Personal Branding voor een organisatie

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

dec 21

Is het mogelijk om personal branding in te zetten in een grotere organisatie?
Twijnstra Gudde denkt van wel. De interim manager Marketing en Communicatie is vertrokken. Dus zijn op zoek naar een ervaren Manager Marketing en Communicatie manager.

De regie van het merk Twynstra Gudde is in handen van de afdeling Marketing en Communicatie. De medewerkers van deze afdeling bewaken en sturen de corporate branding en coachen en begeleiden onze adviseurs en managers bij hun personal branding. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de marketing- en communicatiestrategie, relatiemanagement en campagnes, interne communicatie, salesondersteuning en informatiemanagement.


Zelf denk ik ook dat het slim is bij een adviesorganisatie aandacht te schenken aan personal branding. Je hebt dan aan de ene kant het merk van je bedrijf en daarnaast de branding van die individuele specialisten. De verschillende specialisten werken bij allerlei opdrachtgevers het is slim om je dan als specialist duidelijk te positioneren.

Ook Pentascope, bijvoorbeeld, werkt hier aan. Afgelopen Lifehacking Academy kwam ik er achter dat deze specialisten dat soms best lastig vinden. Promotie van jezelf, een beetje marketing van jezelf of jezelf verkopen dat vind niet iedereen even gemakkelijk.

Martijn Hulst publiceerde dit in zijn weblog.

Follow

About the Author

Erno is de Business Coach voor ondernemers met 5-25 medewerkers. Ik help ondernemers bij zelfzuchtige beslissingen voor meer vrijheid zodat ze door het groeiplafond breken zonder harder te werken. Mijn unieke eigenschap is vragen stellen vanuit oprechte nieuwsgierigheid en de essentie van de lessen te benoemen. Erno is auteur van 8 boeken, 1000+ artikelen en host van de podcast de Erno Hannink Show. Lees meer over Erno