Best gekozen gat in de markt

Door Erno Hannink | Boek

mrt 15

Uit het vorige artikel Van kiezen krijg je kiespijn kwam een interessant punt naar voren. Het woord niche is dat wel bekend genoeg bij de zelfstandige ondernemer?

Zo zegt Marloes:

Een niche is hetzelfde als een gat in de markt. Het woord gat is een gek Nederlands woord.

Llaminadures!!! Quines agafo...?
Creative Commons License photo credit: Jordi Cucurull

Via de reacties op dat artikel zijn een aantal leuke aanvullingen gekomen en interessante titel voorstellen. Daar ga ik mee verder. Heb jij nog een voorstel laat het weten via dat artikel.

Wat ik voor dit boek veel meer wil doen dan in mijn eerste boek, is op zoek gaan naar succesverhalen. Daar kan ik je hulp bij gebruiken. Want met elkaar weten we meer en door suggesties van andere kom jij misschien ook op een idee.

Wie zoek ik? Zelfstandige ondernemers die met succes hebben gekozen voor een bepaalde niche of gat in de markt. Zelfstandige professionals die de diensten hebben aangesloten op dit gat in de markt. Zelfstandigen die hebben gekozen voor een bepaalde doelgroep.

Wat ga ik doen?
Op dit moment werk ik aan een vragenlijst voor een interview via Google Docs waarmee we het boek kunnen aanvullen met mooie succesverhalen. De weg er naar toe. Het moment van kiezen. Wat er daarna gebeurde. En nog veel meer.

Zelf word ik van succesverhalen enorm enthousiast. Dit boek wordt daarom besmeurd met succesverhalen over het kiezen van een gat in de market, een doelgroep, een passie….

Wie mag volgens jou niet ontbreken in een boek over kiezen voor zelfstandige ondernemers. Kiezen om jouw favoriete klant te krijgen, kiezen voor de producten, kiezen voor plezier en succesvol zijn.

Ik ben benieuwd naar jouw keuze. Geef de naam en URL van haar/zijn bedrijf door in de reacties hieronder.

PS je hoeft niet bescheiden te zijn, je mag gerust jezelf ook noemen :0)

Print Friendly, PDF & Email
Follow

About the Author

Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nuBetere beslissingen actie groepFocus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed