Category Archives for "E-mailmarketing blog"

apr 10

Meer klanten met de tool die weinig mensen goed gebruiken

Door Erno Hannink | E-mailmarketing blog

Het belangrijkste middel waarmee ik altijd weer klanten krijg is e-mail. De lijst met duizenden mensen die mijn e-mails ontvangen, openen en lezen is het belangrijkste middel om nieuwe klanten aan te trekken voor mij.

De eerste jaren dat ik een website en blog had (2005) was ik één ding vergeten. Pas 3 jaar later kwam ik daar achter. Ik was vergeten e-mailadressen te verzamelen van bezoekers.

Het is essentieel dat je zo snel mogelijk begint met het opbouwen van een lijst met contactgegevens. Een lijst van mensen die jij dan weer actief kunt benaderen. Een lijst van mensen die jou toestemming hebben gegeven om contact te onderhouden.

Verder lezen

sep 24

Maak afmelden zo eenvoudig mogelijk

Door Erno Hannink | E-mailmarketing blog

Een nieuwsbrief is een belangrijke schakel in het contact met jouw doelgroep. Het is de plek waar ik het meeste verkoop aan mijn doelgroep.

Denk mee in deze situatie: Je werkt aan de pagina voor je bedrijf op Facebook. De pagina is net gemaakt, en heeft nog niet zo veel ‘Likes’. Je gaat op zoek naar tips over meer ‘Likes’. Via de zoekmachine vind je een interessant artikel over Facebook.

Het artikel gebruik je om de Facebook pagina te verbeteren. Er staan nog meer interessante artikelen over Facebook op de site. Je wilt daarom op de hoogte blijven als er nieuwe artikelen verschijnen op de site.

Nu heb je een aantal mogelijkheden, je kan abonneren op de RSS feed van de site, de website opslaan in de favorieten of abonneren op de nieuwsbrief.
persoonlijke informatie in je inbox

Je vindt het onderwerp interessant en wilt bij blijven om je eigen pagina te verbeteren.Verder lezen

mei 30

Froukje van der Veen van online shop HobbyResort is abonnee 6000

Door Erno Hannink | E-mailmarketing blog

Een nieuwe mijlpaal: 6.000 abonnees voor de nieuwsbrief van ErnoHannink.nl. Een blij moment waarbij ik graag de 6000ste abonnee in het zonnetje zet.

Maak kennis met Froukje van der Veen oprichter van HobbyResort.
Dit is haar webshop:

HobbyResort

Daarom heb ik haar via de mail een paar vragen gesteld. Dit was haar reactie:

Wat leuk dat we de 6000ste abonnee zijn! En nog leuker dat je HobbyResort in het zonnetje wilt zetten!

Verder lezen

jul 20

Ferry van den Broek van SPOOR Communicatie de 4.001ste abonnee

Door Erno Hannink | E-mailmarketing blog

Iets meer dan 4 maanden nadat we de 2.000 abonnees waren gepasseerd, hadden we 24 februari de 3.000+ abonnees bereikt. Nu opnieuw 1.000 abonnees erbij, in iets minder dan 4 maanden. Mijn doelstelling van 5.000 abonnees in 2011 begint steeds meer vorm te krijgen.

Afgelopen maandag was het dan zo ver. Nadat ik zondag in spanning heb zitten staren naar de 3.999, bevestigde maandag de 4.000ste abonnee zijn abonnement op de nieuwsbrief van ErnoHannink.nl. Daarop stuurde ik een mail met de vraag of ik aandacht aan hem en zijn bedrijf mocht schenken. Kort daarop de volgende reactie : “Dank voor het aanbod. We hebben echter geen belangstelling voor een artikel op ErnoHannink.nl”

Vandaar nu de 4.001ste abonnee :0)

SPOOR Communicatie

SPOOR CommunicatieDat is dus Ferry van den Broek (@ferryvdbroek) en zijn bedrijf SPOOR Communicatie.
Via de mail stelde ik Ferry enkele vragen.

Wie ben je?
Ik ben Ferry van den Broek, 23 jaar, en ik kom uit Eindhoven. In maart 2011 heb ik SPOOR Communicatie opgericht, een communicatiebureau dat zich richt op social media.
Verder lezen

jun 14

Meer abonnees in je nieuwsbrief – plaats het inschrijfformulier vaker op je site

Door Erno Hannink | E-mailmarketing blog

De website ernohannink.nl wordt grondig veranderd zoals je misschien al hebt gemerkt. Het eerst wat je opvalt is een ander uiterlijk. Dit is opgezet met Genesis (aff) en het Focus thema.

nieuw ontwerp eernohannink.nlDe belangrijkste Oproep tot Actie (Call to Action) is een abonnement op mijn nieuwsbrief. Ik wil dat zo veel mogelijk mensen in mijn doelgroep, de zelfstandige professional, zich abonneren op de nieuwsbrief.

