Een moodboard geeft de plannen en ideeën voor jouw bedrijf visueel weer. Je krijgt zo zelf een beeld wat je wilt gaan doen.
Dit kun je ook eenvoudig delen met anderen. Het beeld van de toekomst waar jij dagen, weken soms maanden aan werkt wordt hiermee ook voor een ander inzichtelijk.
Een moodboard is een visualisatie van een concept, idee, gedachte of gevoel. Het wordt ook wel een beeldcollage genoemd, maar het is meer dan dat.
Diverse lifestyle elementen communiceren details die voor jou belangrijk zijn en het verbeeldt jouw dromen en aspiraties. Het beeldt uit wie en waar jij graag zou willen zijn.
Jouw moodboard
Je krijgt zo een gevoel van jouw komend jaar.
Ben je meer digitaal en heb je geen zin in knippen met een schaar en plakken?
Werk dan met Pinterest.
Heb je nog geen Pinterest?
Maak dan eerst een gratis account aan.
Ga naar Pinterest.com
Vul je e-mailadres in en een wachtwoord
Tip: Gebruik LastPass om veilige wachtwoorden aan te maken en te gebruiken.
Vul de gegevens in
Kies een 5-tal onderwerpen
Voeg de Pinterst knop toe aan jouw browser = handig
Klik op link in bevestigings e-mail
Klik op ‘Bord maken’
Maak een nieuw prikbord ‘Moodboard 2016’ en maak deze verborgen.
Op deze manier is dit moodboard alleen voor jou toegankelijk.
Zoek foto’s op Pinterest of het internet en ‘pin’ deze op jouw Moodboard.
Ga met muis over de afbeeling en de ‘Pin it’ knop komt in beeld.
Pinterest staat vol met mooie foto’s. Of zoek met Google afbeeldingen en gebruik de ‘Pin it’ knop in je browser.
Kies het juiste prikbord en klik op ‘Pin it’
Gelukt, je eerste afbeelding staat nu op jouw moodboard in Pinterest.
Zo ziet mijn Moodboard er uit in Pinterest:
Ga naar Pinterest en begin een nieuw bord “Moodboard 2018”.
Pin de beelden en foto’s die jouw acties, ideeën en dromen voor het komende jaar visueel maken.
Is jouw Moodboard niet geheim. Deel dan de link naar je moodboard in de reacties hieronder. Laat zien wat jij het komende jaar gaat realiseren.
Veel plezier.
Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nu – Betere beslissingen actie groep – Focus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.
Eenvoudige videomarketing met deze 7 handvatten
Ik vind social media helemaal niet leuk