Persoonlijk merk

Door Erno Hannink | Branding

mrt 01

Via MarketingFacts kwam ik op het artikel van Bas van de Haterd. Het gaat over een column in de nieuwsbrief van communicatienieuws over Personal Branding.

Dit viel Bas op:

(…) Een opmerkelijk staaltje van personal branding zag ik deze week in een Google AdWord ergens op het web. De advertentie bevatte louter de naam van een persoon, gevolgd door: ‘View professional profile on LinkedIn. (…)

Nu heb ik er vanaf mijn de start van mijn full time ondernemerschap voor gekozen om mijzelf te promoten als Erno Hannink zonder bedrijfsnaam, zonder logo, zonder visitekaartjes.

Hiervoor gebruik ik naast LinkedIn nog een tiental profielensites. Een aantal van deze sites kopen AdWords voor je in op Google. En het grappige daarbij is ze doen dit voor zelfpromotie want het kost mij namelijk niets.
erno hannink google ads

De meest belangrijke profielen voor mij op Xing en LinkedIn staan nu ook standaard in mijn ondertekening onder de email.

Verbinden
LinkedIn
Xing

In een artikel op enthousiasmeren Creeer een persoonlijk merk, een voorbeeld hoe je een sterk persoonlijk merk kunt bouwen.

Hoe je een persoonlijk merk maakt:

  • Vind een echte behoefte in de markt.
  • Om nationale media aandacht te krijgen, begin je lokaal.
  • Wees jezelf.
  • Bouw een producten pallet op rondom het kernconcept.
  • Verbind jezelf met invloedrijke mensen die je willen helpen om te komen waar je heen wilt.

Dit gaat wat verder dan een website met je eigen naam en wat profielen op verschillende sites. Maar het is interessant om over deze strategie na te denken om te zien of je deze kunt integreren.

Risico’s zijn er wel degelijk. Jij wordt het bedrijf. Als jij beschadigt of wegvalt is het bedrijf ook uitgeschakeld.
Dit is iets waar ik ook telkens over nadenk. Hoe kun je dit realiseren zonder dat dit risico optreedt. Want het bedrijf op een bepaald moment verkopen is volgens mij niet mogelijk. Hier ben ik nog niet uit, suggesties?

Verder valt me op dat deze ‘schaamteloze zelfpromotie’ in Nederland door veel mensen niet wordt gewaardeerd.

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.