Meer leads via jouw homepage met dit ene doel

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

nov 29

Wat is het belangrijkste dat de homepage van jouw website moet doen?
Informeren?
Kennis maken met jou?
Toegang geven tot al jouw producten?
Branding?
Jouw expertise delen?

Heb jij ‘Ja’ gezegd op één van deze doelen?
Dan heb je tot nu toe de verkeerde informatie gekregen.

leads website

Alle hierboven genoemde doelen zijn veel te wazig.
Je hebt geen idee of en wanneer zo’n doel een klant of omzet oplevert.
De homepage van jouw website heeft maar één doel.

Een lead die jij kunt volgen en opvolgen nu je zijn contactgegevens hebt.
Via e-mail of per post kun jij hem nu een aanbod sturen.
Een afspraak maken waarin je verkoopt.

Jouw product verkopen aan deze lead.
Deze lead omzetten in een nieuwe klant.
Want dat is de manier waarop jij het meeste resultaat boekt bij de klant.

WordPress is een superhandig platform waarmee je een goede website kunt bouwen.
“kunt bouwen”, zeg ik.
Want de meeste websites die ik onderzoek, zijn gemaakt met WordPress en een standaard template.
Deze templates zijn gemaakt door webdesigners die weinig op hebben met jouw doel.
Hun doel was een ‘mooie’ website maken.
Ze hebben te weinig kennis van jouw doel.

Jouw doel is een website hebben die klanten oplevert.
Dat begint bij de homepage.

De homepage is één van de meest bezochte pagina’s van een website.
Meestal niet de eerst bezochte pagina, maar wel de tweede of derde pagina die bekeken wordt.

De eerste pagina is vaak een artikel over het onderwerp dat ze gevonden hebben via Google. Vonden bezoekers dit interessant, dan lezen ze nog een artikel of gaan ze naar de homepage.

In de sites die ik bezoek van leads zie ik vooral ‘mooie’ homepages die nooit klanten gaan opleveren.
Er is zoveel afleiding op de homepage dat een nieuwe bezoeker niet weet wat ze moet doen.

Wat vind ik op de homepage van deze sites?
Een wirwar aan informatie.
De nieuwste artikelen, nog meer informatie en…
Meer informatie over het bedrijf en….
Een mogelijkheid om je aan te melden op de lijst, e-zine of nieuwsbrief en…
Meerdere producten die je kunt afnemen.

Uit al deze informatie moet de bezoeker dan maar de beste keuze maken.
Te veel keuze verlamt en daardoor gebeurt er meestal niets.

Hoe krijg jij wel waardevolle leads uit je homepage?
Door je homepage te gebruiken als de verzamelaar van gegevens van de juiste bezoeker.
Is deze bezoeker een klant die jij het beste kunt helpen?
Dan mag ze niet vertrekken zonder dat jij haar gegevens hebt gekregen.

De homepage heeft dus maar één doel.
Verzamelen van de contactgegevens van de juiste bezoeker.

De homepage bestaat vooral uit tekst en een plek waar de gegevens worden ingevuld.
Deze tekst heeft maar één doel.
De juiste bezoeker vult haar gegevens in.
Het is handig om iets aan te bieden wat de juiste bezoeker graag wil hebben.
Iets waardoor ze nog sneller bereid is om haar gegevens in te vullen op jouw website.

Meer heb je niet nodig.

Wil je samen met mij kijken naar de homepage van jouw website voor meer resultaat?
In een kort gesprek krijg je van mij een top-tip over hoe jij goede leads haalt uit jouw website.
Vraag dit gesprek nu aan voordat je nog meer goede leads misloopt.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Follow

About the Author

Erno is de Business Coach voor ondernemers met 5-25 medewerkers. Ik help ondernemers bij zelfzuchtige beslissingen voor meer vrijheid zodat ze door het groeiplafond breken zonder harder te werken. Mijn unieke eigenschap is vragen stellen vanuit oprechte nieuwsgierigheid en de essentie van de lessen te benoemen. Erno is auteur van 8 boeken, 1000+ artikelen en host van de podcast de Erno Hannink Show. Lees meer over Erno