Door Erno Hannink | d. Narrow Networking
Het gaat om Liken en geLiked worden. Dat is de tagline van Socialidad. To be Liked or not to be Liked that is the question. (vrij naar Shakespeare)
Julian Natte nodigde me via LinkedIn uit een test te doen met Socialidad. De gedachte is simpel:
Het hebben van een sterke sociale aanwezigheid op Facebook zal je helpen meer klanten te bereiken en dus meer geld te verdienen. Daarnaast geeft het hebben van een groot aantal likers een vertrouwd en degelijk imago.
Mensen liken een pagina met veel likers eerder dan een pagina met weinig likers.
Tevens is het hebben van veel likers goed voor je vindbaarheid binnen zoekmachines zoals Google.
Met een aantal uitspraken ben ik het wel eens, zoals:
De uitspraken waar ik wat moeite mee heb:
Hoe werkt het?
Dus inloggen
Als er weer een persoon op Like heeft geklikt voor jouw pagina ontvang je een bericht in je inbox:
De persoon achter deze pagina zie ik ook terug als ik het overzicht van de
Zo heb ik dus 18 nieuwe volgers gekregen en ben ik 18 nieuwe pagina’s gaan volgen. De pagina’s ben ik gaan volgen omdat het de afspraak is, niet omdat ik ze interessant of leuk vind.
Bewust heb ik gekozen om de test met de pagina van Hannink Online Media te doen. De pagina heeft nog een laag aantal volgers, de nieuwe volgers via Socialidad kan ik eenvoudig vinden. De pagina is in het Nederlands.
Nu zie ik van deze 18 mensen dat er 9 uit Nederland komen, deze personen kunnen de pagina wel lezen al valt een deel daarvan buiten de doelgroep van de pagina, “Hannink Online Media – Voor Experts die Online Zichtbaar willen zijn”.
Wil jij meer likes, dan ga je zelf ook op meer likes klikken. Je volgt pagina’s zodat mensen ook jouw pagina gaan volgen.
Probeer Socialidad tijdens deze proefperiode gratis.
Na deze test meld ik me af. Ik ga voor volgers die de pagina kunnen lezen en in de doelgroep vallen. Ik ga voor interactie op pagina’s die ik leuk vind en verwacht meer interactie van mensen die binnen de doelgroep vallen van Hannink Online Media – Voor Experts die Online Zichtbaar willen zijn.
Wat denk jij interessant voor jouw Facebook pagina om meer likes te krijgen?
Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nu – Betere beslissingen actie groep – Focus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.