Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?

Je hebt er al veel over gelezen en je wilt een Facebook pagina maken voor je bedrijf. Dan ga je bijvoorbeeld naar facebook.com/pages/create.php en sta je gelijk voor een uitdaging, er zijn 3 mogelijkheden. Welk soort pagina kies je voor jouw bedrijf?

  1. Lokaal bedrijf
  2. Merk, product of organisatie
  3. Artiest, band of bekend persoon


En achter deze 3 keuzes vind je nog eens veel verschillende opties:
Lokaal bedrijf

Merk, product of organisatie

Artiest, band of bekend persoon

We gaan er een aanal bekijken zodat je goed kunt zien wat de verschillen zijn.

Lokaal bedrijf

Je hebt echt een fysiek bedrijf met een pand. Klanten kunnen jullie pand bezoeken zonder afspraak. Het is 1 vestiging.

Noot: klik op de afbeeldingen als je de orginele grote wilt zien.

De generieke ‘Plaatselijk bedrijf’ pagina ziet er als volgt uit, dit is de eerste keuze in de lijst:

Wat opvalt je kunt een fysiek adres opgeven, en ook een internetadres. Bij een fysiek adres, een winkelpand, heb je te maken met openingstijden.

De opties daaronder kunnen er anders uit zien. Zo zien veel opties er bijvoorbeeld uit:

Professionele Dienstverlening
Autodealer-Garage, Bank, Gezondheid en schoonheid, Diensten in huis, Winkel en ook Professionele Dienstverlening.
Ze zien er allemaal als volgt uit, gelijk aan de generieke pagina:

Bar
De bar-pagina heeft meer opties en je kunt vertellen over de betaalmogelijkheden, of je moet reserveren, dress-code en meer.

Café
Café en restaurant hebben dezelfde pagina indeling. Je kunt dan ook voedselstijlen opgeven en of je afhaal hebt en prijscategorie.

Merk, product of organisatie

Jouw bedrijf is vooral virtueel, het gaat om een merk of product, er zijn meerdere vestigingen, het bezoekadres is niet van belang, ook openingstijden heeft jouw klant niet veel mee te maken.
Dit is de generieke pagina, de eerste uit de lijst opties, Producten:

Wat opvalt is dat een fysiek adres en openingstijden ontbreken. Verder kun je in het venster van website meerdere websites opsommen. Er is veel ruimte om een omschrijving, visie, informatie van je bedrijf te geven en kun je de producten en/of diensten opsommen.

Communicatie, consumentenproduct, Hotel/verblijf, Non-profit, webwinkel

Financiële dienstverlening, Professionele dienstverlening, Technologisch product of dienst

Website

Artiest, band of bekend persoon

Je kunt hier vooral persoonlijke zaken invullen, zoals een geboortedatum, je onderscheidingen, en connecties.

Acteur

Politicus

Schrijver

Welk type Facebook pagina te kiezen?

  1. Heb je te maken met een fysieke winkel, parkeerruimte, en openingstijden, dus klanten kunnen zonder afspraak komen dan kies je voor Lokaal bedrijf.
  2. Ben jij een zelfstandige, werk je vooral op afspraak, werk je op verschillende locaties, heb je een beperkt aantal producten/diensten dan kies je voor Merk, product of organisatie
  3. Ben jij een bekend persoon, een acteur, schrijver, auteur, politicus dan kies je voor Artiest, band of bekend persoon

Nu heb ik een optie nog niet genoemd, de Community pagina. Deze start je als je bijvoorbeeld een fanpagina van een artiest wilt starten of een TV programma of film, of een goed doel. Je start deze pagina niet voor jezelf of je eigen bedrijf.

Als deze heel populair wordt (krijgt duizenden fans), wordt de pagina overgenomen en beheerd door de Facebook-community.

Tribal zegt in het artikel Bedrijf op Facebook: Local of Brand Page?

Het verschil tussen een local en een brand page ligt in de info tap. Overall zijn de pagina’s hetzelfde, alleen heb je met de brand page meer mogelijkheden tot het invoeren van specifieke bedrijfsinformatie en keywords.

Voor social media optimalisatie is de keuze voor een branded business page het meest doeltreffend, omdat je hierop het meeste relevante content over je bedrijf kan toevoegen.

Lees de reacties (Laat van je horen)

Facebook voor Coaches

Meer klanten door Facebook slim te gebruiken
Van tijd verspillen op Facebook naar klanten krijgen voor je bedrijf. Tijdens deze training in het bijzonder voor coaches leer je over: Facebook voor Coaches training
  • Alles over Facebook voor als je het zakelijk gaat gebruiken
  • Praktische tips en duidelijke uitleg in 11 korte videos - eigen tempo en volgorde
  • Een uitgebreid e-boek "Je ideale klant aantrekken met Facebook voor Coaches"
  • Waarom een Facebook pagina belangrijk is en hoe je hier je doelgroep verzamelt.
Let op: Ben jij een coach en op zoek naar meer klanten dan mag je dit niet missen.

"Erno is, in mijn opinie, de Nederlanse Facebook-expert!”
- Daphne Fleur Don



Nu maar € 197


de basis training heeft een waarde van € 385,00

Meer informatie over de training.

Interessant? Schrijf je dan nu in voor gratis artikelen via e-mail

aweber

"Disclosure of Material Connection: Some of the links in the post above are "affiliate links." This means if you click on the link and purchase the item, I will receive an affiliate commission. Regardless, I only recommend products or services I use personally and believe will add value to my readers. I am disclosing this in accordance with the Federal Trade Commission`s 16 CFR, Part 255: "Guides Concerning the Use of Endorsements and Testimonials in Advertising."

Meer klanten zonder te veranderen in een urenfabriek?Lees hier