Category Archives for "Facebook marketing blog"

dec 23

De heksenjacht van Facebook – jouw profiel verwijderd of omgezet naar een community pagina

Door Erno Hannink | Facebook marketing blog

Berichten via mijn Facebook pagina, PMs via Facebook, e-mails, Whatsapp berichten en telefoontjes met vragen over Facebook. Of vooral één vraag, “Hoe krijg ik mijn Facebook profiel weer terug?”

Wat is er gebeurt?

Facebook profiel verwijderd

Facebook haalt de teugels aan. Alle ‘persoonlijke’ profielen die niet voldoen aan de voorwaarden van Facebook worden verwijderd.

Verder lezen

jun 25

In 60+10 minuten Facebook zakelijk slim inzetten

Door Erno Hannink | Facebook marketing blog

Facebook zakelijk inzetten is dat mogelijk? Facebook is toch vooral voor privé? Door Facebook slim te gebruiken kun je er zakelijk goed van profiteren.

We weten allemaal dat Facebook groot is. Hoe groot? Ruim 900 miljoen mensen zijn wereldwijd actief op Facebook. Met zoveel mensen verspreid over alle leeftijden (vanaf 13 jaar) zit jouw doelgroep er dus ook.

Hoe bereik je jouw doelgroep op Facebook? Je begint met het opzetten van een zakelijke pagina. Daarna moet je er voor zorgen dat mensen naar je pagina komen en op ‘Vind ik leuk’ klikken.

Facebook zakelijk inzetten viraal effect

Als klanten je pagina ‘Liken’ kunnen ze de updates zien in hun eigen nieuwsoverzicht. Facebook berekent welk deel van de volgers van je pagina jouw bericht te zien krijgen.
Verder lezen

jun 06

7 tips voor meer verkeer en Likes op je zakelijke Facebook pagina

Door Erno Hannink | Facebook marketing blog

Een van de meest gesteld vragen is, “Hoe krijg ik meer Likes voor mijn pagina?”

Let wel, met de huidige, zogenaamde Timeline / tijdslijn pagina indeling is het aantal Likes minder belangrijk geworden.

Veel belangrijker is het of de mensen die je pagina volgen (‘Likers’) ook daadwerkelijk je bericht zien en daarop reageren.

Facebook

Als veel mensen op de ‘Vind ik leuk’-knop van je Facebook pagina hebben geklikt en niet op je berichten reageren dan worden je berichten nog minder getoond.
Verder lezen

feb 21

Doen: beheerder toevoegen aan je Facebook pagina of Facebook groep

Door Erno Hannink | Facebook marketing blog

Hoe voeg je een beheerder toe aan een Facebook pagina of aan een Facebook groep? Een actie die je het beste zo snel mogelijk kunt uitvoeren. In eenvoudige stappen een beheerder toevoegen met afbeeldingen.

De 4 onderdelen in dit artikel

Het kan gebeuren dat jouw persoonlijke profiel om wat voor reden dan ook (per ongeluk) wordt verwijderd. Of iets wat nog vaker gebeurt dat je per ongeluk jezelf als beheerder van de pagina verwijderd. Was jij de enige beheerder van de pagina dan heb je een probleem.

Op dat moment is er geen beheerder meer voor je pagina of groep en zweeft de pagina zonder dat er een beheerder bij kan. Mensen kunnen gewoon reageren op de pagina en fan worden, spam achterlaten. Jij kunt ook reageren, maar als beheerder kun je niets meer aanpassen of verwijderen.

Wat je het beste doet om dit te voorkomen is nog een beheerder toevoegen aan je pagina’s en groepen die jij beheert.

Wees er zeker van dat je deze beheerder 100% vertrouwd. Andere beheerders kunnen jou als beheerder verwijderen en zo de pagina overnemen.

Op ErnoHannink.nl staan veel artikelen met tips over beter Facebook gebruik voor jouw bedrijf.

Bijvoorbeeld de volgende meest gelezen artikelen over Facebook:

Nu snel aan de slag met een nieuwe beheerder toevoegen aan jouw pagina en/of groep.

Beheerder toevoegen aan je Facebook pagina

Ga allereerst naar je pagina op Facebook – op je computer (niet op mobiel).

