Business Blog Basics cursus – de opzet

Door Erno Hannink | WordPress blog

jun 02

Business Blog BasicsAfgelopen donderdag (31 mei 2007) gaf ik een eerste mini blog cursus over bloggen voor je bedrijf.
Het was erg leuk en ik wil dit graag vaker doen. Daarvoor zal ik mijn cursus online op dit blog vooraf uitwerken.

Dit is wat ik ongeveer wil gaan vertellen:

  1. bedenkingen voordat je een blog begint (tijd, schrijfkunst, openheid, doorzettingsvermogen)
    • type blogs (shock, huis-tuin-keuken, intern, corporate, business, promotie…)
  2. Als ik een blog begin kan ik het volgende verminderen (marketing, pr, acquisitie)
  3. waarom zou ik wel een blog beginnen (PR, marketing, long tail)
  4. Gebruik maken van aparte domein of gekoppeld aan website – zoeken domeinnaam
  5. Gehost (WordPress.com/Blogger/web-log.nl/TypePad) of eigen hosting (Moveable Type/Expression Engine/Pivot/WordPress)
    • Kies hosting partner
    • Opzetten blog uitwerken opzetten blog WordPress.com gehost
    • uitwerken opzetten blog eigen hosting WordPress.org (afbeeldingen van iedere stap)
  6. Kies template met afbeeldingen, verschil variabel en vast, pagina’s en artikelen, veel tekst weinig tekst, sidebar, SEO
  7. Kies plugins (waarom en welke) – zie artikel enthous
  8. Kies RSS, Feedburner, FeedReader
  9. Kies statistieken (Google Analytics, GetClicky, FeedBurner..)
  10. Schrijf artikelen (waarom, titel, plaatjes, alt, eerste alinea)
  11. Reageer op reageerders (reacties, modereren, bewerken, reactiebeleid)
  12. Maak een netwerk van blogs in dezelfde niche (neem links op van interessante blogs)
  13. maak gebruik van sociale netwerken (welke, afbeeldingen waarom) delicious
  14. marketing van je blog (signature, blog, site, fora)
  15. online netwerken (welke netwerken, waarom, leg uit wat je moet doen met afbeeldingen
    • LinkedIn (plaatje, hoe wat in te vullen – zie artikel Guy)
    • Xing
    • Hyves
    • Facebook
  16. Interview met succesvolle bloggers – welke blog, waarom, marketing blog, resultaat:
    • Marco Derksen (www.marketingfacts.nl)
    • Laura Babeliowsky (www.typepad.com/getclientsnow)
    • Sanne Roemen (blog.oomph.nl)
    • Gerjanne Tiemen (okzo.web-log.nl)
    • Frank Jansen (frankwatching.nl)
    • Hans Mestrum (hansonexperience.com)
    • Eduard de Wilde (brickmeetsbyte.com)
    • David Brinks (hard-c.com)
    • Michel Rijnders (HRlog.nl)
  17. ..
  18. ..
  19. ..
  20. bronnen; boeken en blogs (zie bronnen op ernohannink.nl)
Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed