Wat is jouw waarde per uur? Reken het uit met deze formule

waarde per uur

Een paar weken geleden las ik het boek No B.S. Time Management for Entrepreneurs.
Dit is een boek dat ik je kan aanbevelen.
Tenminste, als je meer resultaat wil boeken in minder tijd.

Eén van de elementen in het boek wil ik je graag laten ervaren.
Dit gaat over jouw waarde per uur.


Wat is de omzet die jij wil realiseren?
Jij als ondernemer.

Dat is je eerste getal.

Hoeveel uur werk je per jaar?
Dat zijn 220 dagen.
Van 8 uur per dag.
Dus = 1760 uur.

Hoe effectief werk je?
Dus hoeveel tijd besteed je werkelijk aan de omzet.
De tijd die je werkelijk effectief werkt aan omzet genererende activiteiten.
De belangrijkste activiteiten.

Want daarnaast besteed je tijd aan:

  • E-mail
  • Social media
  • Aansturing van je team
  • Administratief werk
  • Reizen
  • Marketing

Op dit moment hanteer ik de regel die Dan Kennedy geeft in zijn boek: “Productief werk versus niet-productief werk: 3.”
Oftewel, 33% van mijn tijd besteed ik werkelijk aan werkzaamheden die direct bijdragen aan de omzet.
Ik vrees dat dit soms zelfs nog een optimistisch percentage is.

De formule om uit te rekenen wat ik per uur waard ben is de volgende:
Inkomsten doel: €
Gedeeld door uren per jaar: 1760
Keer productief versus niet-productief: x
Wat jouw tijd waard moet zijn per uur: y

Rekenvoorbeeld:
Inkomsten doel € 200.000,= / 1760 x 3 = € 340,91!
Een kwartier is dus € 85,23.
Een minuut € 5,68.

Reken dit eens uit voor jezelf. Alsjeblieft.
Doe dit nu.

Dit getal geeft zoveel inzicht.
Deel het door 4 en je hebt de waarde van een kwartier.
Deel het door 60 en je hebt de waarde per minuut.

Het getal laat mij regelmatig beseffen dat wat ik nu aan het doen ben gewoon geld weggooien is.
Bijvoorbeeld lang nadenken over een beslissing die er uiteindelijk niet toe doet.
Of zoeken naar een betere aanbieding.
Regelmatig besteedde ik daar meer tijd aan dan dat ik er mee won.

Mijn waarde per uur staat op het whiteboard in mijn kantoor.
Ik heb het altijd in beeld.

Dit helpt mij om op momenten dat ik mijn tijd verdoe sneller te kunnen beslissen:
Moet ik dit zelf doen?
Wie kan dit beter dan ik?

Ik heb het ook gebruikt om de prijs van mijn diensten aan te scherpen.
Bij gesprekken met klanten en leads ben ik nauwkeuriger in mijn tijd.
Ik zet de timer op mijn telefoon.
Prettig voor de klant ook.
Want nu ben ik klaar binnen de afgesproken tijd.

Hoeveel omzet verwacht ik te verdienen met de opdracht?
Hoeveel tijd mag ik er dan maximaal aan besteden?

Het lukt mij nog niet altijd.
Nog steeds doe ik dingen zelf die ik beter kan uitbesteden.
Soms weet ik gewoon nog niet hoe ik dat moet organiseren.
Maar… ik leer.
Iedere dag.

Met dat getal continu in beeld terwijl ik werk in mijn kantoor, word ik er steeds beter in.
Het gaat niet over wat ik moet doen, maar wie kan dit doen?

‘s Ochtends loop ik door mijn lijst met de doelen van de dag.
Dan kijk ik er nog een keer naar en vraag me af: “Wie kan dit doen?”

Wil jij net als ik flink groeien in 2017?

Denk dan niet langer na over wat je moet met online, maar ga aan de slag.
Online goed inzetten is één van jouw belangrijkste kansen voor groei in 2017.
Stop met uitzoeken hoe het werkt.
En vraag je af aan wie je online kunt uitbesteden.

Boek daarom nu de Online Resultaat Analyse en zie jouw online kansen.

 

Het boek “No B.S. Time Management for Entrepreneurs” van Dan Kennedy bestel je bij Managementboek.nl

Ontvang deze E-mail succes mindmap en checklists

e-mail lijst checklist

Lees ook het artikel Meer klanten met de tool die weinig mensen goed gebruiken.

"Disclosure of Material Connection: Some of the links in the post above are "affiliate links." This means if you click on the link and purchase the item, I will receive an affiliate commission. Regardless, I only recommend products or services I use personally and believe will add value to my readers. I am disclosing this in accordance with the Federal Trade Commission`s 16 CFR, Part 255: "Guides Concerning the Use of Endorsements and Testimonials in Advertising."

Geef jouw mening

*

Meer klanten met de tool die bijna niemand goed gebruikt

Gratis checklist: meer klanten via e-mail

x