Find an awesome name for your product – Alexandra Watkins

Door Erno Hannink | Podcast

mei 07
alexandra-watkins-awesome-product-name

Vandaag het gesprek met Alexandra Watkins.

Alexandra is a leading and outspoken authority on brand names. She is the Chief Executive Boss Lady of Eat My Words, a creative agency specializing in love-at-first-sight brand names.  Her breakthrough book, Hello, My Name is Awesome: How to Create Brand Names That Stick, was named a Top 10 Marketing Book by Inc. Magazine and a Top 10 Branding Book by Branding Journal.

The most important realisation from het boek for me was that the name of my company is not really helping my business. From her book I learned that the right name has a lot of impact on your sales. Now I am working on a new name for my business and my products.

In this conversation with Alexandra we are talking about the effect of all of her traveling over the world on her life. She explains how she started in copywriting. In everything that you read from her pen you see the expertise that she built in the years of copywriting. Her website, e-mails and book are fun to read and I learned the process of finding an awesome name for my business.

First listen to this conversation with Alexandra, and then buy her book to improve the impact of your products. 

Enjoy the insights with Alexandra.

Let’s get started…

Boeken die Alexandra noemde:

  • The forever transaction – Robbie Kellman Baxter
  • The World Travel Planner – boek van haar ouders, Joan en Bob Watkins (ik kon geen link naar het boek vinden)

Hier vind je Alexandra:

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.