“Waar moet ik beginnen Facebook of Twitter? LinkedIn heb ik al.”
Als je klanten wilt aantrekken dan zeg ik, wordt actief op deze 3 belangrijkste sociale netwerken. Is dat teveel van het goede? Kijk in de statistieken welke mensen je vindt op Twitter en Facebook. De statistieken zijn gebaseerd op de US, behalve het totale aantal gebruikers.
Twitter gebruikers zijn veel actiever dan Facebook gebruikers 52% vs 12% van de logins update dagelijks. Facebookers volgen meer een merk dan Twitteraars 40% vs 25% volgt een merk. Maar van de merkvolgers Twitteraars 67% koopt ook werkelijk het merk vs 51% van de Facebookers.
In Facebook is het volgen van merk eenvoudiger maar levert niet noodzakelijk trouwere volgers op. Het getal op zich >50% is natuurlijk wel opzienbarend.
Zoals ik al vaker heb gezegd dit is het era van de vrouw. Social media is een echt vrouwen ding. Het gaat om communicatie om echt verbindingen. Niet om de pure aantallen. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Conversatie. De vrouw heeft een meerderheid in beide netwerken.
De Facebooker is wat jonger dan de Twitteraar.
Bron: Facebook vs Twitter – a breakdown of 2010 social demographics van DigitalSurgeons
Waar gaat jouw voorkeur naar uit, zakelijk gezien?
Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nu – Betere beslissingen actie groep – Focus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.