Door Erno Hannink | E-mailmarketing blog
De website ernohannink.nl wordt grondig veranderd zoals je misschien al hebt gemerkt. Het eerst wat je opvalt is een ander uiterlijk. Dit is opgezet met Genesis (aff) en het Focus thema.
De belangrijkste Oproep tot Actie (Call to Action) is een abonnement op mijn nieuwsbrief. Ik wil dat zo veel mogelijk mensen in mijn doelgroep, de zelfstandige professional, zich abonneren op de nieuwsbrief.
Ik weet zeker dat het percentage abonnees ten opzichte van het aantal bezoekers omhoog kan. Verder denk ik ook dat het aantal bezoekers naar de site omhoog kan.
Eind april was ik in Chicago voor SOBCon daar sprak Derek Halpern. Voor dit evenement had ik nooit van Derek gehoord. Gelukkig heeft Liz Strauss (@lizstrauss) hier verandering in gebracht.
Tijdens zijn presentatie heb ik heel wat notities gemaakt. Te veel om hier even op te schrijven. OK, ok, een aantal van Derek’s tips dan.
Tips om je site snel te verbeteren.
En nog meer veel meer tips staan in mijn notitieblok. Deze ga ik beslist de komende tijd met je delen maar dan in afzonderlijke artikelen en wat ik er mee gedaan heb en hopelijk ook het effect.
Derek Halpern heeft recent 2 bekende sites ‘gekraakt’. Samen met de eigenaar is hij door de site gelopen en heeft verschillende punten opgenoemd waar de site kan worden verbeterd. Dan bedoel ik beter kan omzetten naar actie.
Zo is er deze video opname van SmartPassiveIncome: Smart Passive Income Gets Critiqued – Conversion Strategies with Derek Halpern.
Smart Passive Income
De belangrijke punten in de video waarmee ik aan de slag ben gegaan:
In een eerder interview met Chris Brogan (Website tips) zie je hoe Derek de website van Kitchen Table Companies aanpakt.
Kitchen Table Companies
Voor mijn nieuwsbrief gebruik ik Aweber (aff). Een handige optie die ze al langer gebruiken maar ik nu pas echt gebruik is het veld Ad tracking. Hiermee kun je dus zien waar iemand zich geabonneerd heeft.
Zo kan ik nu precies zien welk effect deze aanmeldformulieren hebben op de verschillende plekken in de website. Ook kan ik in de toekomst zien welke aanmeldingen het meest succesvol zijn.
Wil je Derek Halpern (@derekhalpern) volgen ga dan naar social triggers.
Nieuwsbrief met korting
Een andere tip heb ik zelf ervaren op de site van ithemes. Zij geven je korting op hun producten als je abonneert op de nieuwsbrief.
Dit had een dubbel effect merkte ik. Uiteraard heb ik me geabonneerd op de nieuwsbrief en niet lang daarna kocht ik ook het thema. Een win-win situatie.
Nu is het goed te weten hoeveel nieuwe abonnees ik per dag en per maand er bij krijg zodat je de resultaten kunt volgen.
Mijn nieuwsbrief abonnees van 15 mei tot en met 14 juni (halve dag).
Niet bevestigt: 43
Afgemeld: 3 (klopt niet helemaal – na verzending van de nieuwsbrief op 8 juni hebben zich 35 mensen afgemeld)
Geabonneerd: 188 (dit ligt normaal rond de 200 – 250)
Benieuwd hoe dit afloopt? Volg de site en ik zal de resultaten regelmatig delen.
Zelf een goede tip voor meer nieuwsbrief abonnees? Deel het met ons.
Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nu – Betere beslissingen actie groep – Focus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.