Dit is de titel van de nieuwjaarsbijeenkomst van jong MKB Liemers Achterhoek.
Een goed begin is het halve werk…Hoe kun je klanten vinden en binden!
De uitnodiging gaat als volgt verder:
Om 2008 goed te starten beginnen we de eerste bijeenkomst met de belangrijkste component van je bedrijf. De klant. Iedereen kent wel de moeizame acties om klanten te verwerven. Wil je klanten vinden en binden? Realiseer dan een community van relaties rondom jouw bedrijf. Dat is waar het om draait bij de presentatie van Erno Hannink. We nodigen je hierbij van harte uit op 8 januari 2008.
Programma
19.00 uur binnenkomst
19.30 uur Presentatie Erno Hannink en aansluitend netwerkborrel
Locatie:
Franklin Business Center
Stenograaf 1
6921 EX Duiven
Aanmelden kan door middel van een e-mail te sturen naar info@jongmkbliemersachterhoek.nl. Wij hopen jullie allemaal te zien op 8 januari a.s. om samen het nieuwe jaar in te luiden!
Ben je geen lid van jong MKB en wil je toch graag komen? Meld je dan aan als introducee.
Online dialoog
Achter klanten aanjagen dat is iets wat ik niet meer wilde. Ik ben gaan nadenken over hoe het proces om te draaien. De klant is op zoek en komt bij mij uit. Van push naar pull marketing dus. Bloggen en online netwerken zijn mijn belangrijkste middelen in dit proces.
Het leuke is, het werkt! Mensen benaderen je om wat ze van je gezien hebben. Zo ontstaat langzaam maar zeker de contouren van een merk. Dit doe ik dus ook voor andere bedrijven, opzetten en ondersteunen van een online dialoog met de omgeving.
Trendgevoelig
Dagelijks ontdek ik online nieuwe mogelijkheden voor een betere online dialoog. Of ontdek ik nieuwe online contacten, een mogelijkheid om later een afspraak te maken voor een ontmoeting. Een online netwerk is ook een actuele database van jouw visitekaartjes. Bijvoorbeeld via LinkedIn, Xing, Facebook of Hyves. Deze ontdekkingen kun je vooral vinden via mijn blog of in een persoonlijke ontmoeting zoom ik in op jouw vragen over de online dialoog en online profilering.
Erno Hannink helpt bedrijven in het MKB om hun online reputatie te verbeteren waardoor ze in gesprek komen met hun (potentiële) klant.
Na de presentatie weet je meer over een weblog, marketing via het internet, online netwerken, online delen…
Hoi Erno,
Een nobel streven, maar hoe krijgen we onze doelgroep aan het bloggen met mijn bedrijf? En als ze dan op mijn weblog zijn, hoe krijgen we onze doelgroep dan zover dat ze gaan reageren?
Al ideetjes?
En het werkt dus, interessant! Ik lees hier al een tijdje passief mee, dus een reactie was wel op zijn plaats. Zeer interessante postings en zo te horen met resultaat.
Ik blijf in ieder geval actief meelezen van achter mijn RSS.
@Ruben en @Chris excuses jullie reacties stonden in de spam. Dat had ik wat laat opgemerkt.
@Ruben waarom moeten ze bloggen met jouw bedrijf? Wat is jouw bedrijf?
Ja de lezers laten reageren… dat is altijd een lastige. Er reageert gemiddeld maar 10% van de lezers. Als je artikel ‘af’ zijn dan is er geen reden om te reageren. Soms moet je een beetje prikellen of je artikel niet afmaken en aan de lezers vragen wat hun mening/ervaring is.
@Chris leuk dat je ook reageert. Leuk artikel ook over personal branding op Expand.