Business Blog Basics cursus – de opzet

Door Erno Hannink | WordPress blog

jun 02

Business Blog BasicsAfgelopen donderdag (31 mei 2007) gaf ik een eerste mini blog cursus over bloggen voor je bedrijf.
Het was erg leuk en ik wil dit graag vaker doen. Daarvoor zal ik mijn cursus online op dit blog vooraf uitwerken.

Dit is wat ik ongeveer wil gaan vertellen:

  1. bedenkingen voordat je een blog begint (tijd, schrijfkunst, openheid, doorzettingsvermogen)
    • type blogs (shock, huis-tuin-keuken, intern, corporate, business, promotie…)
  2. Als ik een blog begin kan ik het volgende verminderen (marketing, pr, acquisitie)
  3. waarom zou ik wel een blog beginnen (PR, marketing, long tail)
  4. Gebruik maken van aparte domein of gekoppeld aan website – zoeken domeinnaam
  5. Gehost (WordPress.com/Blogger/web-log.nl/TypePad) of eigen hosting (Moveable Type/Expression Engine/Pivot/WordPress)
    • Kies hosting partner
    • Opzetten blog uitwerken opzetten blog WordPress.com gehost
    • uitwerken opzetten blog eigen hosting WordPress.org (afbeeldingen van iedere stap)
  6. Kies template met afbeeldingen, verschil variabel en vast, pagina’s en artikelen, veel tekst weinig tekst, sidebar, SEO
  7. Kies plugins (waarom en welke) – zie artikel enthous
  8. Kies RSS, Feedburner, FeedReader
  9. Kies statistieken (Google Analytics, GetClicky, FeedBurner..)
  10. Schrijf artikelen (waarom, titel, plaatjes, alt, eerste alinea)
  11. Reageer op reageerders (reacties, modereren, bewerken, reactiebeleid)
  12. Maak een netwerk van blogs in dezelfde niche (neem links op van interessante blogs)
  13. maak gebruik van sociale netwerken (welke, afbeeldingen waarom) delicious
  14. marketing van je blog (signature, blog, site, fora)
  15. online netwerken (welke netwerken, waarom, leg uit wat je moet doen met afbeeldingen
    • LinkedIn (plaatje, hoe wat in te vullen – zie artikel Guy)
    • Xing
    • Hyves
    • Facebook
  16. Interview met succesvolle bloggers – welke blog, waarom, marketing blog, resultaat:
    • Marco Derksen (www.marketingfacts.nl)
    • Laura Babeliowsky (www.typepad.com/getclientsnow)
    • Sanne Roemen (blog.oomph.nl)
    • Gerjanne Tiemen (okzo.web-log.nl)
    • Frank Jansen (frankwatching.nl)
    • Hans Mestrum (hansonexperience.com)
    • Eduard de Wilde (brickmeetsbyte.com)
    • David Brinks (hard-c.com)
    • Michel Rijnders (HRlog.nl)
  17. ..
  18. ..
  19. ..
  20. bronnen; boeken en blogs (zie bronnen op ernohannink.nl)
Print Friendly, PDF & Email
Follow

About the Author

Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nuBetere beslissingen actie groepFocus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed