Meet het bereik van je Tweets – Crowdbooster

Door Erno Hannink | d. Narrow Networking

apr 01

Je twittert er op los. Je stuurt af en toe een tweet de wereld in. Je hebt veel of juist weinig volgers. Wat we zeker willen weten is wat is het effect van je tweets. Hoe verspreid het zich en hoeveel mensen kunnen het zien. Welkom Crowdbooster.

Via Twitter kwam ik in aanraking met CrowdBooster. Ik schreef me in voor de beta invite en als een goed web 2.0 bedrijf werd er op mijn tweet gereageerd al voordat ik de invite ontving.

Een paar dagen later kreeg ik de invite en voegde mijn Twitter account toe. Het duurde even maar langzaam maar zeker vulde Crowdbooster zich met interessante informatie.

Nu we een paar dagen verder zijn deel ik graag wat resultaten.

Crowdbooster dashboard

Als je met de muis over de bolletjes gaat kun je ook de tweet en het bereik zien. 3 voorbeelden.

Daarnaast kun je met Crowdbooster zien wie van je volgers het meest berichten van je verspreid.

En met deze oplossing kun je interessante mensen vinden en volgen. De steekwoorden die je invoert zitten in de tweets en jammer genoeg niet in het profiel.

Onderaan het dashboard staat mijn laatste tweet van gisteren dat werd geretweet:

Maar wacht eens. In Tweetdeck zie ik het bericht vaker terugkomen in de replies:

Een andere oplossing om te kijken naar het bereik van een tweet is TweetReach. Beperking van TweetReach je moet een stukje uniek tekst hebben (unieke hashtag) en de gratis versie gaat tot 50 tweets.

Dus we kijken nog eens naar deze tweet. Hiervoor moest ik een stuk tekst uit de tweet kiezen “Finally you can share (y)our Flickr photos”:

Je ziet zelfs de retweet van @davergallant die ik niet terug zie in mijn mentions, niet in Tweetdeck en niet via Twitter.com. Dit terwijl volgens Twitter er 2 ‘echte’ retweets zijn geweest.

Hmmm
Twitter: 2 Retweet, 2 mentions.
Crowdbooster: “1 Retweet, 0 Replies, 7,442 Impressions”
TweetReach: “Reached 10,280 people via 5 tweets”

Meer Crowdbooster
Er moet ook nog een verslag uit Crowdbooster rollen dat laat zien op welke tijden je tweets het meeste effect hebben. Dit verslag heb ik nog niet gezien, er zijn nog meer gegevens nodig. Een oplossing die je overigens ook via TweetWhen kunt vinden.

Verder is er een betaalde optie uitgebreide rapporten te krijgen.

Upgrade to Crowdbooster Pro and take control of the raw data for analysis. Create your own graphs and charts to understand how social media is contributing to your business.

Crowdbooster ziet er mooi uit. De functies van vrienden vinden (search.twitter.com), bereik van tweet (TweetReach), welk tijdstip hebben je tweets het meeste effect (TweetWhen), kun je allemaal ergens anders vinden. In Crowdbooster staan ze bij elkaar, maar het echte bereik van je tweets kan wel eens groter zijn.

Handig voor jou?
Ik heb 5 invites zoals je kunt zien in de bovenste afbeelding. Laat een reactie achter dat je het graag wilt en gebruik voor de reactie het e-mailadres waarop je de invite wilt ontvangen. Wie het eerste komt…..
Update 3 april 11:00u link ontvangen van @crowdbooster voor 50 extra invites. Je kunt hier gelijk registeren voor jouw Crowdbooster account.

Follow

About the Author

Erno is de Business Coach voor ondernemers met 5-25 medewerkers. Ik help ondernemers bij zelfzuchtige beslissingen voor meer vrijheid zodat ze door het groeiplafond breken zonder harder te werken. Mijn unieke eigenschap is vragen stellen vanuit oprechte nieuwsgierigheid en de essentie van de lessen te benoemen. Erno is auteur van 8 boeken, 1000+ artikelen en host van de podcast de Erno Hannink Show. Lees meer over Erno

Comments are closed