Door Erno Hannink | Doelgroep blog
Bij de keuze van de ideale klant voor jouw bedrijf is het belangrijk dat je weet waar jij voor staat. Wat zijn jouw kernwaarden en wat is jouw levensdoel.
Opschrijven en publiceren van jouw kernwaarden en levensdoel helpt bij het aantrekken en afstoten van mensen. Je wilt de allerbeste mensen aantrekken, dan moeten ze wel passen bij jou. Bij waar jij voor staat.
Uit ervaring weet ik dat het lastig kan zijn om je kernwaarden helder te krijgen, laat staan dat je het doel kunt opschrijven waarom je hier bent. Wat jouw bijdrage is aan deze wereld.
In het boek E-myth Revisited: Why Most Small Businesses Don’t Work and What to Do About It (aff) brengt Michael E. Gerber je in de sfeer van je eigen begrafenis.
Vanuit de vier hoeken in de aula komt jouw stem. Je vertelt de aanwezigen het verhaal van jouw leven. Hoe wil je dat dit verhaal gaat?
Dat is jouw belangrijkste doel.
Wat wil jij dat je later kunt zeggen over je leven als het te laat is om er nog iets aan te veranderen?
Dat is jouw belangrijkste doel.
Schrijf de tekst voor dat verhaal. Als je het verhaal hebt geschreven hoef je er alleen nog maar naar te leven.
Maak je eigen leven.
Actief je leven maken zoals je wilt dat het moet zijn.
Tina Su beschrijft hoe zij dit deel in Gerber’s boek heeft gebuikt om haar waarden en doelen weer op een rij te krijgen.
Dit zijn de doelen van Tina:
What matters most is my connection with myself, being present and feeling blissful.
What I value most is having meaningful relationships with people. Being able to connect with people on deep levels.I plan to be financially independent, and have control of my time and location. I plan to work only on projects and causes that I connect with. I plan to acquire my finances without violating my values, goals and personal mission.
I plan to travel and live in different parts of the world. Experiencing different cultures, documenting them in photographs and sharing them with others.
I will buy my mom a house in Vancouver with a ravine in the backyard. That’s a dream of hers and I’d like to fulfill it.
Having a family is important to me. I desire a deep, loving relationship with my spouse.
To live everyday fully as if it was my last.
Tina heeft een lijst met 15 vragen gemaakt die jou kunnen helpen om je kernwaarden en doel te vinden.
Voor het beantwoorden van deze vragen moet je tijd vrij maken. Als je eenmaal de antwoorden hebt wordt het veel eenvoudiger jouw ideale klant te kiezen en aan te trekken.
Bij het schrijven van een boek kom je onderweg veel dingen tegen die goed passen in het verhaal van je boek. Bij de afronding van een boek moet je ook schrappen om tot de kern te komen. Ik had ook nu te veel waardevolle informatie. Dit is een onderdeel dat het niet gehaald heeft in het definitieve manuscript van het boek Kies je doelgroep.
Benieuwd naar mijn kernwaarden en levensdoel? Ik heb ze ook onderzocht, opgeschreven en gepubliceerd.
Ik ben benieuwd naar jouw kernwaarden en levensdoel. Heb jij ze gepubliceerd? Deel ze.
Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nu – Betere beslissingen actie groep – Focus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.