Category Archives for "Podcast"

apr 18

Extreem klantgericht met maatschappelijke impact – Daniëlle de Jonge

Door Erno Hannink | Podcast

Danielle de Jonge

Vandaag het gesprek met Daniëlle de Jonge.

Daniëlle is expert in eigentijdse klantrelaties. Met een praktische en inspirerende aanpak helpt zij (sales)professionals en ondernemers om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Haar stijl is nuchter, heel erg praktisch en met humor.

Ze is spreker, trainer en auteur. Haar vorige boeken, Verleid de klant (2013) en Human2Human: de nieuwe klantrelatie (2015) werden bestsellers. Dit verwacht ik zeker van haar nieuwste boek Extreem klantgericht.

In 2018 richtte zij de sociale onderneming Seeds op – www.Enjoytheveganmove-ment.nl, met ondertussen een team van 7 mensen. Ze is sinds enkele jaren voorzitter en mede-eigenaar van DierenDonatie – www.dierendonatie.nl – het crowdfundingsplatform voor projecten van dierenopvangcentra.

 

We spraken af op haar kantoor in Breda. Een mooi gesprek waarbij ik veel aandacht voor het eerste onderdeel uit het boek, maatschappelijke impact. We hebben het daarbij ook uitgebreid over Seeds en andere aspecten over wat maatschappelijke impact betekent voor je klanten.

 

Een super interessant gesprek dat over veel meer ging dan Extreem klantgericht.

 

Veel plezier met de inzichten van Daniëlle.

Luister hier de vorige aflevering met Daniëlle.

Influence 

Ijs verkopen aan eskimo’s

 

Boek

LinkedIn

Website

Twitter


apr 11

De klant in het hart van het bedrijf – Maaike Vrenken

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag post ik het gesprek met Maaike Vrenken.

Maaike Vrenken is zelfstandig organisatie-veranderdeskundige met inmiddels ruim 20 jaar ervaring in het bedrijfsleven. Haar specialisme is het organiseren en transformeren van customer service in de breedste zin des woords. Zij heeft een achtergrond als organisatieadviseur en als manager Customer Service bij Wehkamp.

In 2016 startte zij haar eigen zaak: SPRAKELOOS advies. Als adviseur, sparring partner, kritische spiegel en spreker helpt zij organisaties om beter voor hun klanten te zorgen. Maaike werkt altijd met de klant in het hart en helpt mensen en organisaties om die houding te adopteren.

Haar boek kreeg ik als tip van mijn fysiotherapeut. Nadat hij er op een vrijdag enthousiast over had verteld kocht ik het boek direct. Na het weekend had ik het grootste deel al gelezen. Het sloot precies aan op hoe ik nu werk.

We hebben het in dit gesprek over hij Maaike bij Wehkamp steeds meer de klant centraal kon stellen. Over waarom ze regelmatig reacties van klanten naleest en opnames van de helpdesk terugluistert. De klant doet haar iets.

Ze vertelt hoe ze andere bedrijven helpt om de klant weer in de kern te krijgen en waarom ze ondernemer is geworden. Uiteraard hebben we het over haar boek.

Het was een mooi gesprek in Zwolle.

Veel plezier met de inzichten van Maaike.

Boek

Facebook

Website

apr 04

Het goede aan het zakelijke verbinden met Youbedo – Michael van Loenen

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Michael van Loenen.

Michael is sociaal ondernemer en mede-oprichter van Youbedo. Zijn levensmissie is het goede aan het zakelijke verbinden. Hij gelooft dat we in een tijd leven waar organisaties een cruciale rol spelen in het mooier maken van onze wereld.

Het goede aan het zakelijke verbinden met Youbedo

Wanneer ik boeken noemde in de artikelen die ik schreef gebruikte ik altijd de affilliate link van sites als managementboek.nl of amazon, todat ik kennis maakte met Youbedo. Deze boekensite heeft alle boeken die ik noem alleen krijg ik nu geen affiliatie vergoeding meer. Voor iedere bestelling gaat er namelijk een percentage tot 12% naar een goed doel. Dit doel kun je zelf selecteren uit een aantal voorstellen.

Een super gaaf initiatief dat ik graag ondersteun. Mooi dus om een gesprek met Michael te hebben over hoe kwam tot het opzetten van Youbedo en alle hobbels naar een goed verdienmodel en het mooier maken van onze wereld.   

Veel plezier met de inzichten van Michael.

Twitter

Facebook

Website

LinkedIN




mrt 28

Interactieve digitale games die klanten helpen – Alex Kappelhoff

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Alex Kappelhoff.

Alexander Kappelhoff is animator en inmiddels 6 jaar ondernemer in game development. Hij richtte drie bedrijven op waar educatieve digitale spellen, idealistische bordspellen en interactieve ruimtelijke installaties worden gemaakt. Nu, 1 jaar na de oprichting van zijn nieuwste bedrijf, het b2b game bedrijf Pillar Games, maken we de balans op.

Voordat ik deze afspraak maakte hebben ik telefonisch contact gehad met Alex. Ik was onder de indruk over de interactieve spellen die hij maakt voor bedrijven. Digitale spellen waarmee ze bedrijven ondersteunen om de klanten te helpen.

In het gesprek dat je zo gaat horen kwam er allerlei keuzes naar voren en hoe het bedrijf zich ontwikkelde en wat dit betekende voor Alex. Het was niet eenvoudig, een rollercoaster met pieken en dalen.

Telkens weer maakt Alex gebruik van de expertise die hij opdeed in vorige opdrachten. Samen met de partners ontwikkelt zich een mooie bedrijf.   

Een bijzonder gesprek waarin ik meer leerde over games bouwen.

Veel plezier met de inzichten van Alex.

Laten we beginnen…

Twitter

Facebook

Website

LinkedIN



mrt 21

Zelfzuchtige keuzes op weg naar een top bedrijf – Jolanda Damsma

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Jolanda Damsma.

Jolanda heeft na haar burn-out besloten haar leven in te richten zoals zij dat wil. Daar paste een ‘baas’ niet meer bij en daarom heeft zij haar eigen bedrijf opgezet. Ze wil niet alleen goed voor zichzelf zorgen maar ze vindt het ook heel belangrijk dat jij dat doet. Ze heeft daarom een boek geschreven over de keuzes die zij heeft moeten maken om volledig te leven zoals zij dat wil. Jolanda is trots op het resultaat en ze blijft keuzes maken die bij haar en haar klanten passen. Haar drang naar continu verbetering heeft haar gebracht waar ze nu staat.

Na jaren van schrijven van Killer Content voor klanten vond ze het tijd om een online platform te maken voor ondernemers. In de Killer Content Academy  begeleid zij de groei van jouw onderneming door je de geheimen van online marketing te onthullen. Een uniek co-creatieplatform en de eerste in Nederland voor het maken van content.

Omdat je nu eenmaal altijd content nodig hebt en omdat schrijven soms best lastig is.

In het gesprek ging het vooral over de keuzes die Jolanda had gemaakt in de afgelopen jaren. Toen ze de knoop had doorgehakt om als ondernemer te starten, waar ze veel voor over had maar het niet nodig bleek.

De keuzes die ze heeft gemaakt als ondernemer.

Wat ze heeft gedaan om van burnout naar een eigen Academy te groeien.

Een waardevol gesprek met mooie achtergronden over haar zelfzuchtige beslissingen.

Veel plezier met de inzichten van Jolanda.

Links:

mrt 14

We maken het bewust moeilijk voor mensen om klant te worden – Martijn Verspeek

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Martijn Verspeek.

Martijn runt met in totaal 17 medewerkers Installatiebedrijf Verspeek uit Valkenswaard. Een klassiek, maar ook modern allround installatiebedrijf in het zuiden van het land.

Martijn denkt in oplossingen en in toegevoegde waarde. Hij schrijft op installatie.nl over technische en bedrijfskundige zaken die hem boeien. Hijs is gek van social media en het delen van vakkennis. Jonge vader en heeft een passie voor fietsen.

Martijn Verspeek

Martijn laat in ons gesprek meerdere keren merken dat hij de beste wil zijn. Met veel enthousiasme pakt hij dingen op. Zo nam hij het bedrijf van zijn vader over die bewust koos voor een bedrijf zonder personeel, ging Martijn juist over op aantrekken van specialisten.

Heel belangrijk is dat Martijn waakt over de cultuur en de uitstraling van het bedrijf. Hij maakt bewust ruimte voor zijn medewerkers. Zij staan op de eerste plaats in het bedrijf. Ik ben dol enthousiast geworden van Martijn en zijn manier van ondernemen in installatiebedrijf Verspeek.

Een gaaf gesprek en veel geleerd over cultuur.  

Veel plezier met de inzichten van Martijn.

