Ik voorop en dan de klant

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

jul 13

Afgelopen zondag reden we voor een feestje naar Hoorn. Als je bijna de hele weg 100 km/u mag rijden is dat best saai. Totdat een busje voorbij rijd.

De reis duurt ongeveer 2 uur. Dit kwam omdat op de A1 een file stond van 7 km en de rit dus over de A12 en de A2 ging. Langs de A12 wordt door de week gewerkt en mag je vanaf Ede/Wageningen tot en met Utrecht maar 100 km/u en de A2 tussen Utrecht en Amsterdam is ook 100 km/u. Dan krijg je het gevoel dat je langzaam maar zeker vooruit sukkelt.

Dan rijd ons een busje voorbij en ik zie de volgende zin onder de merknaam staan.

“Onze missie, uw transmissie”

Er valt mij iets op. Het is verkeerd om volgens mij. “Uw transmissie, onze missie.” klinkt veel logischer.

Zonder transmissie geen missie. Zonder klant geen bedrijf. Volgens mij moet daarom de klant voorop en daarna komt het bedrijf in dit soort uitingen.

Na wat zoekwerk kom ik uit bij SHM Transmissie “Onze Missie, Uw Transmissie”

Bij deze zoektocht zie ik dat IVS ATT het ook kan – “Onze missie is uw transmissie”

Naar de omgekeerde zin heb ik ook gezocht in de zoekmachine Uw transmissie, onze missie.

Wat denk je?
Niet te vinden.

Komt dit jou bekend voor dat het bedrijf zichzelf belangrijker vindt dan de klant? Of in ieder geval in de uitingen zichzelf vooraan plaatst.

Zie ook Klant voorop tijdens vakantie bij Camara in Lannion

Graag lees ik jouw voorbeeld.

Print Friendly, PDF & Email
Follow

About the Author

Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nuBetere beslissingen actie groepFocus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed