Wanneer heb je marketing nodig deel 2

Wanneer je product, dienst of bedrijf niet uit zichzelf zo opvalt dat anderen zeggen: daar moet je geweest zijn, dat mag je niet gemist hebben of het is bijzonder, dan heb je veel marketing nodig. “When others say it is the most beautiful thing, the largest, the smallest, everything else requires lots of marketing.” Tijdens… Lees verder Wanneer heb je marketing nodig deel 2

Wanneer heb je marketing nodig?

Als jullie product of dienst niet zodanig opvalt dat klanten enthousiast met nieuwe klanten aankomen, dan heb je marketing nodig. Afhankelijk van de strategie die je kiest heb je weinig of heel veel marketing nodig. “Cheap and really good or expensive and exceptional,  everything else requires lots of marketing.” Goedkoop en bijzonder goed Wanneer jullie… Lees verder Wanneer heb je marketing nodig?

Kwaliteit vs kwantiteit 2 – Plant many seeds Guy Kawasaki

De afgelopen weken viel me iets op, het gaat over kwaliteit vs kwantiteit. Lang was ik van mening dat kwaliteit veel belangrijker is dan kwantiteit. Als je een lijst van potentiële klanten hebt van de juiste kwaliteit, dan heb je altijd werk. Ik begin toch te twijfelen. Kwantiteit is zeker van belang. Misschien wel het… Lees verder Kwaliteit vs kwantiteit 2 – Plant many seeds Guy Kawasaki

Doe het werk dat er toe doet – Do the Work van Steven Pressfield

Denken, denken, denken dat is wat er de laatste tijd veel gebeurt bij mij. Nadenken over de doelen voor de lange termijn en hoe deze te bereiken. Zo heb ik van mijn mastermind groep de opdracht gekregen, zonder technologie, dus geen laptop en andere technologische afleiding, in een cafe mijn plannen uit te werken. Sindsdien… Lees verder Doe het werk dat er toe doet – Do the Work van Steven Pressfield

Kwaliteit vs kwantiteit 1 – Rebecca Black met Friday

De afgelopen weken viel me iets op, het gaat over kwaliteit vs kwantiteit. Lang was ik van mening dat kwaliteit veel belangrijker is dan kwantiteit. Als je een lijst van potentiële klanten hebt van de juiste kwaliteit, dan heb je altijd werk. Ik begin toch te twijfelen. Kwantiteit is zeker van belang. Misschien wel het… Lees verder Kwaliteit vs kwantiteit 1 – Rebecca Black met Friday

Kritiek of compliment – wat raakt je meer

Als je meer in beeld bent dan krijg je ook meer kritiek, positief en negatief. Ook van mensen die je niet goed kennen. Kritiek ontvangen van iemand die ik niet ken raakt mij meer dan kritiek van mensen ik wel ken. Isabelle Langeveld vertelt op Carrieretijger over feedback: Mensen leren vaak veel meer van duidelijk… Lees verder Kritiek of compliment – wat raakt je meer

Luisteren naar wat er over jou gezegd wordt

Er worden altijd dingen over je gezegd, leuke en minder leuke dingen. Als er niet over je gepraat wordt is het ook niet goed, want dan val je niet op. Alleen wordt nu steeds vaker online gedeeld en gaat volgens veel mensen sneller en heeft het een veel grotere impact. Wil je daarom juist nu… Lees verder Luisteren naar wat er over jou gezegd wordt

Personal Branding om meer klanten te krijgen

Precies een week geleden hadden we een interessante Ronde Tafel over Personal Branding. Bas van de Haterd schreef in november 2007 een artikel over personal branding op MarketingFacts (het marketingblog van Nederland) en artikel is reden van deze eerste ronde tafel over personal branding. Bas heeft een aantal bijzondere mensen uitgenodigd voor deze discussie. Foto:… Lees verder Personal Branding om meer klanten te krijgen