Prioriteiten/bitsing– 5 van 5

Door Erno Hannink | Podcast

nov 12

In de vorige aflevering hebben we het gehad over leads omzetten naar klanten.

Deze aflevering gaan we het hebben over prioriteiten.

prioriteiten-bitsing

 

Hierbij gebruik ik het boek “Bitsing”, geschreven door Frans de Groot. Waarom is dit zo belangrijk? Als je gaat verkopen moet je ergens je focus op leggen en meestal leggen verkopers de nadruk op die nieuwe dingen. Dit betekent dat de elementen die omzet genereren, de bestaande, minder aandacht krijgen. Bitsing helpt bij prioriteiten stellen.

Bitsing bestaat uit een aantal stappen en het begint met bekendheid en niet met verkopen. Door deze stappen te doorlopen wordt me klant van je. Na bekendheid is de volgende trede imago, of mensen van je willen kopen, of je genoeg merk hebt. Dan krijg je traffic, of je genoeg mensen trekt naar de plek waar je verkoopt. De volgende tree is sale, of je genoeg leads omzet naar klanten. Als laatste gaat het erom of je klanten je nieuwe klanten opleveren, re-sell.

Het belangrijkste is dat je kijkt op welk punt het het beste gaat en hierop focus je. Je scherpt je aandacht aan de zwakkere punten aan, maar focust je er niet op. Dit doe je ook met je producten. Mijn tip is om het boek te lezen en vooral het gedeelt over bitsing. Zelf gebruik is de 80-20-regel, ook terug te vinden in mijn jaarplan. 80% van mijn tijd besteed ik aan bestaande producten en 20% aan nieuwe.

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed