7 belangrijke Social Networking regels

Door Erno Hannink | d. Narrow Networking

mrt 14

Steeds meer mensen maar ook bedrijven pakken het online netwerken op. Een netwerk dat op dit moment veel aandacht krijgt is Twitter, maar ook LinkedIn en Facebook.

Wat me opvalt is dat bedrijven ook profielen aanmaken op deze sites. Een bedrijf maakt dan een profiel aan niet een persoon. Dat is vreemd volgens mij. Je hebt geen contact met een bedrijf maar met een persoon. Je praat niet met een hoop stenen of een naam die is ingeschreven bij de KvK. Je zoekt contact met de persoon achter dat bedrijf.

Via StumbleUpon (alweer een interessant social netwerk) kwam ik op een interessant artikel uit van Melissa Ward.

De 7 belangrijke Social Networking regels

  1. Profielen zijn persoonlijk – Facebook, LinkedIn, etc… profielen gaan allemaal over jou. Overigens heeft LinkedIn sinds eind 2008 ook bedrijfsprofielen, hierover later meer. Gebruik een foto van jezelf (niet een logo van je bedrijf), praat over jezelf, jouw werk of jouw prive.
  2. Stop met verkopen – stop met vertellen hoe goed jouw bedrijf/product/dienst is. Stop met het vermarkten van je bedrijf. Praat met me, deel interessante dingen (niet van jou maar van anderen), begin een gesprek met me. Als het goed gaat en leuk is kom ik waarschijnlijk bij jouw bedrijf om iets af te nemen
  3. Ik heb je product niet NODIG – (All marketers are liars– Seth Godin). We hebben echt niets nieuws meer NODIG. Alles is er al wat we nodig hebben. En wat we echt nodig hebben lucht, drinken, eten, en liefde kan ik zelf heel goed voor zorgen. Zeker in het deel waar wij wonen.
  4. Waarheid en transparantie – wees eerlijk in je meningen en inzichten. Zorg dat ze van jezelf zijn – laat me de echte jezelf zien. Dan krijg je mijn vertrouwen en respect ook al zijn we het misschien niet eens.
  5. Blijf weg van “Spam-a-lot” – Als ik nog geen ‘ja’ heb gezegd kun je stoppen met me te mailen. Als ik het je vraag om te stoppen of het is bijna onmogelijk om me af te melden verbreek ik de verbinding en block ik de berichten (de SPAM knop in Gmail).
  6. De Opt-In is van mij – Heb ik me vrijwillig aangemeld of heb jij me toegevoegd? Ik ontvang steeds meer mailings op mail adressen die ik nooit gebruik voor een opt-in, nooit. Als ik me niet heb aangemeld dan heeft dat een reden, ‘Ik heb geen interesse’. Jij bepaalt dat niet voor mij.
  7. Ga voor verbindingen en niet voor verkoop – het kan dat wij nooit een direct klant/leverancier relatie krijgen. Dat betekent niet dat ik geen mensen ken die van je dienst of product gebruik zouden willen maken.

Bron: Neward Development 7 Non-negotiable Social Networking Rules

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed