Het gaat niet om de middelen maar om de dialoog

Door Erno Hannink | d. Narrow Networking

mrt 22

Volgens Mack Collier van The Viral Garden gaat het steeds minder om de middelen en steeds meer over de dialoog.
dialoog discussie gesprek
Als voorbeeld gebruikt hij een interview door Shel Israel met Michael Dell waarin Dell zegt:

“You know, people talk about social media programs but I just think about conversations with customers.”

Waarheid als een koe.
Het gaat er niet om welke middelen of gereedschappen je gebruikt. Het gaat er om of je bereid bent om de dialoog aan te gaan met je klanten. Of beter nog met je omgeving; klanten, potentiele klanten, maar ook leveranciers, potentiele werknemers, aandeelhouders….

Mack zegt dan ook:

“Companies are beginning to understand why social media matters. They are beginning to figure out that it’s not about these tools, but rather the conversations that these tools can facilitate.”

Of het in Nederland ook al zo ver is laat ik aan jou over. Ga bij jezelf maar na, ben jij een blog begonnen omdat ‘iedereen’ het doet, zit je nu op Hyves of Twitter omdat ‘iedereen’ het doet of….
Of wil jij echt proberen om in contact te komen met de klant? Wil jij echt online in gesprek komen met jouw (potentiele) klanten?

Ik weet waarom deze site voor het grootste deel is opgebouwd uit een blog, ik weet waarom ik artikelen plaats op deOndernemer.nl of waarom ik Twitter volg en reageer op blogs en Twitter.
Maar:

  • Waarom doe jij het?
  • Of juist niet?
  • Of nog niet?

Laat het me weten, ik ben benieuwd

 

 

Foto: emondo

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.