Kies je doelgroep achtergrond

Deze pagina bevat de basis informatie (biografie, boek informatie) zodat jij eenvoudig Kies je doelgroep kunt aanbevelen. Je kunt deze informatie gebruiken voor jouw aanbeveling of blog artikel.

Auteur

Erno Hannink had ruim tien jaar ervaring in management-, marketing-, en salesfuncties bij verschillende bedrijven voordat hij in 2006 besloot voor zichzelf te beginnen.

Op ErnoHannink.nl, via zijn nieuwsbrief en de sociale netwerken helpt hij duizenden zelfstandige ondernemers met nieuwe klanten te vinden en te binden via internet. Hij geeft presentaties over klanten aantrekken via internet, doelgroep kiezen en balans in ondernemerschap en gezin, organiseert workshops en evenementen en schrijft vele artikelen over deze onderwerpen. Daarnaast is hij mentor van verschillende zelfstandige ondernemers in groepen en één-op-één.

Hannink schreef eerder Laat de klant naar jou komen.

Bio

Huidige werkzaamheden:
Eigenaar ErnoHannink – mentor, spreker en auteur over balans in gezin en ondernemerschap voor coaches

Social Media Netwerken
Twitter @ernohannink
Facebook profiel
Facebook pagina over zijn boeken
Facebook pagina Social Media voor Zelfstandige Professionals
LinkedIn
Google+

Opleiding
HTS Telecommunicatie (1988-1992)
MBA Windesheim (1997-2000)

Boek informatie

Dit zijn de basis specificaties van Kies je doelgroep.

Name: Kies je doelgroep – Meer succes voor ZZP’ers door te focussen op een niche
Aantal pagina’s: 160
Verkoopprijs: € 19,95
Eerst druk: 2012
ISBN: 9789022998816

Achterflap

Een van de belangrijkste beslissingen die je voor je bedrijf kunt maken is kiezen voor een bepaalde doelgroep. Heb je eenmaal gekozen dan wordt alles eenvoudiger. Je hoeft je nog maar op één doelgroep en op enkele producten te concentreren. Je kunt je volledig focussen op hun probleem en met ze praten in de woorden die zij graag horen.
Jouw communicatie wordt eenduidig, de website duidelijker en het netwerken gaat beter. Klanten merken dat ook.

Waarom stellen we deze keuze dan zo lang uit?

Kiezen is lastig. Kiezen voor maar één doelgroep vraagt veel van je. Heb je het eenmaal doorgevoerd dan wordt alles duidelijk en loopt het makkelijker.

Volg mijn verhaal van de strijd in het kiezen van een doelgroep. Leer van mijn fouten en onderzoek. In het laatste deel van het verhaal krijg je de middelen voor de keuze van jouw doelgroep. Zo wordt de weg naar je ideale klant eenvoudiger. Maak ruimte voor jouw ideale klant en krijg er tijd en geld voor terug.

Voorwoord

Het voorwoord is geschreven door Arko van Brakel, ondernemer, inspirator, ceo van De Baak.
Een deel uit het voorwoord:

“Onderwerpen als onzekerheid en falen vloeien moeiteloos over in zijn victoriemomenten. Inzichten van ondernemers en wetenschappers leiden tot begrip van Erno’s eigen ideeën, maar helpen de lezer ook een eigen visie te ontwikkelen…

Eigenlijk laat Erno Hannink in dit boek zien dat ondernemerschap veel meer is dan het hebben van een eigen bedrijf. Hij laat zien dat ondernemerschap een reis is, een zoektocht die geplaveid wordt met ervaringen. Ervaringen die op hun beurt gebaseerd zijn op vele ervaringen die Erno’s leermeesters hebben doorgemaakt.

Kies je doelgroep gaat over ondernemerschap, over marketing en over tal van andere aspecten die iedere ondernemer doormaakt. Maar bovenal laat Erno Hannink op persoonlijke wijze zien dat elke beslissing, elke keuze, elk leermoment, kortom alle aspecten die zijn ondernemerschap kleur geven, steeds kleine stappen zijn in een veel belangrijkere reis: de reis op weg naar de allerbeste versie van jezelf.”

Wat anderen zeggen

Dit is wat anderen zeggen over het boek en die je terug vindt in het boek Kies je doelgroep.
Om de afbeeldingen te downloaden – gebruik je de rechter muisknop en kiest “Afbeelding opslaan als”.

