Leads omzetten naar klanten – 4 van 5

Door Erno Hannink | Podcast

nov 10

In de vorige aflevering hebben we het gehad over leads genereren.

Deze keer gaan we het hebben over leads omzetten in klanten.

leads omzetten naar klanten

 

Dit doen we door het winnen van het vertrouwen van klanten, door gesprekken waardoor ze klant willen worden. Hiervoor maken we gebruik van een triarch gesprek. Dit is een gesprek om erachter te komen welke hulp de klant nodig heeft, het is een kort gesprek. Je komt erachter of jullie bij elkaar passen, of jij de klant kan helpen en of deze gedreven is.

Het gesprek bestaat in principe uit 9 stappen en kost niet meer dan 10 minuten. Vanuit een webinar probeer ik mensen te trekken naar mijn gesprek, ik verkoop hierin niks.

Stap 1: leg uit wat de bedoeling is en vraag toestemming.

Stap 2: vraag waarom ze voor je hebben gekozen, waarom ze bellen, wat de urgentie is.

Stap 3: vertel me meer over je bedrijf, in het kort.

Stap 4: vraag waar de klant nu is een waar hij/zij naar toe wil.

Stap 5: wat mist er nu in jouw idee, in jouw visie ?

Stap 6: wat heb je nodig om je doel te bereiken?

Stap 7: is dit iets wat je een keer wilt doen of is het heel belangrijk?

Stap 8: probeer een samenvatting te maken en deel deze met de klant.

Stap 9: als het goed voelt en ik de klant kan helpen plannen we een vervolgafpraak in.

Als het niet goed voelt geef ik meestal wat tips om zo op een later tijdsstip bij mij terug te komen. Door dit gesprek ontstaat er geen druk, ik probeer de klant niet te overtuigen. Het eerste gesprek is het inzicht/triage gesprek en het tweede gesprek is het intake gesprek. Hiertussen vult de klant een vragenlijst in. Je zult zien dat je gedreven klanten krijgt die je vertrouwen.

De volgende aflevering gaat over bitsing.

 

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed