Klanten aantrekken via social media – onderzoek

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

jul 19

Klanten aantrekken met social media het kan, maar is voor Erik nog lastig te overzien. Dit rapport over hoe je de klant naar jou laat komen laat zien waarom het slim is.

“Moet ik echt aan de slag met die social media?” vroeg Erik. Zijn stem klinkt vol afschuw. “Je moet niets.”, probeer ik gerust te stellen.

“Dat kost toch enorm veel tijd?” vraagt hij verder. Hij is er nog niet gerust op. “Euh ja, uit ervaring weet ik dat het best wat tijd kost. Wat je er mee kunt is klanten aantrekken. Dat wil je toch?”

klanten aantrekken - kosten per leadErik kwam na de presentatie op me af. Hij zat achterin de zaal te luisteren. Een beetje achterover leunde hij en bleef me volgen, met een verwarde onrustige blik in zijn ogen alsof hij zojuist gehoord heeft dat er grote nieuwe stapel werk op zijn bureau ligt te wachten.

Hoeveel tijd kost klanten aantrekken met social media

“Ja, wil ik wel klanten aantrekken, wie niet, maar ik weet niet wanneer ik dat er allemaal nog bij moet doen.”, hij strijkt door zijn haar. “Hoeveel tijd kost het dan?” vraagt Erik weer. “Als je er iedere dag een uur aan besteed kom je een heel eind, ongeveer 1 dag in de week in totaal.”, leg ik uit. “Een uur per dag is dat haalbaar?”

“Eigenlijk niet.”, zegt Erik “ik moet al zo vroeg op pad als ik de files enigszins voor wil zijn en ’s avonds ben ik ook nog regelmatig bij evenementen als deze.”

“Als je nu ’s avonds eens naar een of twee evenementen minder gaat in de maand en deze tijd gebruikt voor het schrijven in je blog.”, stel ik voor.

Dan vertel ik Erik over het onderzoek van HubSpot naar de zogenaamde Inbound Marketing, ofwel marketing waardoor mensen naar jouw bedrijf komen. Kort laat ik hem een aantal dia’s zien, met de belangrijkste punten uit het onderzoek. Erik begint er meer en meer over na te denken. Je ziet het gewoon aan hem.

Dan beloof ik hem de presentatie met de belangrijkste punten te mailen en de link naar het volledige rapport.

Dit is dat Onderzoek van Hubspot: 2011 state of Inbound Marketing report. Je kan het hier downloaden.

Samenvatting Inkomende marketing rapport

Dit is de presentatie met de belangrijkste punten uit het rapport.

Bron: http://www.hubspot.com/state-of-inbound-marketing/, via How to Grow Social Media Leads: New Research

Print Friendly, PDF & Email
Follow

About the Author

Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nuBetere beslissingen actie groepFocus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed