Personal Branding voor een organisatie

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

dec 21

Is het mogelijk om personal branding in te zetten in een grotere organisatie?
Twijnstra Gudde denkt van wel. De interim manager Marketing en Communicatie is vertrokken. Dus zijn op zoek naar een ervaren Manager Marketing en Communicatie manager.

De regie van het merk Twynstra Gudde is in handen van de afdeling Marketing en Communicatie. De medewerkers van deze afdeling bewaken en sturen de corporate branding en coachen en begeleiden onze adviseurs en managers bij hun personal branding. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de marketing- en communicatiestrategie, relatiemanagement en campagnes, interne communicatie, salesondersteuning en informatiemanagement.


Zelf denk ik ook dat het slim is bij een adviesorganisatie aandacht te schenken aan personal branding. Je hebt dan aan de ene kant het merk van je bedrijf en daarnaast de branding van die individuele specialisten. De verschillende specialisten werken bij allerlei opdrachtgevers het is slim om je dan als specialist duidelijk te positioneren.

Ook Pentascope, bijvoorbeeld, werkt hier aan. Afgelopen Lifehacking Academy kwam ik er achter dat deze specialisten dat soms best lastig vinden. Promotie van jezelf, een beetje marketing van jezelf of jezelf verkopen dat vind niet iedereen even gemakkelijk.

Martijn Hulst publiceerde dit in zijn weblog.

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.