Jouw doelgroep in beeld in 8 concrete stappen

Door Erno Hannink | Doelgroep blog

nov 23

Na jaren van worstelen heb ik januari 2009 voor het eerst een duidelijke doelgroep gekozen.
In de jaren daarna heb ik de doelgroep steeds verder aangescherpt.

Langzaam maar zeker heb ik ook steeds meer gekozen voor het werk dat ik voor deze doelgroep wilde doen. De combinatie van de wensen, behoeften, en doelen van mijn ideale klant met mijn grootse doelen leverde nieuwe producten op.

Hierdoor werd voor mijn doelgroep steeds duidelijker en herkenbaarder hoe ik ze kan helpen.

Kleine doelgroep

Een kleine doelgroep die jou volgt


Het kiezen en aanscherpen van je doelgroep is een dynamisch proces.
Een proces waarin je steeds verder kunt aanscherpen en duidelijker worden.

Het gaat over de klant en zijn of haar behoeften, wensen, doelen en angsten.

Het gaat over jou.
Over jouw kernwaarden en doelen.

Je trekt de klanten aan die bij jou passen.
Door je doelgroep zo klein mogelijk te maken krijg je de tijd en de ruimte om alles over ze te weten te komen.

Waarom
Waarom is het kiezen van de doelgroep zo belangrijk en waarom is het zo lastig?

Waarschijnlijk weet je al lang, diep van binnen, dat het kiezen van je doelgroep goed is voor je bedrijf.

Toch doen we het niet.

Dit heeft met angsten te maken.
In de cursus – Kies je doelgroep – gaan we kijken naar deze angsten en waar ze vandaan komen.

Wat belangrijk is om te weten dat je deze angsten kunt omzeilen. Bij angst werken kleine stapjes beter dan grote sprongen.

Hoe
Een systeem voor het kiezen van je doelgroep. Dit systeem bestaat uit 8 stappen.
Door deze 8 stappen te doorlopen kom je langzaam maar zeker tot jouw doelgroep en de producten die ze willen kopen.

Wat
De 8 concrete stappen naar jouw doelgroep.

De stappen zijn klein genoeg zodat je hierboven genoemde angst omzeilt. De stappen zijn groot genoeg zodat je na 4 weken een keuze hebt gemaakt.

  1. Kernwaarden vinden (Persoonlijke kernwaarden, Kernwaarden voor mijn bedrijf)
  2. Je levensdoel
  3. Lange termijn doelen voor je bedrijf
  4. Wie is de klant
  5. Ideale Klant Profiel
  6. Ruimte maken
  7. Producten voor de ideale klant
  8. Tiensecondenboodschap

Jouw doelgroep in 4 weken

Krijg jouw doelgroep helder, of scherp jouw doelgroep aan, voor het einde van dit jaar.

In de cursus Kies je doelgroep en de klanten kiezen jou, help ik je in 4 weken de doelgroep te kiezen.
De cursus start 7 december zodat je het nieuwe jaar goed begint met jouw focus bij de juiste doelgroep.

Kijk snel voor het programma en de aanbieding voor de eerste 15 zelfstandigen die zich aanmelden.
ernohannink.nl/kies-je-doelgroep-cursus/

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.