Josje Feller “Erno begrijpt waar deze tijd behoefte aan heeft. Een open en persoonlijk verhaal hoe je als ondernemer de juiste mensen bereikt met producten/diensten waar zij blij van worden.”
– Josje Feller, oprichter Vrouw&Passie www.vrouwenpassie.nl
Jan Jacobs “Erno Hannink slaat met Kies je doelgroep de nagel op de kop. Meer focus op een niche betekent automatisch meer succes als ZZP’er. Na een carrière in dienstverband waarbij Erno erg weinig tijd had voor zijn gezin en kinderen, wou Erno in 2006 minder werken. Hij maakte de sprong en ging helemaal voor zijn levensmissie, zijn droom. In dit prachtig boek lees je zijn zoektocht en proces naar de ideale klant en niche. De vele praktische oefeningen in combinatie met Erno’s verhaal maken dit boek uniek. Als ZZP’er heb je met dit boek een prachtig instrument in handen om jouw doelgroep te kiezen en succesvol te zijn.
– Jan Jacobs, Bloeiende Praktijk www.bouweenbloeiendepraktijk.be
Aartjan van Erkel Dit boek van Erno Hannink is een medicijn tegen kiespijn. Veel ZZP’ers lijden daaraan. Ik had er zelf ook jarenlang last van. ‘Durf ik te kiezen voor mijn favoriete specialisme, en te stoppen met allrounden?’ Herken je dit, kies dan eerst maar voor het lezen van dit boek. Het zou je leven wel eens kunnen veranderen. Veel succes!”
– Aartjan van Erkel, auteur van de bestseller Verleiden op internet en blogger op www.schrijvenvoorinternet.nl
Peter Desmyttere “Marketing moet er voor zorgen dat de klant bij jou koopt, en niet bij de concurrentie. Maar wie is die klant, en hoe ziet de meest ideale klant er uit? Dat denkproces is cruciaal voor elke ondernemer, hoe klein of groot ook. En dat proces vereist dat we permanent keuzes maken, terwijl een ondernemer van nature uit graag breed mikt en angst heeft om de verkeerde keuze te maken. Daarom ben ik blij dat Erno zijn schrijversenergie in een boek over doelgroepdenken stak. Want de klant van vandaag is onvoorspelbaar, moeilijk vindbaar en steeds gevoeliger voor commentaren van anderen (de beïnvloeders). Must read voor elke ondernemer!”
– Peter Desmyttere, Desmyttere Marketingadvies & Blue Marketing Books www.desmyttere.be
Rikkert Walbeek Een boek met een herkenbare en duidelijke businessboodschap dat leest als een spannend jongensboek. Erno beschrijft op een prettig leesbare wijze zijn zoektocht naar de ideale klant. Veel ondernemers zullen zich hierin herkennen. Op een bijzonder open manier schetst Erno de weg die vele ondernemers bewandelen tijdens hun eerste jaren. Met gaandeweg het boek een heel aantal bruikbare handvatten.”
– Rikkert Walbeek, SalesXeed www.salesxeed.com
Martijn Aslander “Je hebt de stap gewaagd, en bent ZZP’er geworden. En met frisse moed en werklust sta je te popelen op alles dat je kunt in te zetten. Maar hoe leg je dat uit aan je nieuwe potentiële klanten? Hoe focus je op de juiste niche? Erno Hannink verteld in verhaalvorm over zijn eigen lessen en inzichten, op een grappige en leerzame manier, die me in vele opzichten deed denken aan Het Doel van Eliyahu Goldratt, wat mij betreft een van de leukste managementboeken ooit. Een must read voor ZZP’ers die op deze manier een hoop moeite kunnen besparen met uitvogelen van zaken die Erno al lang geleerd heeft.
– Martijn Aslander, coauteur Easycratie http://martijnaslander.nl
Laura Babeliowsky “Marketingdeskundigen zijn het er allemaal over eens: voor een succesvol bedrijf is het ‘wie’ belangrijker dan het ‘wat’. Dat wil zeggen dat de keuze voor een doelgroep voorop moet staan, en niet de dienst die je aanbiedt. In de praktijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Dat geldt in het bijzonder voor zelfstandigen, die vaak voor zichzelf beginnen vanuit het vak dat ze uitoefenen, en het moeilijk en ook eng vinden om zichzelf te beperken. Erno Hannink heeft met Kies je doelgroep uitstekend en boeiend beschreven hoe je dit proces het beste kunt doormaken en zo snel mogelijk een niche kunt vinden die bij je past. Onmisbaar voor alle zelfstandigen die meer klanten nodig hebben en meer willen verdienen. Het helpt je om echte ondernemer te worden!
– Laura Babeliowsky, ondernemer Get Clients Now! www.getclientsnow.nl
Trix Vertogen “Erno weet het weer treffend en aangenaam te verwoorden hoe je als ondernemer het heft in eigen hand kunt nemen om het type klant te kiezen waar je het allerliefst mee werkt. Hij laat zien dat je pas echt vooruit komt door keuzes te maken en helpt je daarbij de juiste stappen te zetten.”
– Trix Vertogen, pr- en businesscoach www.trixvertogen.nl

Afbeeldingen

Afbeeldingen uit het boek
Foto door Henk Jan Winkeldermaat:
Erno Hannink Kies je doelgroep auteur

Voor meer hoge resulutie foto’s van Erno Hannink ga naar https://www.box.com/shared/2fgk131b2j

Succes ipad Kies je doelgroep

Kies je doelgroep cover

Kies je doelgroep - kernwaarden

Kies je doelgroep

Kies je doelgroep

Super deals voor ondernemers
Ontvang 1 keer per maand een super deal van een online dienst speciaal voor ondernemers