Enkele voorbeelden van brochures van Verspeek met humor en transparantie. Zie ook het stuk tekst dat ik met geel heb omcirceld.

Links:

mrt 07

Zo krijg je tips van je klant voor een betere website – Els Aerts en Karl Gilis

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Els Aerts en Karl Gilis.

Els Aerts en Karl Gilis zijn de A en G van AGConsult, een Belgisch bedrijf gespecialiseerd in usability en conversie-optimalisatie.

Samen maken ze het web beter voor gebruikers sinds 2001. Webteksten spelen daarin een cruciale rol.

Dit jaar brachten ze daarom samen een boek uit over webschrijven.

‘’Webteksten die (voor jou) werken’ 121 bullshit-vrije en meteen toepasbare tips.

Dit boek kreeg ik ook na afloop van het gesprek. Aangezien ik al de digitale versie van het boek heb, ga ik het fysieke boek weggeven aan een luisteraar. Aan het einde van de aflevering hoor je wat je daar voor moet doen.

Ze stonden al even op mijn lijst voor een gesprek. Eerder had ik al een gesprek met Karl alleen (https://ernohannink.nl/waarom-kiest-klant-jou-belangrijkste-usability-vraag-karl-gilis/) maar nu met Els erbij. Ze waren in Nijmegen voor een evenement en hebben ze ruimte gemaakt voor dit gesprek. Dit gesprek is opgenomen in het hotel Manna voor minder rumoer maar door de opstelling en mijn apparatuur is de geluidskwaliteit wat minder.

We hebben het over hoe ze samen het bedrijf zijn gestart nadat Karl zijn eerste bedrijf had verkocht. Het opvallende interview van Karl met Els als werknemer. Hoe zij vandaag heel eerlijk zijn naar klanten. Mooie tips om veel te leren van klanten en van de bezoekers van je website.

Het was een leerzame middag.

Veel plezier met de inzichten van Els en Karl.

Laten we beginnen…

Links:

Lost and Founder

Karl:

Website

LinkedIn

Twitter

Els:

Website

LinkedIn

Twitter

feb 28

Waarmaken van jouw droom met de wereldverbeteraar – Juul Martin

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Juul Martin.

Als ik zie hoeveel mensen er een goed idee of alleen al een verlangen hebben om iets anders of nieuws te doen dan word ik daar helemaal blij van. Tegelijkertijd stoppen zo veel mensen voor ze ook maar echt begonnen zijn. En maar doorsukkelen . Dapper hoor, ik zou het niet kunnen. Maar o zo zonde. Terwijl het waarmaken van welke droom dan ook niet eens heel moeilijk is. Het is alleen een onzeker proces waar je me om kunt leren gaan.

Juul Martin

Je kunt het waarmaken gewoon leren, door te doen. Bouw aan je droom. Lees het Handboek voor Wereldverbeteraars dat ik schreef maar eens, of kijk maar naar wat ik zoal in de wereld heb gezet. Ik vertel er met plezier over, leer het je met mijn team van School voor Wereldverbeteraars of als jouw mentor.

Door zijn energie en inzet om producten en middelen die over zijn in te zetten heeft Juul al vele dromen waargemaakt. De meest opvallende is het Huis van Overvloed in Nijmegen. Een project om te bewijzen dat je van alles kunt realiseren met de spullen die over zijn, vooral door te beginnen en vragen stellen.

Zijn handboek voor wereldverbeteraars is een handleiding die je gebruikt om jouw droom waar te maken. De droom die jij hebt met je bedrijf anders bekijken. Het belangrijkste dat ik geleerd heb van Juul is gewoon beginnen, zonder plan, en je kunt alles vragen.

De opname was in een rumoerige Van der Valk in Lent, maar het was de omstandigheid waarmee me te maken hadden. Is het er normaal rustig, was er deze dag een conferentie met 350 mensen en was er geen rustige plek meer te vinden.

Luister langs het achtergrondlawaai naar het mooie gesprek met Juul.

Veel plezier met de inzichten van Juul.

Je kunt het waarmaken gewoon leren, door te doen. Bouw aan je droom. Lees het Handboek voor Wereldverbeteraars dat ik schreef maar eens, of kijk maar naar wat ik zoal in de wereld heb gezet. Ik vertel er met plezier over, leer het je met mijn team van School voor Wereldverbeteraars of als jouw mentor.