  1. Klik op ‘instellingen’ – rechts bovenaan je pagina.
  2. Klik dan op ‘Paginarollen’ in het linker menu
  3. Bij ‘Een nieuwe paginarol toewijzen’ begin je met de naam te type van wie je gaat toevoegen en kies beheerder.
  4. Klik op ‘Toevoegen’

Verder lezen

feb 02

25 tips voor meer fans en volgers op je Facebook pagina

Door Erno Hannink | Facebook marketing blog

Een van de meest gestelde vragen over Facebook zakelijk gebruik is:

Hoe krijg ik meer fans voor mijn Facebook pagina

Dat is nog een stuk lastiger dan het lijkt maar met deze tips bereik je zeker meer mensen.

Volgens mij zijn er 3 verschillende manieren om meer fans te krijgen:

  1. Fans (om)kopen
  2. Truuks/spam gebruiken
  3. Natuurlijke groei

Zelf ben ik een groot voorstander om fans te krijgen op een organische manier. Vanzelf laten groeien, vooral door hele goede tips, artikelen, informatie, gesprekken te geven en organiseren.

Hierin sta ik niet alleen, kijk maar eens naar de reacties op deze vraag Wat doe jij om meer fans te krijgen?
Zoals van Marcel Eilers:

Fans zou ik van ‘binnen-uit’ werven. Beginnen met directe contacten, zoals relaties en personeel. Vervolgens je richten op de relaties daarvan en zo verder. Verder regelmatig aandacht op de site voor de FB-pagina. Natuurlijk veel twitteren met regelmatig links naar artikelen op de Facebook.

Verder lezen

feb 01

Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf? – meer keuze

Door Erno Hannink | Facebook marketing blog

Een paar jaar geleden schreef ik het artikel Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?. Ondertussen is er een uitgebreide indeling. Het aantal categorieën is uitgebreid tot zes en er zijn veel meer subcategorieën.

Iedereen kan een pagina maken, maar alleen officiële vertegenwoordigers kunnen een pagina maken voor organisaties, bedrijven, merken of bekende personen.

Wanneer je een pagina maakt voor je bedrijf, doe dit altijd met je eigen persoonlijke profiel. Maak geen profiel aan met je bedrijfsnaam of iets dergelijks om dan een pagina aan te maken.

Je loopt dan het risico dit profiel wordt verwijderd omdat het niet voldoet aan de richtlijnen en daarmee heb je geen beheer meer over je pagina. Voeg daarom ook altijd een extra beheerder toe.

De mensen die je pagina zien, kunnen niet zien wie de beheerder is van de pagina.

Keuze Type Facebook pagina categorie

type Facebook pagina categorie overzicht

De categorieën zijn:

  1. Lokaal bedrijf of lokale plaats
  2. Bedrijf, organisatie of instelling
  3. Merk of product
  4. Artiest, band of bekende persoon
  5. Entertainment
  6. Goed doel of community

De laatste 2 zijn community pages. Dit zijn geen pagina’s die je gebruikt voor je bedrijf, want dit zegt Facebook over Community pagina’s:

Als deze heel populair wordt (krijgt duizenden fans), wordt de pagina overgenomen en beheerd door de Facebook-community.

Hieronder meer inzicht in deze categorieën.
Verder lezen

dec 28

Welke type Facebook pagina categorie kies je voor jouw bedrijf?

Door Erno Hannink | Facebook marketing blog

Je hebt er al veel over gelezen en je wilt een Facebook pagina maken voor je bedrijf. Dan ga je bijvoorbeeld naar facebook.com/pages/create.php en sta je gelijk voor een uitdaging, er zijn 3 mogelijkheden. Welk soort Facebook pagina categorie kies je voor jouw bedrijf?

Belangrijk voordat je verder leest: het aantal categorieën is ondertussen uitgebreid en ook de subcategorieën. Lees dit artikel voor de nieuwste informatie over het type Facebook pagina (klik op de link om naar het artikel te gaan) categorie die je het beste kiest voor jouw bedrijf.

  1. Lokaal bedrijf
  2. Merk, product of organisatie
  3. Artiest, band of bekend persoon

Verder lezen

aug 12

De Link of URL naar je Facebook pagina aanpassen – de gebruikersnaam

Door Erno Hannink | Facebook marketing blog

Voor meer verkeer naar de pagina voor je bedrijf in Facebook is het handig om de link te verspreiden. “Waar vind ik deze link naar mijn pagina?”, was de vraag die ik kreeg.

Die link vind je op meerdere plekken. De meest eenvoudige zie je hieronder bij 1.

De link naar jouw Facebook pagina

link Facebook pagina vinden

De meest eenvoudige plek is de naam van je pagina (1).
Op het icoontje, de thumbnail, van de pagina vind je ook de link (punt 2.)
Bij punt drie (3) vind je ook de link naar jouw pagina.
Verder lezen