Category Archives for "Impact"

sep 17

Meer welzijn begint hier voor de ondernemer

Door Erno Hannink | Impact

Op dit moment verbruiken we als Nederland 3 keer zoveel als de aarde kan leveren. Het gemiddelde ligt op 1,7 aardes. De rekensom die iedereen kan maken is dat dit niet past, want we hebben maar één aarde. De enorme berg spullen die we denken nodig te hebben voor ons welzijn en onze welvaart vereist […]

Verder lezen
sep 10

Happy 2050 ondernemen

Door Erno Hannink | Impact

Stel je voor, je zit op de bank met je partner na een dag hard werken. Je hebt tijd en aandacht voor elkaar, de kinderen zijn de deur uit, jullie hebben er een hapje en drankje bij, je doet de gordijnen dicht. Dan deelt je partner iets met je dat jouw wereldbeeld op de kop […]

Verder lezen
jun 18

Stimuleer ongelijkheid

Door Erno Hannink | Impact

Hoezo ongelijkheid stimuleren? In mijn missie staat dat ik de afstand tussen de meest- en minstverdienende wil verkleinen, minder ongelijkheid wat betreft inkomen dus. Daarvoor is meer ongelijkheid in je bedrijf nodig.  Door een diverser team te ontwikkelen draag je bij aan een meer gelijkwaardige verhouding in de maatschappij.  Ik leef in een witte omgeving […]

Verder lezen
mei 21

Geefhand en neemhand – greenwashing

Door Erno Hannink | Impact

Tijdens het wandelen of hardlopen raap ik regelmatig zwerfafval op, vooral blikjes, plastic flesjes en mondkapjes. Op mijn looproutes weet ik precies waar ik de volgende prullenbak tegenkom. Het voelt als een kleine moeite om het afval op te rapen en in de prullenbak te gooien. Maar wat draagt dit eigenlijk bij? Hoeveel impact heb […]

Verder lezen
mei 07

De impact van aandeelhoudersfocus

Door Erno Hannink | Impact

De focus op de waarde van het aandeel en daarmee op de aandeelhouder trekt ons langzaam het ravijn in. Voor mij ziet het eruit als een trein waarbij de locomotief al over de rand is en door de zwaartekracht de wagons die erachter hangen langzaam met zich meetrekt, hoe hard ze ook aan de noodrem […]

Verder lezen
apr 30

De 10 principes van betekenisvol ondernemen

Door Erno Hannink | Impact

Met welke van de onderstaande principes ben je het niet eens? We zullen nooit iets verkopen waar mensen niets aan hebben of wat slecht voor ze is. Onze producten en diensten maken de wereld beter. Dat is belangrijker dan geld verdienen. Wij vragen medewerkers, klanten en/of leveranciers ons te helpen een positieve bijdrage aan de […]

Verder lezen