Voorkomen van 3 vaak gemaakte blog fouten

Lee Odden heeft een zeer interessant blog over online marketing. Het blog bestaat ook al een aantal jaren. Hij geeft 3 tactische tips om de meest gemaakte fouten bij het starten van een blog te voorkomen.

  1. Zet doelen. Zonder een duidelijk doel van je blog, zul je waarschijnlijk productieve tijd verspillen en andere lezers aantrekken. Door goede zakelijke doelen te stellen en de interesses van jouw doelgroep vast te leggen kun je inhoud ontwikkelen dat past bij je bedrijf en je lezers.
  2. Houd de controle. Veelvuldig wordt er een blog gestart via een gehoste dienst zoals blogspot.com of wordpress.com. Het is eenvoudig en gratis – maar het is niet altijd de beste lange termijn oplossing. Zoekmachines zullen de content associeren met de host en niet met je eigen (zakelijke) site. Dit kan tot link en ranking uitdagingen leiden als je later toch besluit om alles te verhuizen naar je eigen domein. Je kunt dit voorkomen door vanaf de start je blog zelf te hosten.
  3. Gebruik relevante metingen. Gebruik web analyse software om de impact van je blog te weten. Niet iedereen wil hetzelfde met zijn blog. Als het je doel is om met je blog de opinie te beinvloeden, let dan op media pick-ups, links van prominente bloggers en de opname in lijsten. Aanvragen, duur op de site en herhalingsbezoek zijn dan minder van belang. Als het, aan de andere kant, gaat om lead generatie, dan is juist het laatste van belang.

Dit zijn tips die ik alleen maar kan onderschrijven. Dit wil overigens niet zeggen dat ik op punt 1 en 2 altijd even succesvol ben.

Via

Door Erno Hannink

Erno is de businesscoach die ondernemers helpt om de lange termijn doelen sneller te realiseren. Ondernemers die het beter willen doen voor de planeet, maatschappij en zichzelf. Met zijn ondersteuning en tips helpt hij je dagelijkse doelen te kiezen zodat je de lange termijn doelen eindelijk gaat realiseren. Test zijn coaching een week lang gratis uit met deze code ERNOHANNINKWEEK op dit platform -> ga naar coach.me. Sluit je aan bij de community van ondernemers die iets bijzonders doen.