Prioriteiten/bitsing– 5 van 5

Door Erno Hannink | Podcast

nov 12

In de vorige aflevering hebben we het gehad over leads omzetten naar klanten.

Deze aflevering gaan we het hebben over prioriteiten.

prioriteiten-bitsing

 

Hierbij gebruik ik het boek “Bitsing”, geschreven door Frans de Groot. Waarom is dit zo belangrijk? Als je gaat verkopen moet je ergens je focus op leggen en meestal leggen verkopers de nadruk op die nieuwe dingen. Dit betekent dat de elementen die omzet genereren, de bestaande, minder aandacht krijgen. Bitsing helpt bij prioriteiten stellen.

Bitsing bestaat uit een aantal stappen en het begint met bekendheid en niet met verkopen. Door deze stappen te doorlopen wordt me klant van je. Na bekendheid is de volgende trede imago, of mensen van je willen kopen, of je genoeg merk hebt. Dan krijg je traffic, of je genoeg mensen trekt naar de plek waar je verkoopt. De volgende tree is sale, of je genoeg leads omzet naar klanten. Als laatste gaat het erom of je klanten je nieuwe klanten opleveren, re-sell.

Het belangrijkste is dat je kijkt op welk punt het het beste gaat en hierop focus je. Je scherpt je aandacht aan de zwakkere punten aan, maar focust je er niet op. Dit doe je ook met je producten. Mijn tip is om het boek te lezen en vooral het gedeelt over bitsing. Zelf gebruik is de 80-20-regel, ook terug te vinden in mijn jaarplan. 80% van mijn tijd besteed ik aan bestaande producten en 20% aan nieuwe.

Follow

About the Author

Erno is de Social funnel Specialist. Zijn missie, de slechte online resultaten van goede bedrijven de wereld uit helpen. Cursussen, Advies en Coaching voor ondernemers en organisaties. Winstoptimalisatie van jouw online marketing en verkoop dat is waar je Erno voor inschakelt. Erno is auteur van 7 boeken, 1000+ artikelen en host van de podcast de Erno Hannink Show en wekelijkse case study videos. Lees meer over Erno

Leave a Comment:

(1) reactie

Stefan 1 december 2015

Zinvolle reminder. Heb nogal de neiging de focus te verliezen en the shiny new object te willen volgen.

Reply
Add Your Reply

Leave a Comment: