De 3 middelen om online zichtbaar te worden en hoe kies je

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

okt 26

online zichtbaar worden

Ja, ik weet het. Eigenlijk zijn er 4 middelen, maar het vierde middel past hier niet.

Dit gaat dus over de 3 middelen waarmee je online zichtbaar wordt.
De 3 middelen die je kunt inzetten om zichtbaar te worden zijn:

  • Tekst
  • Video
  • Audio

Waarom deze 3 middelen?

Tekst

Een artikel op een website.
De tekst in je e-mail.
Een update op Twitter, Facebook of LinkedIn.
Jouw tekst in een e-boek.

De tekst op je website waarmee je bezoekers verleid om zich aan te melden of om te kopen.
Andere websites linken naar een artikel op jouw website.
Tekst wordt goed gevonden door de zoekmachines.
Het geschreven woord is nog steeds super krachtig.

Video

Jij bent helemaal in beeld. Jouw stem, de gebaren, jouw stemming en natuurlijk jouw expertise.
De kijker krijgt een band met jou.
Ze maakt contact met jou op een heel persoonlijke manier.

Video wordt voor sites als Facebook steeds belangrijker.
Je gaat de komende jaren steeds meer video zien in jouw tijdlijn.
Jouw klant dus ook.

Audio

Het gebruik van audio wordt onderschat. Zonde.
De kansen zijn enorm.

Audio kun je gebruiken wanneer je niet kunt lezen of een video kunt bekijken.
Denk aan autorijden, hardlopen, wandelen, boodschappen doen en meer.
Jouw stem komt via de ‘oortjes’ direct binnen bij de potentiële klant.
Dat maakt het persoonlijk en vertrouwd.
Met de komst van internet in de auto wordt het luisteren naar audio als podcasts nog eenvoudiger.

En wat is dat vierde middel om online zichtbaar te zijn?

Afbeeldingen

Foto’s. Plaatjes. Infographics.
Ze zijn zeker belangrijk in de online omgeving.
Een artikel dat je geschreven hebt verspreid gemakkelijker met een goede afbeelding.

Afbeeldingen ondersteunen jouw tekst en audio opnames.
Maar alléén op afbeeldingen concentreren voor jou als ondernemer?
Dat zie ik niet als dienstverlener.

Wat kies jij?
Bij welke van deze drie leg jij het beste de focus?
Welke is het meest geschikt voor jou?

Bewaren

Print Friendly, PDF & Email
Follow

About the Author

Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nuBetere beslissingen actie groepFocus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.