Onderhandelen – Jan-Willem Seip 3/3

Door Erno Hannink | Podcast

nov 17

In deze aflevering van de Erno Hannink Show een interview met Jan-Willem Seip over Onderhandelen. Dit is de 3e aflevering uit een serie van 3, de vorige ging over behoeftegericht verkopen en de eerste aflevering over acquisitie.

Jan-Willem Seip (1968) is Oefenmeester in Klantcontact. Zijn motto is ‘Verkopen is mensenwerk’. Hij verzorgt workshops, trainingen, presentaties en lezingen op het gebied van commercie en communicatie. Jan-Willem is auteur van elf boeken en meer dan tweehonderd artikelen. Hij is als examinator verbonden aan NIMA voor het Nima Sales A-examen.

jan willem seip podcast

Episode 76: Onderhandelen

Show notes

Je kunt met Jan-Willem verbinden op:

Website www.vendicum.nl en salesvlog.nl

Opvallende uitspraken uit het interview:

  • Onderhandelen is een besluitvormingsproces met 2 of meer partijen, uitgaande van verschillende startsituaties proberen de partijen tot een overeenkomst te komen.
  • Een onderhandeling is mislukt als een partij er slechter vanaf is dan haar beginsituatie.
  • Iedereen doet aan onderhandelen.
  • Kennis geeft macht op het gebied van onderhandelen
  • LIM model staat voor Like, het hoogst haalbare, Intend, wat wil ik bereiken, Must, de bodemprijs. Als je onder de must komt, ga dan naar de beste alternatief, je plan B. Dit geeft je rust en hierdoor ben je niet afhankelijk van deze deal.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou.

Bewaren

Bewaren

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.