Category Archives for "03 – Aandacht voor je bedrijf"

feb 13

Ik vind social media helemaal niet leuk

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

“Ik vind social media helemaal niet leuk”, vertelde ze. Ze had workshops en challenges gevolgd en volgt veel experts op het gebied van social media.

Zo kreeg ze allerlei adviezen over wat er in een post van Instagram moet, hoe vaak het keywoord moet terugkomen in je LinkedIn samenvatting (9x?). Hoe vaak je moet posten. Wat je moet delen. Dat je mensen moet volgen en reageren op hun posts. De juiste hashtags en nog veel meer.

Ze had het gevoel dat ze heel veel dingen moest doen. Het probleem, ze had er geen plezier in. Het koste veel tijd en ze vind het niet leuk.

Vergeet de experts. Kies het kanaal wat jij het leukste vindt en doe vooral wat jij leuk vindt. Dan heb je de grootste kans dat je het blijft doen. Dat er mensen aanhaken die jou leuk vinden.

De tijd die je besteed om te werken aan social media, zoals de experts zeggen dat het moet, om meer klanten te krijgen. Besteed je beter aan direct contact zoeken met je netwerk en een afspraak maken voor een gesprek.

Wanneer je geïnteresseerd bent in meer resultaat met social media dan tellen de regels. Vooral als je het doel steeds weer hoger maakt. Meer connecties, meer volgers, meer Likes. Maar waarom doe je het?

Voor de meeste ondernemers geldt,

Beter goed contact met 148 mensen* dan een lijst opbouwen van meer, meer, meer.

De kwaliteit van je updates/posts/artikelen gaan omhoog door het vaak te doen. Dagelijks doen schrijven bijvoorbeeld en publiceren.

Dit word een stuk eenvoudiger als je gewoon je eigen ding doet en de regels negeert.

Belangrijke vragen

  1. Wat is het platform waar jouw doelklant uithangt (doelklant: de klant waar je er veel meer van wilt). Noot: Bouw altijd als eerste je eigen domein, eigen website op eigen domeinnaam.
  2. Wat is de manier waar jij je het beste bij thuis voelt? Tekst, audio, video of afbeeldingen? Ga niet voor de hype maar wat jij kunt volhouden.
  3. Wat is het onderwerpen waarover je niet raakt uitgepraat?

Vertel over jouw onderwerp op jouw platform (eigen website) op de manier die jij prettig vindt en deel het op het platform waar jouw doelklant zit.

De regels zorgen ook voor een soort eenheidsworst.
Val jij op in deze grijze middenmoot?

P.S * 148 is het Dunbar getal – het aantal mensen met wie je maximaal een stabiele sociale relatie kunt onderhouden – Wikipedia over Dunbar’s number

jun 01

6 tips voor ondernemen die ik leerde van het hardlopen

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

hardlopen ondernemerstips

Ik vind het belangrijk en leuk om aan sport te doen naast het ondernemen. Mijn favoriete sport op dit moment is hardlopen. En dat heeft een reden.

Sport zorgt er bij mij voor dat ik meer energie heb en tegelijk fysiek moe wordt. Meer energie, vooral in mijn hoofd. Meer inspiratie. Meer doorzettingsvermogen. Meer zin.

Voor het werk in mijn bedrijf zit ik veel achter mijn bureau en onderzoek, schrijf, bel en plan. Sport is hierin een welkome afwisseling. Ik beweeg en kan mijn gedachten verzetten.

fitbit slaap registratie

Verder lezen

mei 30

Ben ik wel geschikt om te ondernemen?

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

geschikt ondernemen

Een vraag die af en toe bij me op komt is; “Ben ik wel geschikt om te ondernemen?”

Er gaat vaak iets mis met mijn ondernemen. Telkens weer volg ik trainingen, schakel ik hulp in en krijg advies van de mastermind. Na 12 jaar ondernemen maak ik nog steeds veel fouten.

Mensen in mijn omgeving (niet ondernemers) snappen niet dat ik telkens weer moet leren en hulp moet inschakelen. Dat het ondernemen na 12 jaar nog steeds een gedoe is.

In deze video over de Tuna King Yukitaka Yamaguchi, zegt hij,

“If you love it, you’ll teach yourself.
If you don’t love it, others teach you.”

Verder lezen

jan 24

De worsteling van iedere week content maken voor je abonnees

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

blog content maken

Jij hebt kennis en expertise.
Jij hebt verstand van jouw onderwerp.
Hier help je jouw klant mee.
Dat kost je geen moeite.

Op de één of andere manier kost het je wel moeite om iedere week een e-mail te maken voor je abonnees. Of een artikel in je blog.
Iedere week brengt dat een bepaalde druk met zich mee.

Je bent goed in je onderwerp, maar voor het schrijven van een goed artikel moet je even gaan zitten.
Er zijn weken dat dit er bij inschiet of dat het je veel moeite kost om het artikel te schrijven.
Het is de worsteling van ondernemers die groeien.Verder lezen

dec 22

Wat SEO bureaus je niet vertellen en de tip hoe je wel scoort

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

SEO.
Waarschijnlijk weet je het wel, maar voor de volledigheid leg ik het kort uit.
SEO staat voor Search Engine Optimization.

De optimalisatie van jouw website voor de zoekmachine.

Er is veel te veel focus op optimalisatie voor de zoekmachine.
De technische kant van dit deel.

Ik snap wel waarom.
Er wordt heel veel over geschreven.
Vooral door specialisten die de diensten verkopen.

scoren met seoVerder lezen

1 2 3 41