Ik weet zeker dat het percentage abonnees ten opzichte van het aantal bezoekers omhoog kan. Verder denk ik ook dat het aantal bezoekers naar de site omhoog kan.

Tips om je site te verbeteren

Eind april was ik in Chicago voor SOBCon daar sprak Derek Halpern. Voor dit evenement had ik nooit van Derek gehoord. Gelukkig heeft Liz Strauss (@lizstrauss) hier verandering in gebracht.

Tijdens zijn presentatie heb ik heel wat notities gemaakt. Te veel om hier even op te schrijven. OK, ok, een aantal van Derek’s tips dan.
Tips om je site snel te verbeteren.

  • Een groot deel van de mensen verlaten je site door design problemen (dit terwijl de inhoud het belangrijkste is toch?)
  • Lettertype te klein (design probleem). Klein lettertype is onbetrouwbaar. Kies 14 of 15 pt
  • Te lange blokken tekst (onbetrouwbaar). Alle alinea’s zijn 3-4 regels. De eerste alinea van de pagina/artikel is 2-3 regels en korte zinnen.
  • Site te bedrijfsachtig (corporate) is onbetrouwbaar. Maak de site persoonlijk.
  • Een professioneel WordPress design heb je al voor US$ 50,00, beter voor zoekmachine (DIY, WooThemes,StudioPress, Headway, iThemes)
  • Met een toename van 0.1 seconde in de laadtijd is een afname in verkoop te zien (gebruik W3 Total Cache)

Verder lezen

mrt 04

LinkedIn een onuitputtelijke bron voor ongevraagde e-mail. Wat is SPAM?

Door Erno Hannink | E-mailmarketing blog

Steeds vaker ontvang ik nieuwsbrieven waarvoor ik me niet heb aangemeld. Met name LinkedIn lijkt hier te voorzien in een behoefte. De e-mail adressen worden verzameld van contacten binnen LinkedIn, en je stuurt ze allemaal jouw ‘nieuwsbrief’.

Jij bent net gestart in je nieuwe functie of met je nieuwe bedrijf. Je bent enorm enthousiast over je aanbod en wilt de wereld er graag over vertellen. Je bent zo enthousiast dat je dit graag van daken schreeuwt aan iedereen die het maar horen wil. Sterker nog ook aan iedereen die het niet horen wil. Wie weet kennen zij nog iemand voor wie het interessant is.

I <3 SPAM @ ABC storesJe enthousiasme straalt er af. Dat maakt het soms een beetje goed.

Het Probleem: je zoekt verkeerd contact. Op het verkeerde moment, bij de verkeerde persoon met de verkeerde boodschap.
Verder lezen

feb 24

Marco Breur van ISIS Jewels is onze 3.000ste abonnee

Door Erno Hannink | E-mailmarketing blog

Iets meer dan 4 maanden nadat we de 2.000 abonnees hadden bereikt, hebben we vandaag weer een mooi nieuwe mijlpaal: 3.000+ abonnees. Wow 1.000 abonnees erbij in 4 maanden, dit terwijl de eerste 2.000, 2,5 jaren nodig hadden.

3.000 abonnees op nieuwsbrief ernohannink.nlIn oktober 2010 heb ik er een artikel van gemaakt Hoe krijg je 2.000 en meer abonnees voor je nieuwsbrief – 20 tips. Veel informatie hoe jij de nieuwsbrief ook kunt uitbreiden. Nu wilde ik wat anders.

In Aweber (aff) kun je niet goed zien wie de 1.000ste of 100ste abonnee is dus ik moest goed opletten. Het is gelukt. 🙂

Marco Breur van Isis Jewels

Marco had zich gisteren al aangemeld en vanochtend bevestigd en daarmee werd hij de 3.000ste abonnee.

Daarom wil ik graag Marco in het zonnetje zetten en heb hem een aantal vragen gesteld via de mail.

