De eerste afspraak met jouw doelklant zonder koud bellen – Peter O’Donoghue

Vandaag het gesprek met Peter O’Donoghue

Peter is een expert in het ontwikkelen van outbound sales systemen om je te verbinden met moeilijk bereikbare beslissers in bedrijven die veel benaderd worden zonder koud bellen.

In het kort, dit systeem zorgt voor jouw eerste afspraak met jouw doelklant op een professionele en op waarde gebaseerde manier die geen afwijzing of schade aan je merk veroorzaakt.

Dit is een aflevering uit de voormalige Number One Coachbiz podcast die niet verloren mocht gaan. De aflevering is in het Engels.

Veel plezier met het mooie gesprek met Peter.

 

Episode 92

Show Notes

Je kunt met hem verbinden via

website

Facebook
Youtube

LinkedIn

Twitter

peter.odonoghue@predictablepipeline.co.uk

Opvallende uitspraken die ik mooi vind in het interview:

  • I help people who have trouble starting conversations with high level business to business executives. I help a lot of coaches, consultants and also quite a lot of companies. I try to make people connect with senior decision makers.
  • There a 2 ways to generate business. The dominate way is all about attraction. Things as Facebook ads. You are trying to make people come to you, inbound marketing. Outbound marketing is about proactive contact. You make the first form of contact, you are proactive. This is sometimes called cold marketing.
  • My most used method is using cold mailing to create a bridge to engage someone. E-mail is a very easy method to start. It is easy to get someone’s address. It also has features to reach a lot of people in a very short period of time.
  • Found.ly , Sellhack.com and SalesLoft.com are ways to get new leads. These are great websites that you can use to convert prospects into qualified appointments
  • In these outbound e-mails, we introduce our client and try to elicit a response. These are very short e-mails, 4-5 lines, we never pitch a product or a solution. We have a very relevant and short message. We want them to respond because then we can start a conversation.
  • My biggest tip is value and advance. Try to make clear what your value for the person in question can be in the first conversation you have with that person. This value has nothing to do with whether they become a client or not. I call this the myth of consulting selling .

Genoemde mensen:

Kevin Nations http://kevinnations.com/blog/

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer ondernemers deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou.

Wil je weten hoe jij ook meer klanten krijgt met online?

Hoe je met internet sneller jouw grootse doel bereikt?

Vraag dan nu de Online Zichtbaar Analyse aan.

Bedoeld voor ondernemers die in de B2B omgeving werken met grootse plannen.

In een korte analyse snel zicht op wat je online wilt verbeteren voor meer resultaat.

Ontvang deze E-mail succes mindmap en checklists

e-mail lijst checklist

Lees ook het artikel Meer klanten met de tool die weinig mensen goed gebruiken.

"Disclosure of Material Connection: Some of the links in the post above are "affiliate links." This means if you click on the link and purchase the item, I will receive an affiliate commission. Regardless, I only recommend products or services I use personally and believe will add value to my readers. I am disclosing this in accordance with the Federal Trade Commission`s 16 CFR, Part 255: "Guides Concerning the Use of Endorsements and Testimonials in Advertising."

Geef jouw mening

*