Netwerken en promotie in Mindz.com

Door Erno Hannink | d. Narrow Networking

apr 24

mindz_logo-100x57Mindz is een Nederlands online netwerk met internationale ambities. Er is ook een fysieke ontmoetingsplek, de MINDZ|Lounge. Deze vind je in Seats2meet te Utrecht. MINDZ.com is onderdeel van C.D.E.F. Holding (o.a. Seats2meet en MeetingPlaza). De initiatiefnemers (Ronald van den Hoff en Mariëlle Sijgers) willen het voor MINDZ.com leden eenvoudig maken om events te organiseren.

MINDZ.com wil het platvorm zijn waar je in staat bent om je netwerk, brand en reputatie te managen, vanaf één online plek. MINDZ.com is een kenniscentrum op alle door de MINDZ-ers ingebrachte kennisgebieden. Het is niet alleen online maar in Nederland ook offline.

Binnen MINDZ.com staat de persoon centraal. Het startpunt is een personal branding pagina waar je jezelf kunt presenteren, organiseren en ontwikkelen. Hier wordt een zogenaamde digitaal MINDZ DNA gemaakt. Deze DNA is dynamisch; het ontwikkelt met je mee en stelt je in staat om met mensen met vergelijkbare DNA’s in contact te komen.

Het in contact komen kan via de MINDZ|Plaza’s. Een MINDZ|Plaza is een online omgeving waarbinnen mensen samenkomen rondom een centraal thema. Hier wordt kennis, ideeën en ervaringen gedeeld via blogs, wikis, fora en meer. Op die manier ontstaan dynamische omgevingen waarbinnen kennis over een thema niet alleen gedeeld wordt maar samen meer waard wordt.

Registreren
Registreren is eenvoudig je begint met het invullen van je voornaam, achternaam, gebruikersnaam, email en wachtwoord. Je kunt ook versneld aanmelden met OpenID.
mindz-registreren

Daarna kies je de taalvoorkeur en eventueel de talen die je ook leest.

En dan begin je zelf met het samenstellen van je digitale Mindz DNA.

…je tien tags (sleutelwoorden) invullen die het beste omschrijven wat jou momenteel bezighoud. Binnen MINDZ.com gebruiken we een tagcloud om jouw digitale DNA te tonen maar ook als hulpmiddel om jou snel van alle informatie rondom een bepaald thema te voorzien. Door nu alvast een aantal tags op te geven krijg je vanaf het begin direct interessante informatie aangeboden.

Dan moet je nog akkoord gaan met de gebruikersvoorwaarden. Je ontvangt dan een mail met een link om je account te activeren. En je kunt bouwen aan je eigen merk op Mindz.com

Profiel

Je begint met een leeg profiel.
mindz-leeg-profiel
Aan de slag om je merk als zelfstandige in te vullen.

Je bent klaar om MINDZ.com te gaan ontdekken! Het startpunt bij MINDZ.com is jouw eigen MINDZ|Personal Branding Website. Je kijkt nu naar je persoonlijke profiel pagina. Ga direct aan de slag met je eigen website, weblog, digitale dialoog en nog veel meer!

Voor jouw gemak kun je onderaan elke pagina binnen MINDZ.com je persoonlijke navigatiescherm openen. Vanuit dit scherm zijn al jouw activiteiten binnen één klik bereikbaar.

Beginnen met invullen van je profiel;

  1. Bedrijfsnaam
  2. Website
  3. Functie
  4. Profiel zichtbaar of alleen voor contacten – kies voor een zichtbaar profiel, je wilt je merk neerzetten.
  5. Afbeelding – voeg een foto toe van jezelf, het liefst zoveel mogelijk je hoofd als een pasfoto, mag lekker opvallend
  6. Omschrijving – vul in wat je doet, je 10-seconden boodschap, wie je klanten zijn,
    mindz-profiel-invullen1

    Nadat je het profiel zo volledig mogelijk heb ingevuld ga je de rest van je pagina invullen.
    Onder de naam in de kop kun je klikken en de tagline bewerken. Laat de wereld weten wat je doet.
    Verder kun je onderaan de netwerken invullen waar je nog meer actief bent. Zo kunnen de bezoekers van je profiel je in andere netwerken ook vinden en met je verbinden.

    Ben je nog ergens anders op internet actief? Voeg de link naar jouw profiel dan toe aan de lijst van externe netwerken. … Het enige wat je hoeft te doen is je gebruikersnaam invoeren na de link.

    Als je dit gedaan hebt verschijnen er iconen van de online netwerken waar je actief bent in je profiel.

    Aan de rechterkant kun je de kleurstelling van je profiel instellen. Je kunt zo een uitstraling kiezen die bij je past. In je dashboard vind je een overzicht van je mail berichten en je kunt ook de laatste activiteiten van je netwerk zien.

    Web Reader
    Aan je eigen profiel kun je ook RSS feeds toevoegen van andere interessante bronnen. Zo kun je van Mindz ook een persoonlijke RSS lezer maken.

    Netwerk
    In je netwerk heb je een overzicht van je contacten op Mindz.
    mindz-netwerk

    Blog
    Natuurlijk kun je op Mindz ook je eigen blog starten. Het netwerk is ingesteld op delen dus standaard zit er een creative commons liscentie op je blog. Je kunt zelf kiezen welke CC van toepassing is, maar er wordt gedeeld. Geen standaard copyright te vinden.
    mindz-blog

    Als je het blog hebt geschreven, titel en tags zijn ingevuld klik je op volgende. Dan kun je namelijk een afbeelding toevoegen aan je artikel. Probeer dit zoveel mogelijk te doen. Het nodigt uit om te klikken als je een artikel ziet met afbeelding in het overzicht op de voorpagina.

    Zit je doelgroep in Nederland en internationaal? Blog dan in meerdere talen. Mindz maakt het mogelijk.

    Indien jij bij ‘taalvoorkeur’ in je persoonlijke profiel hebt aangegeven dat je meerdere talen beheerst, dan kun je jouw weblog hier in meerdere talen publiceren!

    Hoe dat werkt? Heel simpel. Selecteer bij ‘Taal’ de taal waarin je aan het schrijven bent. Ben je klaar met je artikel in één taal, selecteer dan -wederom bij ‘Taal- de volgende taal waarin je wilt publiceren en type het bericht nogmaals in die betreffende taal. Indien je alle gewenste talen hebt ingevoerd (inclusief tags) klik je op ‘Volgende’.

    Erg handig!

    Plaza’s

    Om mensen samen te brengen rondom jouw onderwerp maak je een plaza. Je kunt dan andere uitnodigen om lid te worden van je plaza. Zo kun je zien wie er nog meer geintresseerd zijn op jouw onderwerp en kennis willen delen.

    Het maken van een plaza is net zo eenvoudig als het opzetten van je profiel. Een plaza kan er bijvoorbeeld uitzien als dit plaza voor het Social Media Event.
    mindz-plaza

    In een plaza kun je weer bloggen. Dat artikel in je blog kun je overigens laten zien in je plaza maar ook op je profiel. Verder kun je gebruiken maken van het forum om met leden van het plaza over zaken te brainstormen.

    Je kunt de web reader gebruiken om andere bronnen via RSS te laten zien in je plaza.
    In het Q&A gedeelte kun je een vraag stellen aan het netwerk. Je kunt je ook opgeven als expert zodat je vragen kunt beantwoorden op jouw kennisgebied. Dit is een zeer handige manier om bekend te worden als expert op een bepaald onderwerp.

    Event
    In een plaza kun je ook een event aanmaken dat een relatie heeft met het plaza. Het event hoeft niet bij seats2meet of meetingplaza plaats te vinden.

    Geef hier de naam van het Event op dat je gaat organiseren. De voertaal van het evenement zal de samenhangen met de voertaal van de Plaza waar vanuit je het Event opricht.

    Er wordt je ook gevraagd of je het Event wil tonen in de MINDZ|kalender. Dit houdt in dat het Event op MINDZ.com homepage getoond zal worden.

    Geef ten slotte de data op waarop het Event wordt gehouden. Het is mogelijk om meerdere dagen te selecteren. Klik dan één voor één de data aan op de kalender en klik elke keer op toevoegen, zodat alle data onder het overzicht geselecteerde data komen te staan.

    mindz-event

    Klik op volgende en voeg tags toe.
    Klik op volgende en maak een duidelijk omschrijving van je event. Voor wie is het? Wat hebben ze er aan? Wat is het programma.
    Klik op volgende en voer alle gegevens van de locatie in. Deze gegevens worden met Google Maps getoond in je event.

    In het event gedeelte kun je veel over het event weergeven.
    mindz-event-1

    De deelnemers aan het event kunnen afstemmen of ze samen willen/kunnen reizen (onder feiten). Zo kun je samen met het OV reizen of carpoolen (slim, leuk en goed voor het milieu).
    In deelnemerslijst zie je wie zich allemaal hebben aangemeld op het event.

    Verder heb je als organisator een heel handig inschrijfformulier dat je kunt gebruiken voor de aanmeldingen.

    • Je kunt hier kiezen welke gegevens de deelnemer allemaal moet invullen; persoonlijk en van zijn bedrijf.
    • Je kunt aangeven hoeveel plek er is, dus het aantal deelnemers beperken.

    De prijs voor het evenement of verschillende onderdelen in het evenement kun je opgeven. In welke valuta, inclusief of exclusief BTW. Op dit moment kun je er voor kiezen om een formulier te mailen na een aanmelding. Dan kun je aansluitend een factuur sturen, vanuit je eigen boekhouding om de betaling te regelen.

    Daarnaast kun je ook gebruik maken van Paypal. De deelnemers kunnen dan de betaling voldoen via PayPal, met een eigen PayPal rekening of een credit card. Wat nog jammer is dat je geen Ideal kunt gebruiken. Het meest gebruikte online betaalmiddel in Nederland. Zeer belangrijk als je zoveel gebruik wilt maken van automatische betaling, ofwel zo min mogelijk facturen wilt sturen.

    Circles
    Dan zijn er nog circles.

    Als jij samen met mensen informatie wil delen, maar dit niet publiekelijk wilt doen, bijvoorbeeld omdat je in een projectgroep zit, kun je binnen MINDZ.com ook Cirkels starten! Een Cirkel biedt jou dezelfde interactiemogelijkheden als een Plaza, alleen is een Cirkel alleen toegankelijk voor genodigden. Alleen mensen die lid zijn van de Cirkel zullen de content zien, de rest van het netwerk niet! Op die manier is eventuele belangrijke en vertrouwelijke informatie alleen toegankelijk voor diegene die hier recht op hebben!

    Testimonial

    Waarom gebruikt Martijn Aslander Mindz? Hij legt het uit in onderstaande video.

    MINDZ.com – Martijn Aslander from MINDZ.com on Vimeo.

Follow

About the Author

Erno is de Business Coach voor ondernemers met 5-25 medewerkers. Ik help ondernemers bij beslissingen voor meer resultaat zonder harder te werken. Mijn unieke eigenschap is vragen stellen vanuit oprechte nieuwsgierigheid en de essentie van de lessen te benoemen. Erno is auteur van 10 boeken, 1000+ artikelen en host van de podcast de Erno Hannink Show. Lees meer over Erno Volg de nieuwste artikelen via de RSS feed of via LinkedIn.

Comments are closed