Een nieuwe maand en een nieuw kwartaal. Tijd om de belangrijkste acties voor het komende kwartaal op een rij te zetten.
Het was bizar afgelopen kwartaal. Het was herontdekken, aanvoelen en kalibreren. Snel schakelen, maar ook de tijd nemen. Onduidelijkheid over wat er gaat komen en hoelang het gaat duren.
Het was afgelopen maanden alles geven voor de klanten die bleven investeren en vooruit wilden. Voorbereidingen treffen voor het moment dat het weer losser wordt. De website aanpassen om de producten, gericht op de taak die de klant te doen heeft, veel beter naar voren te brengen.
Het lijkt erop dat 1 juni de dag was waar veel mensen op gewacht hadden de afgelopen maanden, en waarop het gevoel kregen dat er weer meer mag. We mogen weer sporten, naar het restaurant, naar het terras, met groepen samenkomen. Allemaal met de nodige maatregelen, maar het kan weer, voorzichtig. We moeten nog zo veel mogelijk werken vanuit huis, maar een training geven met een groep, een klant bezoeken, trainingen en coaching op locatie, het kan weer.
Afgelopen week kreeg ik zelf het gevoel dat ik weer diensten kan verkopen. Een fijn gevoel.
Voor een duidelijke focus iedere dag opnieuw is het voor mij belangrijk dat ik weet wat mijn belangrijkste acties zijn voor het komende kwartaal. Hiervoor grijp ik terug op mijn jaardoelen:
Voordat ik mijn beeld van het derde kwartaal ga uitschrijven, evalueer ik deze geplande acties. Wat moet ik hierin aanpassen met de inzichten van het afgelopen halfjaar?
Dan kijk ik terug naar de belangrijkste acties die ik had gepland voor het tweede kwartaal, waarbij ik al rekening had gehouden met de lock-down. Wat is hiervan gelukt? Waar sta ik nu? Wat heb ik te doen in het komende kwartaal? Dit waren ze voor het tweede kwartaal:
Wanneer ik dit overzicht heb ga ik de doelen voor het derde kwartaal uitwerken en aansluitend de drie belangrijkste acties voor de maand juni opschrijven.
Andere vragen die ik gebruik voor het opstellen van mijn kwartaalplan:
Wil jij hulp bij het uitwerken en vasthouden van je doelen de komende maand? Dan heb ik het dit voor jou ->
Met een groep van ondernemers help ik jou iedere week om focus te houden.
In 30-40 minuten helpen we elkaar iedere week om beslissing te nemen, acties aan te scherpen en onze marketing, verkoop en focus te verbeteren. Het is een groep van ondernemers die veel dingen goed kunnen en op andere punten hulp zoeken.
Doe je mee?
Sluit je nu aan bij Sparren met ondernemers.
Meer informatie over Sparren met ondernemers.
Erno is de businesscoach die ondernemers helpt om de lange termijn doelen sneller te realiseren. Ondernemers die het beter willen doen voor de planeet, maatschappij en zichzelf. Met zijn ondersteuning en tips helpt hij je dagelijkse doelen te kiezen zodat je de lange termijn doelen eindelijk gaat realiseren. Test zijn coaching een week lang gratis uit met deze code ERNOHANNINKWEEK op dit platform -> ga naar coach.me. Sluit je aan bij de community van ondernemers die iets bijzonders doen.
Bewust van je negatieve impact – Dag van de aarde 22 april
Slechte voorbeelden voor de beslissingen