Mix je authentieke zelf met verkooptechniek – Daniëlle de Jonge

Door Erno Hannink | Podcast

okt 02

In deze aflevering het interview met trainer, spreker en auteur Daniëlle de Jonge.

Daniëlle de Jonge is trainer, veel gevraagd spreker en auteur van de boeken ‘Verleid de klant’ (2013) en ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ (2015).

42_authentieke_zelf_podcast

Shownotes

Daniëlle de Jonge is trainer, veel gevraagd spreker en auteur van de boeken ‘Verleid de klant’ (2013) en ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ (2015). Haar expertise: bedrijven helpen met klanten vinden, hebben en houden.

Op zeer praktische wijze en met humor inspireert zij over zaken doen in de nieuwe economie, waarin onderscheidende kracht essentieel is. Die vind je niet in de eigenschappen van producten of diensten, maar in aandacht. Echte aandacht. Jij hebt het in eigen hand om daadwerkelijk verschil te maken!

Veel plezier met het leuke gesprek met Daniëlle.

Je kunt Daniëlle bereiken via haar website commercielecommunicatie.nl

Dit zijn een aantal quotes uit ons gesprek:

  • Ik help bedrijven met klanten vinden, hebben en houden, dat is mijn expertise. Ik doe dit door persoonlijk te coachen en te trainen, maar ook door presentaties te geven over verkoop, klantenbinding etc. De verdeling hiervan is ongeveer 60-40.
  • Mijn doelgroep zijn coaches die ergens goed in zijn, maar ze moeten natuurlijk ook nog verkopen. Daar help ik ze bij.
  • Stel zoveel mogelijk vragen. Een uitspraak die ik vaak gebruik is: wees meer geïnteresseerd en minder interessant. Ook moedig ik goed luisteren en aandacht tonen sterk aan.
  • De kracht van de huidige samenleving is dat je veel kan bereiken vanachter je pc. Door slim gebruik je maken van apps, tools en platforms kun je veel klanten vinden. Hiermee bespaar je veel tijd.
  • Richt je bij een transactie voor 60% op de inhoud en voor 40% op de relatie. Hierdoor voelt de klant zich sterker aangetrokken
  • Ik gebruik een bord waarmee ik heel simpel kan zien hoe ik sta op het gebied van acquisitie met verschillende bedrijven
  • Mix je authentieke zelf met je verkoopkrach, daar vind je je onderscheiding ten opzichte van anderen.

Het acquisitiebord dat je direct bestelt bij Danielle.

Haar boeken:
Verleid de klant en Human2Human: de nieuwe klantrelatie bestel je snel via Managementboek.nl

Personen die Daniëlle noemde in het gesprek:

 

Follow

About the Author

Erno is de Social funnel Specialist. Zijn missie, de slechte online resultaten van goede bedrijven de wereld uit helpen. Cursussen, Advies en Coaching voor ondernemers en organisaties. Winstoptimalisatie van jouw online marketing en verkoop dat is waar je Erno voor inschakelt. Erno is auteur van 7 boeken, 1000+ artikelen en host van de podcast de Erno Hannink Show en wekelijkse case study videos. Lees meer over Erno

Leave a Comment:

Leave a Comment: