Door Erno Hannink | d. Narrow Networking
De Facebook abonneer knop op je website was het nieuws dat onthuld werd door Joanna Shields van Facebook tijdens Le Web 2011 in Parijs. Wat is het en wat moet ik er mee?
De abonneer knop zit sinds september 2011 op persoonlijke profielen in Facebook. Sinds vorige week is het mogelijk dat je een abonneer knop voor je Facebook profiel kunt toevoegen aan je website.
Als je met iemand verbonden bent op Facebook (vriend), dan ontvang je automatisch de updates van deze persoon in jouw nieuwsoverzicht. Sinds september is het dus ook mogelijk te abonneren op publieke updates van mensen op Facebook zonder dat je met ze verbonden bent.
Mensen kunnen zich abonneren op de publieke updates die jij via je persoonlijke profiel verspreid. Als je een update plaatst voor bijvoorbeeld vrienden, dan wordt die niet getoond aan de mensen die alleen geabonneerd zijn op je updates.
Als je wilt dat mensen zich kunnen abonneren op je updates dan kun je dat hier inschakelen facebook.com/about/subscribe. Wil je dit uitschakelen dan kan dat bij de instellingen van het abonneren. Je kunt ook profielen blokkeren tot jouw profiel en updates, via privacy
Als je de nieuwe persoonlijke profiel opmaak al hebt dan ziet de abonneer knop op je profiel er zo uit:
En zo ziet het er uit op het huidige profiel voor de meeste mensen
Als je een zelfstandige bent die zijn bedrijf is, een persoonlijkheid, dan zijn Facebook updates handig. Als Facebook voor jou een mix van zakelijk en prive is dan kun je nu zonder een zakelijke Facebook pagina.
Je kunt met maximaal 5.000 vrienden verbinden en je kunt op maximaal 5.000 mensen abonneren, maar het aantal mensen dat op jouw updates kunnen abonneren is onbegrensd.
Je hebt al een persoonlijk profiel waarom wil je dan ook nog een zakelijke pagina:
Een Facebook pagina geeft ook meer mogelijkheden met toepassingen. Je kunt geen welkom tab toevoegen aan een profiel. Je kunt wel speciale toepassingen toevoegen aan je Facebook pagina.
Voor mensen is het eenvoudiger te reageren op het prikbord of de berichten die je plaatst op een pagina.
Dit zijn de verschillen tussen de updates van een persoonlijke pagina en een Facebook zakelijke pagina:
Een abonneer knop maakt het eenvoudig voor mensen om jouw updates te volgen. Een zakelijke Facebook pagina zorgt voor meer interactie (als je het goed doet).
Goed nu wil jij ook de abonneer knop op je website. Jij wilt mensen eenvoudig laten abonneren op de updates van je persoonlijke profiel:
Ga naar de subscribe button developers.facebook.com/docs/reference/plugins/subscribe/
Vul de URL van je persoonlijke profiel in en de breedte:
Klik op ‘Get Gode’
Gebruik nu de code die in de popup verschijnt.
Nu wordt het een beetje technisch. Het bovenste deel moet in de header.php van je template. Het onderste deel komt op de plek te staan waar je de knop wilt zien.
In mijn geval heb ik de onderste code in een tekstveld in de sidebar geplaatst.
Dit ziet er dan zo uit. Met boven de Like box voor mijn Facebook pagina. Daaronder de abonneer knop voor mijn persoonlijke profiel.
Het staat op je site. Klaar!
Volg het webinar Facebook succesvol zakelijk inzetten woensdag 14 december 14.00u er zijn nog maar een paar plekken. Meer informatie over het webinar of direct aanmelden
Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nu – Betere beslissingen actie groep – Focus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.