Maart 2008 is LinkedIn gestart met het weergeven van bedrijfsprofielen. Dit was een succes en al snel waren de aanvragen voor LinkedIn voor een Company profile niet meer bij te houden. Vandaar dat vanaf november 2008 iedereen zelf een bedrijfsprofiel kan aanmaken.
Heb jij al een profiel van je eigen bedrijf gemaakt?
Het is slim om dit te doen. Je bedrijfsprofiel wordt namelijk zichtbaar in je persoonlijke profiel. Zie dit voorbeeld.
Als je dan op de link klikt ga je gelijk naar het bedrijfsprofiel. Een plek op LinkedIn waar je direct promotie maakt voor je bedrijf.
Dit is een profiel van mijn bedrijf met maar 1 werknemer. Hoe ziet nu het profiel eruit van een groter bedrijf.
Bijvoorbeeld AB Oost.
OK, je bent eigenaar van een klein bedrijf of een zelfstandige en je wilt ook een profielpagina voor je bedrijf. Hoe doe je dat?
Ga naar de company pagina (boven in het menu). Dan klik je op Add Company (rechtsboven)
Dan vul je de bedrijfsnaam en je email adres van je bedrijf in. Denk er aan dit het email adres van het domein van je bedrijf. Dus niet jouwnaam@gmail.com maar jouwnaam@jouwbedrijf.nl.
Het emailadres wordt ook gebruikt om andere medewerkers van het bedrijf aan dit profiel te koppelen.
Klik op Continue.
Dan vul je de bedrijfsgegevens in.
Let op de tekst in de omschrijving moet minimaal 250 karakters zijn.
Klik Save & Continue
Logo toevoegen
Voeg je logo toe voor een goede herkenbaarheid.
Klik op Edit profile (rechtsboven)
Vul de specialiteiten van je bedrijf in:
Bij edit profile kun je de volgende zaken wijzigen en/of aanvullen
Update
Je kunt nu ook meerdere beheerders toevoegen aan een bedrijfsprofiel of zelfs iedereen met dezelfde domeinnaam in het emailadres zaken laten wijzingen op het bedrijfsprofiel. Ga naar je bedrijfsprofiel (beheerder) en klik ‘Admin tools’ – ‘Edit’
Bij ‘Start typing a name’ kun je de naam typen van de beheerder die wilt toevoegen. Je moet wel met die persoon verbonden zijn.
Andere artikelen over LinkedIn:
Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nu – Betere beslissingen actie groep – Focus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.