoekresultaten.

    Sterker nog, de laatste persoon die ik heb geholpen stond meteen op nummer 1 in de zoekresultaten en ik heb er zelfs bewijs van.

    Ik vraag me af waar jij je informatie vandaan haalt Erno… Je geeft ook niet echt een antwoord op de vraag wat SEO bureaus je niet vertellen en zou je me dan eens kunnen vertellen waarvoor iemand dan wel een SEO bureau inhuurt?

    Vriendelijke groeten,
    Ricardo Penders CEO
    _SoHarD_dB_w@®Ez_

    1. Hallo Ricardo,
      Niemand buiten Google kent de exacte formules die gebruikt wordt om te bepalen welke sites beter scoren op bepaalde zoekwoorden. De dingen die je vandaag doet om snel hoger te scoren zijn overmorgen weer anders.

      Goed scoren in de zoekmachines is bewust kiezen, hard werken en lange termijn.

      1. Je kiest voor een bepaalde klant en leert alles van ze over het probleem in relatie tot jouw oplossing.
      2. Je werkt continue aan goede artikelen, berichten, video’s, audio om jouw doelklant verder te helpen.
      3. Door focus en goede inhoud gaan steeds meer mensen jou vinden en naar je linken. Dat zien de zoekmachines en jouw contact klimt langzaam omhoog in de zoekresultaten.

      Google zelf zegt ook “Schrijf voor de bezoeker dan volgt de zoekmachine vanzelf”.

      Als schrijver van je site/blog heb je maar één ding te doen. De beste content te maken voor jouw doelklant.
      Weten welke woorden het meeste worden gebruikt in de zoekmachine voor het probleem van je doelklant helpt om sneller zichtbaar te worden voor deze zoekers.

      Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden waarbij grote en kleine sites in een keer verdwenen uit de zoekresultaten omdat het SEO bureau een techniek gebruikte die Google heeft verbannen.

Reacties zijn gesloten.