Category Archives for "Podcast"

sep 20

Welke gedachten houden je tegen? – Linda Spaanbroek en Angela Mastwijk

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Linda Spaanbroek en Angela Mastwijk.

Linda en Angela zijn bekend van de de podcast “De slagersdochters radioshow: Geluk in de aanbieding”. Ze geven coaching en training op het gebied van leven, geluk en ontstressen via Shift Academy. Ze hebben samen het boek geschreven “Het mag ook makkelijk. Stop met ploeteren, vind geluk.” Het boekje geeft je een eerste kennismaking met de 3 principes.

 

Het is een bijzondere podcast aflevering geworden.

Linda en Angela nemen jou en mij mee in de wereld van de 3 principes. Wat zijn de 3 principes en wat betekent dit voor hun leven.

 

Linda ken ik al langer uit de wereld van de online marketing. De wereld die ze een paar jaar geleden achter zich heeft gelaten. Een wereld vol met doelen, acties en stress voor haar. Waar ze nu heel ontspannen samen met Angela werkt.

 

Angela die afscheid heeft genomen van het gebruikelijke leven door in een camper te gaan wonen.

 

Een mooi gesprek waarin ik vooral veel leerde over gedachten en het effect op hoe ik handel en leef. Kloppen die gedachten wel? Leer hoe jij als ondernemer minder stress ervaart en ontspannen onderneemt en doelen bereikt die voor een ander belangrijk lijken.

Veel plezier met de inzichten van Linda en Angela.

Verder lezen

aug 23

Vertrouwen krijgen door doen – Erno Hannink

Door Erno Hannink | Podcast

Vertrouwen krijgen door doen.
De volgorde om vertrouwen te krijgen is:

  1. Inzet – je bent gedreven om het te laten slagen
  2. Moed – je hebt moed nodig om de sprong te wagen
  3. Bekwaam – doordat je het vaker doet wordt je bekwaam
  4. Vertrouwen – doordat je bekwaam bent heb je vertrouwen gekregen.

Focus dus op inzet en moed (eventueel met wat aanmoediging) om het te doen.

Dan komt bekwaamheid en vertrouwen als vanzelf.

Mijn naam is Erno Hannink en ik deel mijn opgedane kennis, ervaringen en expertise met jou. Ik coach bedrijven bij het formuleren van een online strategie en de implementatie daarvan.vertrouwen door doen

Verder lezen

aug 02

Groeien met meer focus en meer rust – Erno Hannink

Door Erno Hannink | Podcast

Hallo en welkom bij aflevering 163 van de Erno Hannink Show. Waar je leert van ondernemers en ondernemende mensen die bijzondere resultaten bereiken, hoe ze hier gekomen zijn, wat ze doen, de strategie en hoe ze klanten klanten krijgen.

Mijn naam is Erno Hannink en ik deel mijn opgedane kennis, ervaringen en expertise met jou. Ik coach bedrijven bij het formuleren van een online strategie en de implementatie daarvan.

focus rust

Verder lezen

jul 26

Klantbeleving als succesfactor voor groei met een gouden website – Johanna Oosterbaan

Door Erno Hannink | Podcast

De reis van Johanna als ondernemer begon allemaal bij de koop van een boerderij camping. Door gebruik te maken van de klantreis zette ze een website op waarmee de camping binnen korte tijd ging van enkele vaste gasten naar volgeboekt het gehele campingseizoen door.

Johanna Oosterbaan

Dit eerste succes smaakte naar meer en ze ging websites bouwen voor andere campingeigenaren. Via deze klanten kwamen meer ondernemers op haar af met de vraag of zij ook voor klanten kon zorgen via de website.

Met haar Gouden Website methode hielp ze in 1,5 jaar bijna 100 ondernemers en organisaties aan de juiste klanten, meer vrijheid en meer groei. Met haar Gouden Website Methode realiseerde ze een VIP traject voor bedrijven en organisaties én het all-in programma ‘online doorbraak met je bedrijf’ voor ambitieuze ondernemers.

Met Johanna heb ik de afgelopen maanden samengewerkt waardoor ze meer ging vragen voor haar werk en meer rust kreeg. Een goed moment om met haar in gesprek te gaan over haar bedrijf en ontwikkelingen.

Via de haar studie en uitdagende banen komen we bij de start van haar bedrijf. We hebben het uiteraard over de boerderij camping en vooral over hoe ze de eerste klanten kreeg. Hoe dit overliep naar andere branches en bedrijven.

Johanna vertelt wat ze realiseert voor klanten en vertelt over de lancering van haar programma.

Veel plezier met de inzichten van Johanna.

Verder lezen
jul 05

How do you do what you really need to do as an entrepreneur – Mark Green

Door Erno Hannink | Podcast

Mark E. Green is a strategic advisor and coach to mid-market CEOs and executive teams worldwide. Driven by a relentless passion to liberate human potential, he has addressed, coached and advised thousands of business leaders across a wide range of industries. Mark deeply believes every CEO has the ability to unlock more of their own potential and, in turn, to help their people do the same.


Mark has helped his clients overcome major obstacles, deal with tough decisions and generate breakthrough results. His integrity, direct style and powerful intuition accelerate team performance, distribution of decision-making, productivity, revenue and profitability. Importantly, Mark’s clients report significantly lower stress, reduced time consumed by the business and vastly improved life balance.

He is a Core Advisor to Gravitas Impact Premium Coaches (formerly Gazelles International), a Mentor to coaches worldwide, and an active contributor to programs and content for their global ecosystem.

Enjoy the insights with Mark.

Let’s get started…

Show Notes

Episode 161

dailystoic.com/new-start-here/

https://performance-dynamics.net

https://www.linkedin.com/in/time4change/

How to hire a coach http://performance-dynamics.net/how-to-hire-a-coach/

Books:

Presuasion

Influence

Transcriptie:

Erno: Today, I am talking with a special guest, who I met in New York where Mark gave a workshop. This was part of the book he is about to release. It was very intense and good. Welcome Mark.

Mark: Thank you Erno, great to be here.

Erno: You’ll be releasing your book in September 2018, I think you all should read it. The book helps you get clear on points that you are not reaching. How did  you come up with the idea of the book?

Mark: It came after many years of living my own life and working on my own. The evidence that there was something missing kept on growing. It stopped me and my clients from getting the succes we wanted. I knew how to do things and did not learn new things and how to do those. I had a hard time asking direct questions. I knew how to ask them and that I had to ask them, yet I was unable to do it. There was something missing, preventing me from doing it. The clients I have today have the same issues. they know how to do it, the have the strategy, but they are not doing it. The premis of the book is the missing parts, why you are not doing them and tools on how to do them.

Erno: Can you name some examples of direct questions?

Mark: A direct question to a CEO could be pointing out a contradiction. This is pretty common. A CEO can say one thing and then say something else a minute later. I have to them there. It’s the ability to operate with high confidence without worrying about respect or being liked.

Erno: If you have respect, are you then also liked?

Mark: Not necessarily. I have plenty of clients and I am not the favorite everywhere. I may not like my docter, because he causes me pain. But I respect him and the next, I like him just fine.

Erno: How long have you  been a coach?

Mark: I’ve had my own practice for 15 years. The last 10 have been in the current format of meeting with the entire executive team.

Erno: How many clients do you have?

Mark: At the moment I have 11 clients. It is considered full at 12 clients, which depends on the circumstances.

Erno: That might not sound as a lot for some listeners. Do you spend a lot of time with them?

Mark: Haha, this cuts right into the core of my business, to create a lifestyle for myself. Have a dramatic impact on clients while maximizing my lifestyle and flexibility. I see each client once a month. Half day monthly, full day quarterly. I have much time to make the coiches I want and to keep on learning. I also spent a lot of time on the book.

Erno: A beautiful but intense way of spending time. You have a lot of time to develope yourself. What coiches did you make to be able to do that.

Mark: I have a saying. that I’m not sure how will translate or not but I I say I eat my own dog food or take my own medicine. When I started my practice in the current model again about nine or ten years ago,one of the puzzles that I set out to solve was how can I create a practice that creates incredible value for my clients and allows me the lifestyle of the time profile that I want. It took me about two years to really work through the strategy of how I was doing this and by the way a lot of the the issue of course was was myself in my own mind which which again gets back to that I knew what to do and I knew how to do it but I was preventing myself from being able to do it  and so they were some of my own learning that occured at that time as well. But it was putting that strategy in place that allowed me to be able to make the choices that  I make. In any great strategy it’s about saying no to a great many things and so when you say make the choices in my mind. The things that I say no to are the things that I think many other consultants and coaches say yes to because they’re not as confident in their value. What I mean by this is things like “so Mark, who will be taking notes in minutes during our meetings with you?”. My answer is that it’s not me that’s you, the client. Because it’s your content,  it’s your information and there’s a million little things that come up that for a practitioner, it becomes very easy to say yes to that I am saying no to because it’s very well aligned with my strategy and before any of your listeners think wow he sounds very mean or not a very good coach, it is about settin boundaries. People respect you for who you are. One of the indicators of respect is when the conversation drifts away form the topic and someone in the room says that we should no be having that conversation with Mark in the room. The clients see me the same way as i see myself.

Erno: What were some of the things that you have learned?

Mark: I’ll start with an external example. I had the benefit of meeting and spending time with Bob Bloom who is the former CEO of XXXX, one of the greatest adverstising agencies in the USA. They helped South West Airlines rise to power. We talked about finding my who, my core customer. It was very insightful. I made my customer more inclusive. He helped me to nail it down and say no to the wrong kind of CEO’s.

Erno: I always talk about this with my clients. I’ve learned from the sessions with Verne Harnish, that hyperspecialization is important. I wrote a workbook around that term. Be very clear about your clients.

Mark: There is a great fear here, the fear of missing out on clients

Erno: Okay, thank you Mark.

Mark: Thanks for having me!

 

jun 28

Succesvol ondernemen vanaf de keukentafel – Madelène Spaan

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Madelène Spaan. Sinds 16 jaar jaar ondernemer  en eigenaar van &ME eventmarketing. Events, merkactivaties en live communicatie.

 

Madelène Spaan

Daarnaast is ze eigenaar van MovingWomen, a female marketing and branding agency. Bureau waar de vrouw als consument of belanghebbende centraal staat.

Madelene spreekt op het gebied van gelijkwaardigheid, inclusiviteit en personal branding. Ze ziet zichzelf als een business hippie en werkt daarom graag voor merken die het béter willen doen. Die willen zaaien om te oogsten.

In dit gesprek komen we langs de liefde voor new timers en haar eerste bezoeken aan het circuit van Zandvoort op haar 16e. Ze legt uit waarom alle verschillende opleidingen en functies juist samenkomen in haar bedrijf.

Madelene vertelt over waarom ze voor zichzelf begon als ondernemer. Wat ondernemen in de huidige tijd anders maakt dan een aantal jaren geleden met name als solopreneur.

Verder lezen

jun 21

Van overleven als solopreneur naar all-in ondernemen – Esther Gons

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Esther Gons.

Esther is founding partner van NEXT Amsterdam, investeert en coached digitale startups en helpt bedrijven met hun digitale innovatie. Wat heb je nodig om succesvol innovatie te schalen binnen een organisatie.

Esther Gons next Amsterdam

Esther is co-Auteur van het boek ‘De corporate Startup” dat dit jaar de internationale award managementboek van het jaar won op het gebied van innovatie. Esther is al ruim 20 jaar ondernemer, visueel strateeg, met een passie voor het bewijzen dingen anders kunnen.

Esther ken ik uit de tijd dat we als blogger naar events als Le Web en Next ging. Esther legde presentaties grafisch vast, waar ik video en tekst gebruikte. Met Esther sprak ik over te vroeg zijn met nieuwe producten en diensten. Wanneer zij er genoeg van had gingen andere bedrijven er echt commercieel van profiteren.

Verder lezen

mei 18

De meest handige tools voor aandacht met video – Vivian Acquah

Door Erno Hannink | Podcast

Vandaag het gesprek met Vivian Acquah.

Vivian is een workplace wellness advocate. Zij helpt organisaties met het gezond, gelukkig en veilig houden van hun werknemers. Organisaties kunnen adios zeggen tegen verzuim, stress, burn-outs en bore-outs.

 

Een leuke aflevering waarin ik over vele nieuwe tools leerde die Vivian gebruikt om haar video’s te maken en delen. Super handig wanneer jij ook met video aan de slag wil tegen minimale kosten.

 

Verder hadden over haar werk als consultant en hoe ze de inzichten die ze daar opdeed nu gebruikt in haar bedrijf. Wat de bron was om haar bedrijf te starten. Ze komt telkens weer slim in de media met de hulp van een eerdere gast in deze podcast.

Veel plezier met de inzichten van Vivian.

Verder lezen

mei 10

Sta voor je idealen en trek daarmee jouw ideale klant aan – Jaap Stronks

Door Erno Hannink | Podcast


Vandaag het gesprek met Jaap Stronks.

Jaap is eigenaar en directeur van Bolster, een boutique digitaal bureau in Rotterdam dat werkt voor maatschappelijke en journalistieke organisaties.

Na een bestaan als freelance online-strateeg en de oprichting van een online-communicatiebureau startte hij eind 2014 dit bureau, dat zich specialiseert in de combinatie van strategie, design en webdevelopment voor klanten als Wakker Dier, OneWorld en GroenLinks.

Jaap vertelt over het kiezen voor je idealen en je klanten. Wat hem ertoe bracht om van Doetinchem via Nijmegen,van Rotterdam zijn woon- en werkplek te maken. Wat het lastige is aan ondernemen in je eentje, maar ook als je het samen doet met partners.

Jaap vertelt over de beste verdienmodellen waarmee je als expert goed verdient.

Veel plezier met de inzichten van Jaap.

Verder lezen