Category Archives for "Keuzes"

mei 14

Continuïteit in je facturatie is cruciaal

Door Erno Hannink | Keuzes

In de overgang van de startup- naar de rollercoaster fase (10-25 medewerkers) doen veel ondernemers de facturatie nog zelf. Doordat ze ook vol zitten met werk voor klanten hoeft er maar iets tegen te zitten en de werkdruk loopt op. Op dat soort momenten gaat het werk voor klanten altijd voor. Klanten vragen waar de […]

Verder lezen
mei 13

Waarom wil je publiceren als ondernemer

Door Erno Hannink | Keuzes

Voor iemand die iedere werkdag tijd vrijmaakt om te schrijven en een artikel te publiceren lijkt dit heel logisch. Regelmatig publiceren als ondernemer levert veel op. Nu ik bijna dertien jaar werk met ondernemers en regelmatig gebruikmaak van een website, blog, podcast of vlog weet ik ook dat het lastig is voor ondernemers om regelmatig […]

Verder lezen
mei 08

Meer klanten of betere klanten

Door Erno Hannink | Keuzes

Bijna iedere dag spreek ik kort met mijn buddy via de telefoon. We nemen de dag door met elkaar, ik deel mijn drie belangrijkste acties voor vandaag en zij noemt haar belangrijkste acties voor de dag. Het is een kort gesprek van niet meer dan vijf minuten. Het helpt ons beide om onszelf te houden […]

Verder lezen
mei 07

Passief inkomen onzin

Door Erno Hannink | Keuzes

Een van de grotere illusies voor ondernemers, is het idee dat ze passief inkomen zouden kunnen genereren. Waarom is dit een illusie? Omdat dat ‘passieve inkomen’ geenszins passief is en afleidt van het belangrijkste werk dat ze te doen hebben. Passief inkomen: het klinkt zo mooi. Je steekt één keer ergens werk in vervolgens vloeit […]

Verder lezen
mei 03

Hoe krijg je vaker een verwijzing?

Door Erno Hannink | Keuzes

Je krijgt vaker een verwijzing voor een nieuwe klant door ernaar te vragen. Het klinkt heel logisch, maar de ondernemers die ik spreek vragen nooit naar een verwijzing. Zonde, want om verwijzingen vragen kan heel goed zijn voor de groei van mijn bedrijf. Een verwijzing betekent dat je vraagt naar een contact van je klant, […]

Verder lezen
mei 01

Hoe krijg je betere klanten?

Door Erno Hannink | Keuzes

Om betere klanten te krijgen heb je meer duidelijkheid nodig over de waarde die je levert voor de klant. De klanten die de waarde zien die je levert zijn namelijk jouw beste klanten. Deze klanten zijn ook bereid daarvoor te betalen. Wanneer jij voor de klant een probleem oplost en meer waarde levert is deze […]

Verder lezen
apr 29

Vooral doen wat je gelukkig maakt

Door Erno Hannink | Keuzes

Wanneer werken in je bedrijf je gelukkig maakt lijkt het logisch om daar zo veel mogelijk tijd aan te besteden. Maar als je alleen nog maar werkt in je bedrijf gaat dit ten koste van iets. Veel werken gaat ten koste van je vriendschap, je relatie, de aandacht voor je kinderen en/of ouders en je […]

Verder lezen
1 4 5 6 7 8 12