Met strategisch PR plan gegarandeerd publiciteit in de media

Door Erno Hannink | Regiozzp

mei 31

Het bedrijf Newzone communicatie pr van Trix Vertogen helpt zelfstandigen en ondernemers in het MKB redactioneel in de media te komen. Redactionele aandacht heeft veel meer waarde dan een advertentie in diezelfde media.

Public Relations is voor iedere ondernemer van belang en je vindt het in alle aspecten, bijvoorbeeld hoe je de telefoon opneemt, of je antwoordapparaat bericht, zegt Trix. PR 2.0 maakt voor Trix niet zo’n verschil, internet en social media is toegevoegd aan je PR. Let vooral ook op al je offline communicatie zoals het naambordje bij je deur.

De website van Newzone.nl staat vol met tips en advies over hoe jij zelf de juiste redactionele aandacht krijgt. Haar 2-wekelijkse nieuwsbrief zorgt er voor dat je deze tips direct in je inbox ontvangt. Trix schrijft ook op haar eigen blog, Free Publicity Blog over Public Relations en Business door Newzone Communicatie en PR

Ze vertelt in de video wat er in ieder geval in het persbericht moet staan. Verder geeft ze ook tips wat jezelf kunt doen en verbeteren aan PR.

Met strategisch PR plan gegarandeerd publiciteit in de media – Trix Vertogen RegioZzp from Erno Hannink on Vimeo.


Belangrijk voor je persbericht:

  • Goede kop
  • In de 1e alinea moet het nieuws staan. Wie deed wat, wanneer. Wat is er aan de hand. 3-4 regels
  • Rest van het persbericht. Achtergrond.
  • Contact informatie
  • Links naar pagina’s met meer informatie
  • Maak het de journalist zo makkelijk mogelijk

Op haar site vertelt Trix meer over het strategisch PR plan. Ze heeft er een sjabloon voor opgezet. Waarvan je de inhoudsopgave vrij kunt bekijken.

Trix vind je bijvoorbeeld op Twitter, Facebook, Hallo! en LinkedIn.

RegiozZP wordt 2 wekelijks live uitgezonden en is een kanaal met informatie voor Zelfstandige Professionals. Video-interviews met experts om je als ondernemer meer succesvol te maken. Geef jezelf op voor een interview.

Print Friendly, PDF & Email
Follow

About the Author

Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nuBetere beslissingen actie groepFocus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed