In het artikel over het opzetten van een workshop door Esther Jacobs kwam ik dit tegen:
“Vraag op Facebook wie evt interesse zou hebben in de workshop die je in gedachten hebt: veel positieve reacties: GO!”
Dus heb ik mijn nieuwste ideeën voor een workshop op Facebook geplaatst:
Wat is een interessante workshop voor jou?
A. Je Coaching bedrijf laten groeien met Facebook.
B. Je Coaching bedrijf laten groeien met LinkedIn.
C. Je Coaching bedrijf laten groeien met sociale media.
D. anders, nl. …..
De eerste reacties komen binnen. Vooral suggesties voor D.
Dan komt deze reactie:
“Of het een interresante workshop voor mij is? Dat zou best’s kunnen…! Maar eerlijk gezegd ben ik heel kritisch over alles wat te maken heeft met ‘de omzet van je coachingbedrijf vergroten’ (wat ik de laatste maanden wel heul veul tegenkom…”
In mijn vraag heb ik het woord omzet niet genoemd.
Lees het nog maar eens.
De groei van je coaching bedrijf kan op verschillende manieren.
Enkele voorbeelden hoe jij en je bedrijf groeien door slim gebruik van sociale media.
Mensen helpen
De belangrijkste groei van je bedrijf voor een coach zit in meer mensen helpen met hun probleem. Helpen met jouw expertise. De reden dat je met coaching bent begonnen is mensen helpen. Toch?
Door meer mensen te bereiken, te raken, te helpen.
Contact
Je groeit in waardevolle contacten.
Ontmoetingen aanvullen met contact houden online.
Persoonlijke contacten.
Kennis
Je groeit in kennis.
Nieuwe kennis opdoen via online artikelen.
De juiste inhoud halen uit al het aanbod, filteren van de informatie die waardevol is voor jou.
De kennis die jij gebruikt voor je persoonlijke groei.
De kennis die je gebruikt voor je klanten.
Hier wordt jij gelukkig van en je klanten ook. Je wordt een soort filter voor je klant.
Het gaat vooral over meer mensen helpen met jouw oplossing.
Groeien in deze vormen betekent dat je ook groeit in klanten en omzet. Hiervoor moet je wel in staat zijn de opgedane expertise, contacten en kennis te verkopen.
En daar is niets mis mee.
Dit zorgt er voor dat je in staat bent dit te blijven doen.
Schrijf het hieronder in de reacties.
Credit foto: Harold Navarro
Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nu – Betere beslissingen actie groep – Focus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.
Eenvoudige videomarketing met deze 7 handvatten
Ik vind social media helemaal niet leuk