Door zijn energie en inzet om producten en middelen die over zijn in te zetten heeft Juul al vele dromen waargemaakt. De meest opvallende is het Huis van Overvloed in Nijmegen. Een project om te bewijzen dat je van alles kunt realiseren met de spullen die over zijn, vooral door te beginnen en vragen stellen.

Zijn handboek voor wereldverbeteraars is een handleiding die je gebruikt om jouw droom waar te maken. De droom die jij hebt met je bedrijf anders bekijken. Het belangrijkste dat ik geleerd heb van Juul is gewoon beginnen, zonder plan, en je kunt alles vragen.

De opname was in een rumoerige Van der Valk in Lent, maar het was de omstandigheid waarmee me te maken hadden. Is het er normaal rustig, was er deze dag een conferentie met 350 mensen en was er geen rustige plek meer te vinden.

Luister langs het achtergrondlawaai naar het mooie gesprek met Juul.

Veel plezier met de inzichten van Juul.

De spreker

Website

LinkedIn

Boek

feb 21

Veerkracht en innovatie in haar bedrijf en in het leven – Jojanneke van den Bosch

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Jojanneke van den Bosch.

Jojanneke helpt organisaties en ondernemers unieke ideeën en creatieve concepten te ontwikkelen, en te sprinten naar onvergetelijke resultaten. Dit doet zij met radicale empathie in de vorm van haar The Creative Achiever Method (www.thecreativeachiever.com), online trainingen en in-company maatwerk oplossingen.

Jojanneke van den Bosch

Al Jojanneke’s oplossingen voor organisaties draaien om creative performance, en houden veerkracht en innovatie in evenwicht. De dynamiek onder veerkracht en innovatie komt grotendeels overeen…alleen het startpunt en het eindpunt wijken af.

Met haar TEDx talk over weeskinderen in westerse landen en haar boeken geeft ze op haar manier vorm aan zingeving in de maatschappij.

In dit gesprek – dat we bij Frank Meeuwsen – mochten doen gaan we van de academie voor beeldende kunst via communicatie naar de eerste online opleiding.

Doordat Jojanneke op jonge leeftijd wees werd ontwikkelde ze een zelfredzaamheid en creativiteit die haar nog steeds voortstuwen. Ze ontwikkelde de eerste online training voor online communicatie in de EU. Dit heeft ze vele jaren met plezier gegeven. Tot ze een paar jaar geleden ontdekte dat één element in deze training iets bijzonders opleverde. Na een periode van zoeken ontwikkelde ze haar eigen methode om ondernemers en bedrijven te helpen bij ideeen en creatieve concepten.

Luister naar de zoektocht en telkens weer de nieuwe ontdekkingen van Jojanneke. Frank luisterde mee en noemde het een mini TED talk.

Veel plezier met de inzichten van Jojanneke.

Hier bereik je Jojanneke:

feb 14

Online pionieren als werknemer en als ondernemer wat werkt beter? – Frank Meeuwsen

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Frank Meeuwsen.

Frank is al zo’n 2 decennia actief in de online industrie. Van het opzetten van een internetprovider in de beginjaren van het commerciële internet in Nederland, een online bureau waar hij eveneens één van de eerste businessblogs startte en zijn eigen blogavonturen begon

Frank Meeuwsen

ZZP-er in een online landschap gedomineerd door social media en uiteindelijk met een mobiele app in de startupwereld terecht kwam. Nu staat hij weer op een kruispunt voor een volgende stap. Frank is onder andere auteur van het boek Bloghelden, over de geschiedenis van weblogs in Nederland en co-auteur van diverse boeken over Lifehacking.

Aan de tafel in de woonkamer bij Frank namen we het gesprek op. Frank vertelt over de mooie beginjaren van het internet. Pionieren met e-mail, nieuws, websites en bedrijven helpen.

Hij vertelt uitgebreid over zijn manier van werken bij Rhinofly waar hij 12 jaar werkte. Experimenteren met bloggen voor ondernemers. Na deze ervaringen ging Frank als freelancer aan de slag bij verschillende opdrachtgevers.

Nadat zijn boek uitkwam kon hij meer presentaties en workshops geven.

Na 3 jaar gewerkt te hebben in een startup, staat hij nu weer op een kruispunt. Daar hebben we het uitgebreid over. Wordt hij weer werknemer of juist weer freelancer. We bespreken de verschillen en overeenkomsten.

Veel plezier met de inzichten van Frank.

Genoemde boeken:

Maak kennis met Frank Meeuwsen op Twitter of LinkedIn

1 2 3 20