Waarom wil je kiezen voor de werkzaamheden waar jij het allerbeste in bent? Wanneer je hier het allerbeste in bent dan vind jij dit waarschijnlijk ook super leuk. Het kost je geen moeite. Wanneer je vooral doet waar je het allerbeste bent dan heeft dat het meeste effect op de toekomst van je bedrijf. Wat zou… Lees verder Doe 90% van je tijd waar jij het allerbeste in bent
Categorie: Impactbeslissingen
Meer winst door deze vraag te veranderen
De vraag in je hoofd die je wil veranderen is de Hoe?-vraag.De Hoe? vraag, is de vraag die als eerste in je opkomt als ondernemer. Je ziet een probleem en denkt dat wil ik anders/beter. Dan komt de vraag in je hoofd die je juist tegenhoudt. Hoe?
Hoeveel nieuwe klanten heb je nodig per jaar?
Hoeveel nieuwe klanten heeft jouw bedrijf nodig? Klanten die er toe doen. Klanten waar jij en je medewerkers graag mee werken.Klanten die jullie het beste helpen en resultaat leveren. 25, 20, 15, 10, 7, 5, 2 of 1? De meeste klanten die jullie nu hebben blijven voor een lange tijd. Mooie en duurzame relaties. Heb… Lees verder Hoeveel nieuwe klanten heb je nodig per jaar?
Hoe krijg je meer rust terwijl je er geen tijd voor hebt
Wanneer krijg jij de beste ingevingen en ideeën?Als je volop aan het werk bent of in een moment van rust? Tijdens de laatste paar gesprekken met klanten kreeg ik de kans om even in hun agenda te kijken. Overvol. Bijna geen moment van rust. Sommige dagen zagen er uit als lange stukken onafgebroken werken. Na wat… Lees verder Hoe krijg je meer rust terwijl je er geen tijd voor hebt
Medewerkers op één
“Onze medewerkers staan op 1. en onze klanten op 2.”, zei Martijn. Tijdens mijn gesprek met ondernemer Martijn voor de podcast werd mij duidelijk dat hij onderneemt op de manier waar ik in geloof én hij is er succesvol mee. “We hebben geen verkoper, ik wil dat onze klanten ons verkopen. We maken het zelfs… Lees verder Medewerkers op één
Welk ene product kies jij?
Wat als je maar één product of dienst hebt om te verkopen?Maakt dat verkopen eenvoudiger of juist lastiger? Noot: hierna praat ik alleen over product, voor jou betekent dit mogelijk één dienst. Als je één product hebt kun je al jouw tijd besteden aan de kwaliteit van dit product en de levering. Je bent in… Lees verder Welk ene product kies jij?
Deze 2 vragen gebruik je om het omzetplafond te doorbreken
Omzetplafond – het lijkt alsof je niet verder komt dan de omzet die je al een paar jaar hebt. De ondernemers waarmee ik samenwerk hebben het gevoel dat er een omzetplafond zit in het bedrijf. Wat ze ook doen, ze hebben het gevoel dat ze niet voorbij dit plafond kunnen groeien. Ze zijn redelijk eenvoudig… Lees verder Deze 2 vragen gebruik je om het omzetplafond te doorbreken
Zo krijg je meer klanten
Je krijgt meer klanten…met aandacht. Persoonlijke aandacht is een schaars goed vandaag de dag. Dat we minder aandacht krijgen en geven, daarbij speelt het internet een belangrijke rol. Bij het online winkelen is nauwelijks ruimte voor persoonlijke aandacht. Ondernemers willen meer schaalbaar werken en met minder inzet meer klanten helpen. Online programma’s met video’s en… Lees verder Zo krijg je meer klanten
Hoe maak je zelfzuchtige keuzes die goed zijn voor een ander
Het lijkt alsof zelfzuchtige keuzes alleen goed voor jezelf zijn, maar zo gebruik ik het niet. Het zijn keuzes waardoor jij meer focus krijgt op het werk dat echt belangrijk is voor, jezelf, jouw bedrijf en jouw omgeving. In het woordenboek vind je bij zelfzuchtig, egoïsme, nastreven van eigenbelang, zonder met anderen rekening te houden.… Lees verder Hoe maak je zelfzuchtige keuzes die goed zijn voor een ander
Mijn belangrijkste keuze
Wat is de belangrijkste keuze die je te maken hebt? Wat je met je tijd doet. Wat doe jij vandaag? Wat wil je deze week doen? Wat wil je deze maand doen? Dit kwartaal? Dit jaar? De belangrijkste keuze, wat wil jij vandaag doen? Je hebt maar één keer deze dag. De tijd kun je… Lees verder Mijn belangrijkste keuze