V: Wie zijn jullie?
A: Marco Breur goudsmid juwelier en Maud Breur de Wit vormgever

V: Wat is je bedrijf?
A: ISIS Jewels goudsmid juwelier

V: Wat doen jullie?
A: Verkoop horloges en sieraden, reparatie en omvormen van sieraden

V: Waar zitten jullie?
A: Vestigingen in IJsselstein en Ermelo
Webshop www.isis-jewels.nl

V: Werken jullie met nieuwsbrieven?
A: Ja, we versturen 5-10 nieuwsbrieven per jaar digitaal en enkele eigen folders

V: Wat gebeurt er bij jullie online?
A: De internetbestellingen en webwinkel zijn inmiddels een dagtaak geworden, de webwinkel wordt ook steeds serieuzer

V: Hoe werkt het?
A: Veel courante sieraden en horloges zijn zo toegankelijk dat ze steeds makkelijker online worden besteld, de webshop is erg betrouwbaar en werkt makkelijk en snel en dat werkt drempelverlagend, hiernaast is er de mogelijkheid voor klanten om online te reserveren en in de winkel “live ” te bekijken, dit is voor veel mensen ook een interessante optie.

Dank je wel Marco dat je abonnee bent geworden met de nieuwsbrief en de vragen hebt beantwoord. Hopelijk kunnen de tips die je op deze manier gaat ontvangen helpen je online activiteiten verder uit te breiden.

Nu we het over de nieuwsbrief hebben. Een update van mijn kant.

Testen met de inschrijfbox – ervaringen

Zoals je misschien ziet is de nieuwsbrief aanmeldbox wordt aangepast. Op dit moment worden er 2 verschillende versies getoond. De eerste is gelijk aan de versie die ik nu al geruime tijd gebruik. De tweede is een versie waarin ik een gratis ebook promoot.

Van dit soort zogenaamde A/B testen kun je veel leren over welke uitvoering, werkwijze, opmaak, tekst het beste werkt voor jouw doelgroep.

Een collega gaf me als tip het gratis eboek veel meer centraal te stellen bij de aanmelding. Ze verwacht er veel meer inschrijvingen door.

Het aantal vertoningen van deze A/B test zijn nog niet representatief, maar tot nu toe zit er geen verschil in de 2 vormen. Aanmelding/weergave is 0,7% bij de lightbox versie (die ik niet heb aangepast) is dit 3,8%.

De lightbox versie verschijnt maar 1 maal en komt na 20 seconden, als je dus wat langer leest. De lightbox komt over de tekst, je kunt het scherm wegklikken, of je kunt abonneren.

okt 13

Laat de klant naar jou komen ook voor jou?

Door Erno Hannink | E-mailmarketing blog

boek-laat-de-klant-naar-jou-komen-100-166Mogelijk heb je al gehoord van mijn boek. Het is geschreven en afgelopen vrijdag in de definitieve opmaak naar de drukker gestuurd. Jippie. Nog maar een paar weken en het ligt in de boekenwinkel. Nu kun je het al bestellen via de digitale boekenwinkel http://bit.ly/boekeh.

Graag geef ik je een samenvatting van het boek.

Voor de lezers van de nieuwsbrief heb ik nog iets extra’s gedaan. Zij maken kans op een van de 5 exemplaren van mijn boek die ik weggeef.

Waarom dit boek?

Mijn site ErnoHannink.nl staat vol met tips over hoe jij een blog kunt opzetten, welke plugins handig zijn, en andere slimme blog middelen. Verder vind je er tips over nieuwsbrieven en online netwerken. Tips over hoe jij klanten kunt krijgen via het web. Allemaal tips verspreid in ongeveer 150 artikelen.

Wil je nu aan de slag om een klantenmagneet te worden dan kun je deze artikelen gebruiken. Minder handig is dat ze allemaal verspreid staan over de site. Je kunt alles vinden, maar waar je moet beginnen kan handiger. Een boek waarin deze tips zijn verwerkt en alles in een logische volgorde staat dat lijkt mij handig.
Verder lezen

sep 09

Met Whuffie meer klanten

Door Erno Hannink | E-mailmarketing blog

Wat is een Whuffie?

De naam Whuffie is bedacht door Corry Doctorow. Hij is een schrijver van Science Fiction boeken (http://craphound.com/). In zijn eerste boek Down and Out in the Magic Kingdom (2003) beschreef hij een economy waar alles in overvloed is. Het enige betaalmiddel zijn Whuffies; sociaal kapitaal.

Sticky heart

Eerder dit jaar is Tara Hunt’s boek uitgegeven dat gaat over Whuffie’s in het bedrijfsleven: The Whuffie Factor (http://www.thewhuffiefactor.com/). Hierin legt ze ook uit wat Whuffies op dit moment zijn.

Whuffie is dus sociaal kapitaal. Wat betekent dat? Het is jouw reputatie, je verbindingen met anderen, je invloed, jouw toegang tot bronnen en toegang tot meer verbindingen, al jouw opgetelde gunsten (wederkerigheid), jouw publieke prestaties, de niveaus van vertrouwen.

Het volgende gezegde geeft ongeveer weer wat Whuffie is:

Wie goed doet, goed ontmoet.

Verder lezen